Šį mėnesį JAV prezidentas Joe Biddenas paskelbė padidinsiantis importo muitus skirtingoms prekių grupėms, į šalį atvykstančioms iš Kinijos.
Didesni importo muitai paveiks ne tik elektromobilių baterijų, bet ir šioms transporto priemonėms skirtų komponentų kainas. Pavyzdžiui, elektromobiliams taikomas importo muitas išaugs daugiau nei 100 procentų, o automobiliuose naudojamų komponentų importo tarifas išaugs 50 procentų.
„Ženkliai didesni muitai Kinijos produktams yra neišvengiami, jei nenorime, kad Europos pramonė būtų sunaikinta““, – verslo konferencijoje sakė A. Urso, kuris yra dešiniosios partijos „Italijos broliai“ narys.
Kalbėdamas konkrečiai apie automobilių sektorių, A. Urso sakė, kad smarkiai padidinus JAV muitus, Kinija gali nukreipti savo eksportą į Europą ir taip suduoti skaudų smūgį Europos Sąjungos pramonei.
Artėjant kitą mėnesį vyksiantiems Europos Parlamento rinkimams, A. Urso paragino Europos Sąjungą vykdyti griežtesnę pramonės apsaugos politiką.
ES dar tik galvoja apie didesnius muitus
Praėjusių metų rugsėjį Europos Sąjunga pradėjo tyrimą, kuriame siekiama išsiaiškinti kaip ir kokiais būdais Kinijos vyriausybės subsidijuoja vietos gamintojus, jog galėtų užtikrinti konkurencingas elektromobilių kainas.
„Jų mažą kainą dirbtinai palaiko didžiulės Kinijos valstybės subsidijos. Tai iškraipo mūsų rinką“, – sakė Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen.
„Europa yra pasirengusi sąžiningai konkurencijai, o ne lenktynėms į kainų dugną. Turime apsisaugoti nuo nesąžiningos verslo praktikos. Konkurencija teisinga tik tol, kol ji sąžininga. Pernelyg dažnai mūsų įmonės neįleidžiamos į užsienio rinkas arba tampa grobuoniškos praktikos aukomis. Jų pastangas žlugdo konkurentai, gaunantys didžiules valstybės subsidijas”, – europarlamentarams sakė U. von der Leyen.
Į šį tyrimą bus įtraukti tik elektra varomi automobiliai, į Europą atvykstantys iš Kinijos. Tai reiškia, jog tyrimo epicentre bus ne tik Kinijos automobilių gamintojai, bet ir „Tesla“, „Renault“ ir BMW – vakarietiškos markės, kurios turi savo gamyklas Kinijoje ir elektromobilius surenka ne Europoje, o Kinijoje.
Šis tyrimas gali būti viena didžiausių prekybos bylų per pastarąjį dešimtmetį, nes ES bando užkirsti kelią tam, kad nepasikartotų tai, kas 2010-ųjų pradžioje nutiko jos saulės energijos pramonei, kai fotovoltinių elementų gamintojai, kurių kainą sumažino pigus importas iš Kinijos, tapo nepelninga.