• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Venecijoje, Adrijos jūroje, iškilęs dešimties aukštų terminalas siūlo energetinę alternatyvą šalims, ieškančioms patikimo gamtinių dujų tiekėjo.

REKLAMA
REKLAMA

Adrijos jūros suskystintų gamtinių dujų terminalas (LNG), 15 km nutolęs nuo Po upės deltos, per metus 8 mlrd. kubinių metrų laivais atgabenamų suskystintų dujų konvertuoja į vartotojams tinkamas dujas. Šis dujų kiekis sudaro maždaug dešimtadalį visų Italijoje suvartojamų dujų.

REKLAMA

Paskatino rusiškos pamokos

Priešingai nei gamtinių dujų tiekimas dujotiekiais, suskystintų dujų tiekimas ne taip lengvai paveikiamas geopolitinių nesutarimų, jiems kilus gamtinių dujų tiekimas gali būti išvis nutrauktas. Šių nesutarimų pasekmes pajuto daugelis šalių, kai praeitą žiemą buvo sustabdytas Rusijos dujų tiekimas į Europą.

REKLAMA
REKLAMA

"Tai labai svarbus žingsnis į priekį. Vertindama praeitus metus, Italija jautė dujų trūkumą. Žiemos metu sutrikus dujų tiekimui iš Rusijos, galimas dujų trūkumas būtų skaudžiai atsiliepęs Italijos ekonomikai", - teigė Umberto Quadrino, Italijos energetikos kompanijos "Edison" vadovas, vienas Adrijos jūros LNG terminalo akcininkų ir pagrindinis projekto gamtinių dujų pirkėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsižvelgiant į saugumą, suskystintų dujų populiarumas didėja.

Nekyla geografinių problemų

Spalio pabaigoje atidarytas Adrijos jūros terminalas yra 73-iasis suskystintų dujų terminalas pasaulyje, tačiau, kaip teigia "The Petroleum Economist", jis pirmasis pastatytas atviroje jūroje.

REKLAMA

Terminalas, kurio idėjai įgyvendinti prireikė daugiau nei 10 metų ir 2 mlrd. eurų, yra jungtinis "ExxonMobil", "Quatar Terminals Ltd" bei Italijos didžiausio energijos ir dujų operatoriaus "Edison SpA" projektas. Įmonė "Edison SpA" yra sudariusi kontraktą, pagal jį per terminalą numatyta įsigyti 6,4 mlrd. kubinių metrų dujų per ateinančius 25 metus. "BP Italia" per artimiausius 10 metų numato įsigyti 1 mlrd. kubinių metrų dujų per metus, o likusi dalis dujų, pasieksiančių Italiją per naująjį terminalą, bus patiekta rinkai.

REKLAMA

"Kai kalbama apie LNG - suskystintas gamtines dujas - nekyla geografinių problemų. Kadangi eksportuotoją ir importuotoją sieja tik jūrų kelias, nereikia kirsti pavojingų ar priešiškų šalių. Laivas, gabenantis suskystintas dujas, gali plaukti bet kur", - teigia Mahammad-Ali Zainy, vyriausiasis energetikos analitikas iš Globalių energijos studijų centro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nenori terminalo savo kieme

"Suskystintų dujų terminalų statyba jūroje yra nauja mada, - teigė M.A.Zainy. - Mat statant terminalus jūroje išvengiama pakrantės gyventojų nepasitenkinimo ir priešiškumo."

Italijos teritorija labai tinka tokiems jūroje statomiems projektams. Kitas sausumoje esantis italijos dujų terminalas yra 40 metų senumo ir patenkina tik 3 proc. Italijos dujų poreikio. 10 kitų projektų buvo vilkinami dėl nesibaigiančių leidimų reikalavimų, aplinkosaugininkų ir bendruomenės pasipriešinimo, nes jie nenorėjo matyti dujų terminalo savo kieme.

REKLAMA

Kaip žurnalistams teigė ekonomikos plėtros ministras Claudio Scajola, Italijos energetikos politika buvo pagrįsta žodžiu "ne".

Nauji planai - toli nuo kranto

"Naujasis terminalas yra svarbus ir tuo, kad pirmą kartą istorijoje Italija juda tikro energetinių išteklių diversifikavimo link", - sakė C.Scajola ir priminė, kad dabar dujos, naudojamos elektrai gaminti, gaunamos dujotiekiais iš Rusijos bei Alžyro.

REKLAMA

C.Scajola taip pat sakė, kad Vyriausybė yra numačiusi dar dviejų terminalų jūroje statybą - vieną terminalą ketinama statyti Trieste, kitą - Sicilijoje, tačiau iki šiol nežinoma šių planų įgyvendinimo data.

Kaip teigia ministras, Italijos vyriausybė siekia iki 2030 metų diversifikuoti Italijos energetikos sudėtį taip, kad iškastinis kuras sudarytų 50 proc. išteklių, iš jų didžioji dalis tektų gamtinėms dujoms, 25 proc. sudarytų atsinaujinantys energijos šaltiniai ir 25 proc. - atominė energija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Brangu, bet saugu

Andrew P.Swigeris iš "ExxonMobil" prognozuoja, kad iki 2030 metų gamtinių dujų poreikis pasauliniu mastu padidės 50 procentų.

"Gamtinės dujos sudaro vis reikšmingesnę bendro energetikos išteklių vartojimo dalį, kadangi tai yra švariausias deginamas angliavandenilis", - teigė energetikos analitikas M.A.Zainy.

REKLAMA

Suskystintos dujos į Adrijos jūros LNG terminalą tiekiamos iš Kataro, šioje valstybėje yra treti pagal dydį pasaulyje dujų rezervai po Rusijos bei Irano ir ji pagamina 77 mln. tonų suskystintų dujų per metus.

Dujos į Italiją gabenamos laivu, visas atstumas sudaro 7100 kilometrų. Terminalas pirmąsias suskystintas dujas priėmė rugpjūčio mėnesį, į nacionalinę rinką dujos pradėtos tiekti rugsėjo 6 dieną. Visu pajėgumu terminalas pradėjo veikti spalio pabaigoje.

REKLAMA

Gravitacijos principu sukurta infrastruktūra sutvirtinta betonu ir gali atlaikyti iki dviejų metrų aukščio bangas - tai reiškia, kad terminalas visu pajėgumu gali veikti 95 proc. viso laiko. Taip teigė Scottas Milleris, Adrijos jūros LNG terminalo vykdomasis direktorius.

Dabartiniai akcininkai artimiausiu metu neplanuoja statyti dar vieno terminalo jūroje. Tokio terminalo statybos yra brangesnės nei sausumos terminalo.

"Tai iš dalies priklauso nuo šalies gamtos ir poreikių. Tačiau tokioje šalyje kaip Italija, kuriai būdingi gražūs krantai, statyti terminalus jūroje - tinkamas sprendimas, taip rodoma pagarba aplinkai ir vietos bendruomenei", - teigė S.Milleris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų