Konstruktorius
Projekto autoriai norėjo sukurti automobilį, kuris būsimiems savininkams leistų keisti įvairiausias kėbulo dalis. Norite pakeisti variklio dangtį? Prašau. Norite pakeisti sparnus ar pašalinti priekinį stiklą? Nedvejokite.
Ambicingų planų turėję projekto autoriai teigė, jog „Formula“ modeliui būtų gaminami specialūs kėbulo tipai, kurie galėtų patenkinti bet kurio vairuotojo lūkesčius. Vieną dieną norite hečbeko – užsidėkite. Norite universalo – fantastika.
Automobilis buvo kuriamas taip, jog kėbulo detalės galėtų būti pakeičiamos per pusdienį. Jeigu nemėgstate tempti gumos – tuomet per porą valandų.
Fabrizio Giugiaro pristatydamas šį projektą teigė, jog „Formula“ vardu pavadintas automobilis turėtų kainuoti ne daugiau negu naujas motociklas – maždaug 8 000 eurų.
Ne pirmas kartas
Šiais laikais naudojami automobilių kūrimo metodai neturėtų nieko nustebinti. Gamintojai norėdami sumažinti kūrimo kaštus, ant tos pačios platformos sukurdavo kelis skirtingus modelius. Toks pats metodas naudojamas ir dabar, tačiau 1995 metais „Mercedes Benz“ pristatė „VRC“ vardu pavadintą koncepciją, kuri turėjo tapti tikra automobilių industrijos revoliucija.
„Daimler“ koncerno inžinieriai norėjo sukurti tokį automobilį, kuris galėtų įkūnyti kelis skirtingus kėbulo tipus. „VRC“ koncepcija buvo labai paprasta. Inžinieriai sukuria automobilį, sumontuoja ratus, variklį, tačiau kai ateina metas montuoti kėbulą - „Mercedes Benz“ specialistai neapsisprendė kokį kėbulą sumontuoti. Sedano? Kabrioleto? O galbūt - vienatūrio? O kaip Jūs reaguotumėte į idėją, jeigu galėtumėte naudoti visus išvardintus kėbulo tipus?
„Mercedes Benz“ norėdama drastiškai sumažinti automobilių gamybos kaštus, savo kompanijoje dirbantiems inžinieriams liepė sukurti tokį automobilį, kuris leistų pakeisti kėbulo tipą akimirksniu. Iš pirmo žvilgsnio, tai yra pakankamai sudėtinga užduotis, tačiau...
Vokiečiai nusprendė eiti paprastesniu keliu. Iš pradžių jie sukūrė automobilį, kuris neturėjo nei stogo, nei durų tik priekinį stiklą ir du priekinius statramsčius. Norėdami uždėti, pavyzdžiui, sedano kėbulą, reikėdavo tik patraukti keletą svirtelių ir leisti robotui atlikti juodą darbą - priveržti kėbulą prie likusios automobilio struktūros. Pakeisti automobilio kėbulo tipą „Mercedes Benz“ specialistai galėjo greičiau negu Jūs išgertumėte kavos puodelį.
Šis automobilis buvo išskirtinis ne tik dėl galimybės pakeisti kėbulo tipą. „Mercedes Benz“ būtent šiame automobilyje išbandė „Active Body Control“ sistemą, kuri į serijinę gamybą pateko tik 1999 metais. Šiame automobilyje taip pat buvo išbandyta navigacijos sistema (pasirodė S klasės „Mercedes Benz“ 1995 metais) ir spalvotas prietaisų skydelis.