Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Autostadt" (automobilių miestas - išvertus iš vokiečių kalbos) muziejus, įsikūręs „Volkswagen'ų" mieste Volfsburge yra tarsi pramogų parkas tikram automobilių entuziastui. Nors tai „Volkswagen" gamintojui dedikuotas muziejus ir didelė dalis eksponatų yra būtent šio gamintojo, keliaujant per muziejų galima sutikti ne vieną ir ne du įdomesnius istorinius automobilių modelius ir markes.
Šioje vietoje eksponuojami legendiniai, kokiu nors būdu į automobilizmo istoriją patekę automobiliai. Taigi pradėkime kelionė per penkis muziejaus aukštus ir pažiūrėkime ką slepia storo stiklo „Autostadt" muziejaus sienos.
Pirmiausia išvystame kukliai kampe stovinčią 1935 metų „Škoda Popular". Tai pirmasis pasaulyje masinės gamybos tarpašinės konstrukcijos automobilis, kuomet transmisija atskirta nuo variklio ir stovi automobilio gale kartu su diferencialu.
1934 metų „Audi Front UW 220" - šis automobilis turi priekinius varomuosius ratus, kas anuomet buvo laikoma labai drąsiu konstrukciniu sprendimu.
Prabanga žėrintis, puošnus 1930 metų „Cord L29" yra vienas pirmųjų masinės produkcijos automobilių su priekiniais varomaisiais ratais.
Dar vienas priekiniais ratai varomas eksponatas, tik šį kart pirmasis siūlomas visai kontinentinei Europai - „DKW F1".
"Alvis FWD type FA" yra dar vienas pirmųjų priekiniais ratais varomų automobilių. Tik šis yra išskirtinis tuo, kad taip pat vienas pirmųjų automobilių, kuris turi nepriklausomą visų keturių ratų pakabą.
Legendinis prabangus sportinis automobilis iš 1934 metų - „Bentley 3 ½ Litre ".
„Mercedes" 6/25/40" yra pirmasis masinės produkcijos automobilis su įmontuotu mechaniniu kompresoriumi. Kompresoriaus dėka 1.6 litro 4 cilindrų variklis išvystė 40 arklio galių, kas 1923 metais buvo gana nemažai.
Šis 1899 metų motorizuotas vežimas „Benz Velo Comfortable" buvo plačiai pamėgtas neprofesionalių vairuotojų.
1886 metų „Benz Patent-Motorwagen" yra pirmasis pasaulyje automobilis. „Autostadt" muziejus eksponuoja identiška automobilio kopiją, kadangi šių automobilių, per šešis gamybos metus, buvo pagaminti tik 25 vienetai ir originalūs modeliai praktiškai išnykę.
Štai kokie paprasti pirmojo pasaulyje automobilio mechanizmai.
1905 metų „Laurin & Klement Voiturette Type A", veliau šis gamintojas kūrė automobilius papuoštus „Škoda" simboliais.
1922 metų „Koco 4/12 PS (HK1)" yra Vokietijoje sukurtas, pirmasis masinės produkcijos automobilis su opoziciniu („Boxer" tipo) varikliu.
1913 metais šis mažytis „Peugeot Bebe" buvo sukurtas pačio Etorio Bugačio, apie kurio veliau sukurtus automobilius daug pasakoti tikrai nereikia.
Na žinoma, koks automobilių muziejus be „Ford T" modelio.
„Lancia Labda" savo laiku buvo pripažįstamas, kaip itin progresyvaus dizaino automobilis. Tai buvo vienas pirmųjų vientiso kėbulo automobilių, bei vienas pirmųjų masinės produkcijos automobilių su nepriklausoma pakaba ir amortizatoriais.
„Borgward Hansa 1500" - elegantiškas sedanas, kuris pirmasis Europoje turėjo plačius, išpūstus sparnus.
„Horch 670 V12" įspūdingas dviejų durų kabrioletas su V formos 12 cilindrų varikliu.
1938 metų „BMW 328" - ko gero vienas gražiausių tarpukario sportinių automobilių.
„Bugatti T57 SC Atlantic" neeilinio grožio automobilis, kuris dar ir labai greitas. Jau 1938 metais šis automobilis turėjo 200 arklio galių ir pasiekdavo 190 kilometrų per valandą greitį.
„MG M-Type" - mažas ir nebrangus sportinis automobilis.
„Bugatti T15" - tai dar vienas pirmųjų Etorio Bugačio kūrinių.
„Hanomag 2/10 PS " - neįprastas automobilis, kuris dėl panašumo su duonos kepalu gavo„ kepalo" pravardę.
Jo didenybė, 1922 metų „Rolls-Royce Silver Ghost"
1930 metų „Cadillac V16" - pirmasis pasaulyje masinės gamybos automobilis su V formos 16 cilindrų varikliu.
„Horch 830 BK" - kuklus automobilis su nekukliu V formos 8 cilindrų varikliu.
„Horch 851" - aukščiausios prabos automobilis vežiodavęs ne vieną aukšto rango Trečiojo Reicho karininką.
„Horch 930V" - dar vienas kuklus, kompaktiškas automobilis su V formos 8 cilindrų varikliu.
1956 metų „Volkswagen Beetle" - pirmasis po karo atsigavusios „Volkswagen" kompanijos automobilis.
„Fiat 500B Topolino" - Italijos „VW Bettle" automobilis sukurtas 1949 metais.
„Renault 4CV" - prancūzų bandymas sukurti nebrangų miesto automobilį.
Štai dar viena legenda su pravarde „Burbulas" - „Messerschmitt KR200"
Garsusis prancūziškas modelis „Citroen 2CV", pramintas „skėčiu" tik su keliais, minimaliais pokyčiais buvo gaminamas nuo 1948 iki 1992 metų.
1971 metų „Autobianchi A112" - itališkas miesto mažylis su „Mini" dizainu. Šis automobilis buvo ne tik pigus ir praktiškas, bet tuo pačiu saugus, bei komfortiškas.
„Audi 50" - tai gamintojo bandymas sukurti mažą miesto automobiliuką. Veliau ant šio automobilio bazės buvo kuriamas „VW Polo".
Pirmasis „ItalDesing" studijos darbas - „Alfa Romeo Alfasud".
1977 metų pirmos kartos „VW Golf", legendinis automobilis, kurio vardu veliau pavadinta visa automobilių klasė.
1966 metų „Porsche 911" - pirmos kartos klasikinis sportinis automobilis.
Dar vienas įdomus eksponatas, tai ištaigingas, kristalais papuoštas „Volkswagen Beetle".
„Bentley R-Type Continental" - klasikinis pokario automobilis su šešių cilindrų eilėje varikliu.
Prabangus, nežemiško dizaino „Cadillac Eldorado" , kuriuo mėgo važinėti pats Elvis Preslis.
„Volkswagen T1" - be galo hipių pamėgtas klasikinis „VW" autobusiukas dabar yra tikra retenybė.
Ir pabaigai „Karmann Buggy GF" - neįprasto dizaino 1977 metų automobilis, kuris buvo sukurtas panaudojant „Bettle" dalis ir konstrukcinius elementus.
„Autostadt" (automobilių miestas - išvertus iš vokiečių kalbos) muziejus, įsikūręs „Volkswagen'ų" mieste Volfsburge yra tarsi pramogų parkas tikram automobilių entuziastui. Nors tai „Volkswagen" gamintojui dedikuotas muziejus ir didelė dalis eksponatų yra būtent šio gamintojo, keliaujant per muziejų galima sutikti ne vieną ir ne du įdomesnius istorinius automobilių modelius ir markes.
Šioje vietoje eksponuojami legendiniai, kokiu nors būdu į automobilizmo istoriją patekę automobiliai. Taigi pradėkime kelionė per penkis muziejaus aukštus ir pažiūrėkime ką slepia storo stiklo „Autostadt" muziejaus sienos.
Pirmiausia išvystame kukliai kampe stovinčią 1935 metų „Škoda Popular". Tai pirmasis pasaulyje masinės gamybos tarpašinės konstrukcijos automobilis, kuomet transmisija atskirta nuo variklio ir stovi automobilio gale kartu su diferencialu.
1934 metų „Audi Front UW 220" - šis automobilis turi priekinius varomuosius ratus, kas anuomet buvo laikoma labai drąsiu konstrukciniu sprendimu.
Prabanga žėrintis, puošnus 1930 metų „Cord L29" yra vienas pirmųjų masinės produkcijos automobilių su priekiniais varomaisiais ratais.
Dar vienas priekiniais ratai varomas eksponatas, tik šį kart pirmasis siūlomas visai kontinentinei Europai - „DKW F1".
"Alvis FWD type FA" yra dar vienas pirmųjų priekiniais ratais varomų automobilių. Tik šis yra išskirtinis tuo, kad taip pat vienas pirmųjų automobilių, kuris turi nepriklausomą visų keturių ratų pakabą.
Legendinis prabangus sportinis automobilis iš 1934 metų - „Bentley 3 ½ Litre ".
„Mercedes" 6/25/40" yra pirmasis masinės produkcijos automobilis su įmontuotu mechaniniu kompresoriumi. Kompresoriaus dėka 1.6 litro 4 cilindrų variklis išvystė 40 arklio galių, kas 1923 metais buvo gana nemažai.
Šis 1899 metų motorizuotas vežimas „Benz Velo Comfortable" buvo plačiai pamėgtas neprofesionalių vairuotojų.
1886 metų „Benz Patent-Motorwagen" yra pirmasis pasaulyje automobilis. „Autostadt" muziejus eksponuoja identiška automobilio kopiją, kadangi šių automobilių, per šešis gamybos metus, buvo pagaminti tik 25 vienetai ir originalūs modeliai praktiškai išnykę.
Štai kokie paprasti pirmojo pasaulyje automobilio mechanizmai.
1905 metų „Laurin & Klement Voiturette Type A", veliau šis gamintojas kūrė automobilius papuoštus „Škoda" simboliais.
1922 metų „Koco 4/12 PS (HK1)" yra Vokietijoje sukurtas, pirmasis masinės produkcijos automobilis su opoziciniu („Boxer" tipo) varikliu.
1913 metais šis mažytis „Peugeot Bebe" buvo sukurtas pačio Etorio Bugačio, apie kurio veliau sukurtus automobilius daug pasakoti tikrai nereikia.
Na žinoma, koks automobilių muziejus be „Ford T" modelio.
„Lancia Labda" savo laiku buvo pripažįstamas, kaip itin progresyvaus dizaino automobilis. Tai buvo vienas pirmųjų vientiso kėbulo automobilių, bei vienas pirmųjų masinės produkcijos automobilių su nepriklausoma pakaba ir amortizatoriais.
„Borgward Hansa 1500" - elegantiškas sedanas, kuris pirmasis Europoje turėjo plačius, išpūstus sparnus.
„Horch 670 V12" įspūdingas dviejų durų kabrioletas su V formos 12 cilindrų varikliu.
1938 metų „BMW 328" - ko gero vienas gražiausių tarpukario sportinių automobilių.
„Bugatti T57 SC Atlantic" neeilinio grožio automobilis, kuris dar ir labai greitas. Jau 1938 metais šis automobilis turėjo 200 arklio galių ir pasiekdavo 190 kilometrų per valandą greitį.
„MG M-Type" - mažas ir nebrangus sportinis automobilis.
„Bugatti T15" - tai dar vienas pirmųjų Etorio Bugačio kūrinių.
„Hanomag 2/10 PS " - neįprastas automobilis, kuris dėl panašumo su duonos kepalu gavo„ kepalo" pravardę.
Jo didenybė, 1922 metų „Rolls-Royce Silver Ghost"
1930 metų „Cadillac V16" - pirmasis pasaulyje masinės gamybos automobilis su V formos 16 cilindrų varikliu.
„Horch 830 BK" - kuklus automobilis su nekukliu V formos 8 cilindrų varikliu.
„Horch 851" - aukščiausios prabos automobilis vežiodavęs ne vieną aukšto rango Trečiojo Reicho karininką.
„Horch 930V" - dar vienas kuklus, kompaktiškas automobilis su V formos 8 cilindrų varikliu.
1956 metų „Volkswagen Beetle" - pirmasis po karo atsigavusios „Volkswagen" kompanijos automobilis.
„Fiat 500B Topolino" - Italijos „VW Bettle" automobilis sukurtas 1949 metais.
„Renault 4CV" - prancūzų bandymas sukurti nebrangų miesto automobilį.
Štai dar viena legenda su pravarde „Burbulas" - „Messerschmitt KR200"
Garsusis prancūziškas modelis „Citroen 2CV", pramintas „skėčiu" tik su keliais, minimaliais pokyčiais buvo gaminamas nuo 1948 iki 1992 metų.
1971 metų „Autobianchi A112" - itališkas miesto mažylis su „Mini" dizainu. Šis automobilis buvo ne tik pigus ir praktiškas, bet tuo pačiu saugus, bei komfortiškas.
„Audi 50" - tai gamintojo bandymas sukurti mažą miesto automobiliuką. Veliau ant šio automobilio bazės buvo kuriamas „VW Polo".
Pirmasis „ItalDesing" studijos darbas - „Alfa Romeo Alfasud".
1977 metų pirmos kartos „VW Golf", legendinis automobilis, kurio vardu veliau pavadinta visa automobilių klasė.
1966 metų „Porsche 911" - pirmos kartos klasikinis sportinis automobilis.
Dar vienas įdomus eksponatas, tai ištaigingas, kristalais papuoštas „Volkswagen Beetle".
„Bentley R-Type Continental" - klasikinis pokario automobilis su šešių cilindrų eilėje varikliu.
Prabangus, nežemiško dizaino „Cadillac Eldorado" , kuriuo mėgo važinėti pats Elvis Preslis.
„Volkswagen T1" - be galo hipių pamėgtas klasikinis „VW" autobusiukas dabar yra tikra retenybė.
Ir pabaigai „Karmann Buggy GF" - neįprasto dizaino 1977 metų automobilis, kuris buvo sukurtas panaudojant „Bettle" dalis ir konstrukcinius elementus.