Klaipėdoje dar vos prašvitę. Pietinėje miesto dalyje prieš pat rytinį piką buriuojasi grupelė jaunuolių. Netrukus prasidės unikalios, tik uostamiestyje jau keturioliktą kartą organizuojamas lenktynės. Įvairiomis transporto priemonėmis ar savomis kojomis merginos ir vaikinai varžysis, kas pirmas įveiks 8-ių kilometrų atkarpą per visą Klaipėdą. Jau rikiuojasi paspirtukininkas, dviratininkas ir dyzelinio automobilio vairuotojas.
„Praeitais metais tik penktą vietą užėmiau. Bet šiais metais turiu geresnį paspirtuką, tai gal laimėsiu ir pirmą“, – sako paspirtukininkas Alvydas.
„Yra elektrinių galingų įrenginių, bijau, kad tiek neišspausiu, dviratis senas“, – kalba dviratininkas Viktoras.
„Aš manau, kad būtų arba antra, arba trečia, nes paspirtukui niekur nereikia stoti beveik, be perėjų, tai…“, – sako automobilio vairuotojas Airidas.
Dvi dalyvių poros bandys nugalėti važiuodamos įprastu grafiku kursuojančiu autobusu bei maršrutiniu autobusiuku.
„Dvejus metus nevažinėjau autobusais, tai reikia pabandyti, pasižiūrėti. Ieškojau, kur čia tą bilietėlį gauti“, – kalba maršrutinio autobuso keleivės Urtė ir Gabrielė.
„Autobusai važiuoja laiku. Turkijoje taip nėra. Kartais autobusai genda, o ten viskas gerai“, – sako autobuso keleivis Achmed.
Pernai pirmąją vietą nuskynė elektrinio dviračio vairuotojas. Šiemet tokio nėra, tad lydere laikoma pernai antrą vietą iškovojusi elektromobilio vairuotoja. Tiesa, šįkart dėl uostamiesčio centre įvestų greičio ribojimų jai bus sunkiau.
„Praeitais metais laimėjau antrą vietą, nes reikėjo bėgti iš aikštelės stovėjimo. Pastačiau ir bėgau. O šiais metais nežinau, kaip bus, nes už senamiesčio yra 30 greitis, tai dar sulėtina lenktynes“, – sako elektromobilio vairuotoja Karolina.
Na, o daugiausia ištvermės prireiks aštuonis kilometrus įveikti savomis kojomis nusprendusiam jaunuoliui.
„Rytmetinė mankšta, fizinis aktyvumas, parodyti Klaipėdos gyventojams, kad fizinis aktyvumas yra gerai ir, kad galima vietoj mašinos pasirinkti ir bėgimą“, – kalba bėgikas Tautvydas.
Dalyviai susikaupia. Ir atvykus keleiviniam autobusui lenktynės prasideda. Nedidelė sumaištis, mat automobilių vairuotojai, kad pasiektų kitoje gatvės pusėje esančias savo mašinas, turi laukti žalio šviesoforo signalo. Pagaliau ir jie įsilieja į lenktynes.
„Gal išlįsiu iš autobusų juostos, jei matysiu, kad autobusai lėtai važiuoja. Nors gal ir neverta“, – kalba elektromobilio vairuotoja Karolina.
Visi dalyviai privalo laikytis kelių eismo taisyklių bei saugaus greičio. Autobusų juosta galintis važiuoti elektromobilis pralenkia bėgiką. O po kiek laiko ir stotelėje sustojusį dalyvių autobusą. Tačiau atsiplėšti nuo dviratininko bei paspirtukininko niekaip neišeina.
Kartais juos pralenkia, tačiau raudoni šviesoforo signalai ir spūstys priverčia vėl atsilikti. Dyzelinio automobilio vairuotojui dar blogiau – viduryje trasos esantį Klaipėdos senamiestį jis privalo aplenkti – pagrindine jo gatve važiuoti draudžia miesto taisyklės. Ir štai, finišą pirmasis pasiekia paspirtukininkas. 8 kilometrus per piką jis įveikė per beveik 22 minutes, vienuolika sekundžių nuo jo atsiliko dviratininkas.
„Aš esu „Wolt“ kurjeris, visiems picas su paspirtuku vežioju“, – sako paspirtukininkas Alvydas.
„Esam draugai su paspirtukininku, tai palaukė manęs“, – kalba dviratininkas Viktoras.
Trečioji per 24 minutes atvažiavusi elektromobilio vairuotoja.
„Didžiausia problema buvo žmogus, kuris važiavo priekyje, nes reikėjo apsilenkti jį. Būtume greičiau atvažiavę“, – pasakoja elektromobilio vairuotoja Karolina.
Ketvirti – autobusu važiavę dalyviai, penktos – pusvalandį užtrukusios maršrutinio keleivės.
„Kas važiavo su tuo paprastu autobusu, tai jiems atvažiavo lygiai lygiai, o mes dar turėjom kokias keturias minutes palaukti. Ir šiaip buvo žiauriai daug žmonių, reikėjo stovėti. Nevažiuočiau“, – sako maršrutinio autobuso keleivės Urtė ir Gabrielė.
Automobilio vairuotojas užtruko 33 minutes, bėgikui prireikė 50-ies.