Portalo tv3.lt skaitytoja Agnė pasakojo, kad praėjusį savaitgalį pavežėjo „Bolt“ paslaugomis naudojosi 3 kartus. Moteris nustebo, nes kaukes dėvėjo ne visi vairuotojai.
„Nespėju sekti Vyriausybės sprendimų, gal kaukių viešajame transporte nebereikia? Vienas iš atvykusių vairuotojų kaukės nedėvėjo. Tačiau aš iš įpročio saviškę vis dar užsidėjau. Man atrodo, kad dabar, artėjant rudeniui nesaugu atsisakyti kaukių.
Tą pačią dieną ir antrą kartą naudojausi pavežėjo paslaugomis. Tačiau dabar aš neturėjau kaukės, buvau ją pametusi. Užsidėjau skarelę ir atsiprašiau vairuotojo. Bet jis pats sėdėjo be kaukės ir į mano atsiprašymą net nesureagavo“, – pasakojo moteris.
Agnė pasakojo, kad kitą dieną vėl naudojosi pavežėjo paslaugomis.
„Tąkart įlipau į automobilį ir rankinėje ieškojau kaukės. Vairuotojas įspėjo, kad kuo greičiau ją užsidėčiau. Jis pats irgi buvo su kauke.
Tad po šių kelionių esu pasimetusi. Tad reikia ar nereikia kaukių? Ir jeigu jų nereikia pavežėjų automobiliuose, tai gal visur jau galima be jų važinėti, autobusuose irgi?“, – retoriškai klausė moteris.
Įspėjo, kad kaukės būtinos
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigė, kad pagal šiuo metu galiojančius reikalavimus, teikiant pavėžėjimo paslaugas ir jomis naudojantis, kaukės yra būtinos.
„Todėl tiek su platforma vairuotoją išsikvietę keleiviai, tiek juos vežantys vairuotojai, visos kelionės metu turi dėvėti nosį ir burną dengiančią kaukę. Pastebėjus atvejus, kai šio reikalavimo nesilaikoma, prašome apie tai nedelsiant informuoti „Bolt“ programėlėje“, – sakė A. Pacevičius.
Anot jo, pavežėjų platforma nuo pat pandemijos pradžios ėmėsi visų būtinų priemonių, kurios padėtų užkirsti kelią virusui plisti.
„Savarankiškai su programėle keleivius vežantiems vairuotojams teikiame rekomendacijas, primename dažniau vėdinti automobilius, dezinfekuoti durelių rankenas bei vežant keleivius dėvėti veido kaukę“, – tikino A. Pancevičius.
Autobusuose kaukės irgi būtinos
Vilniaus „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Dovilė Marčinskaitė sakė, kad tiek karantino metu, tiek jį atšaukus, Vilnius toliau atsakingai rūpinasi vairuotojų ir viešojo transporto keleivių saugumu.
„Tad apsauginės veido kaukės viešajame transporte yra privalomos – būtina jas dėvėti autobusuose ir troleibusuose. Apie tai keleiviams nuolat primename viešojo transporto priemonių ekranuose, stotelėse esančiose švieslentėse ir kitomis priemonėmis.
Taip pat pasitelkiame viešojo transporto kontrolės darbuotojus, kurie ne tik tikrina bilietus, bet ir prižiūri tvarką. Jeigu keleivis nedėvi kaukės, kontrolieriai jam apie tai primena. Kai nereaguojama į pastabas, nors tokių atvejų pasitaiko itin retai, kontrolieriai tokį keleivį gali išlaipinti iš transporto priemonės ir perduoti policijos pareigūnams už taisyklių pažeidimą. Informuoti policijos pareigūnus gali ir patys keleiviai“, – komentavo specialistė.
Anot jos, viešojo transporto vairuotojai nėra įpareigoti kontroliuoti keleivių be apsauginių veido kaukių, tačiau pastebėję gali neįleisti jų į transporto priemonę.
Su nerimu laukia rugsėjo 13 d.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis irgi tikino, kad iki rugsėjo 13 d. kaukes būtina dėvėti viešajame transporte.
„Nesvarbu, ar žmogus važiuoja miesto, tarpmiestiniu autobusu, ar naudojasi pavežėjo paslaugomis. Kaukes dėvėti yra privaloma.
Tačiau nuo rugsėjo 13 d., keleiviai vykstantys tarpmiestinėmis susisiekimo priemonėmis privalės turėti galimybių pasą, be jo bus galima naudotis tik miestiniu ir priemiestiniu viešuoju transportu. Tad miesto autobusuose gal dar valdžia priims sprendimą, kad ir kaukių dėvėjimas taps rekomenduojamas, nebe privalomas. Juk visi keleiviai turės galimybių pasus.
Apskritai kalbant, vežėjai pasakoja, kad ne visi žmonės įlipa į autobusą su kauke arba vos įlipę ją nusismaukia. Visokių atvejų pasitaiko. Tačiau vis tik daugiau žmonių supranta, kad kaukės reikalingos, juk mato, kad susirgimų skaičius auga“, – sakė vežėjų atstovas.
Pasak G. Nakučio, vežėjams daugiau bėdų ir nerimo kelia ne kaukių dėvėjimas, bet galimybių paso tikrinimas.
„Juk be galimybių paso žmonės galės naudotis tik miesto ar priemiesčių viešuoju transportu. O jeigu žmogus norės nuvykti pas gydytoją į kitą miestą ir neturi to paso. Ką tada daryti? Jo nevežti?
Arba juk bus tokių, kurie yra pasiskiepiję, tik neturėjo galimybės išsiimti galimybių paso. Juk pasobusai pasiekia tikrai ne visus žmones. Tad svarstome, ką daryti su tokiais žmonėmis“, – sakė vežėjų atstovas.
Anot jo, svarbu atsižvelgti į žmogiškąjį faktorių.
„Pavyzdžiui, tarpinėje stotelėje tarp dviejų miestų nori įlipti žmogus, bet jis neturi galimybių paso. O atvažiavęs autobuso reisas jau paskutinis. Tai negi tokį žmogų reikia taip ir palikti kažkur laukuose. Tad reikia būdų, kaip šią problemą išspręsti.
Tačiau pats galimybių pasas yra gera idėja ir gal atvers daugiau galimybių žmonėms keliauti autobusais. Karantino metu sumažėjo keleivių srautai, o jeigu žmonės jausis saugiau, kai įsigalios prievolė keliauti su galimybių pasu, gal ir keleivių padaugės“, – svarstė G. Nakutis.
Gresia bauda
Nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad už ekstremaliosios situacijos metu nustatytų reikalavimų nesilaikymą žmogui gresia sankcijos, t. y. bauda nuo 500 iki 1,5 tūkst. eurų.