Ispanijos traukinio, kuriam nulėkus nuo bėgių važiuojant dideliu greičiu žuvo 79 žmonės, mašinistui sekmadienį buvo pateikti preliminarūs kaltinimai dėl daugelio žmonių netyčinio nužudymo.
Teismo pranešime sakoma, kad tiriantysis teisėjas Luisas Alaezas (Luisas Alaesas) paleido mašinistą Francisco Jose Garzoną Amo (Fransiską Chosė Garsoną Amą) be užstato.
Pranešime nurodoma, kad F.J.Garzonas Amo kartą per savaitę turės registruotis teisme; jam uždrausta be leidimo išvykti iš Ispanijos.
F.J.Garzonui Amo nebuvo skirtas areštas arba paleidimas už užstatą, nes nei vienai suinteresuotai šaliai nesusidarė įspūdis, jog jis gali pabėgti arba mėginti naikinti įrodymus, informavo teismas.
Iš jo taip pat buvo atimta traukinio mašinisto licencija.
F.J.Garzonas Amo dalyvavo beveik dvi valandas trukusioje apklausoje šiaurės vakariniame Santjago de Kompostelos mieste, kurio pakraštyje įvyko ta katastrofa.
Mašinistas vairavo 218 keleivių vežusį aštuonių vagonų traukinį, kuris liepos 24-osios vakarą smarkiai viršijo greitį zonoje, kur jis buvo ribojamas iki 80 kilometrų per valandą. Įvažiavęs į staigų posūkį, traukinys nulėkė nuo bėgių ir rėžėsi į betono sieną, o keli vagonai užsiliepsnojo.
Ispanijos geležinkelių agentūra nurodė, kad traukinio greitis turėjo būti sumažintas likus keturiems kilometrams iki to posūkio.
Tačiau vienas vietos gyventojas, atskubėjęs į nelaimės vietą tuojau po katastrofos, sekmadienį paskelbtame interviu pasakojo, kad F.J.Garzonas tuomet jam sakė, jog traukinys važiavo per greitai ir kad jis negalėjo jo sustabdyti.
Gyventojas Evaristo Iglesias (Evaristas Iglesijas) ir kitas žmogus išnešė susikruvinusį F.J.Garzoną į vietą, kur buvo guldomi kiti sužeistieji, laukiantys greitosios pagalbos.
"Jis mums sakė norintis mirti, - E.Iglesias sakė televizijai "Antena 3". - Jis sakė norėjęs stabdyti, bet negalėjęs."
Gyventojas pridūrė, kas F.J.Garzonas jam sakė, kad traukinys "važiavo dideliu greičiu."
Savo pranešime apie šį incidentą "Antena 3" parodė nuotrauką, kurioje E.Iglesias, dėvintis rausvus marškinius ir kepuraitę, matomas padedantis nešti traukinio mašinistą po avarijos. Televizija taip pat parodė vaizdo įrašą, kuriame E.Iglesias matomas dirbantis prie sudužusio traukinio ir padedantis kitiems likusiems gyviems žmonėms.
Duodamas interviu, E.Iglesias prisiminė F.J.Garzono žodžius.
"Jis nuolat kartojo: "Nenoriu to matyti, noriu numirti", - citavo jis. "Turėjau sulėtinti iki 80 (kilometrų per valandą), bet negalėjau."
E.Iglesias buvo vienas iš incidento liudininkų ir gyvų likusių žmonių, sekmadienį pradėjusių duoti parodymus policijai.
Tyrėjai turi nustatyti, ar F.J.Garzonas neįjungė stabdžių, taip pat ar buvo įvykęs koks nors techninis gedimas.
Ispanijos valstybinė geležinkelių bendrovė teigė, kad šis mašinistas yra patyręs ir gerai žinojo tą maršrutą.
Sekmadienį šios katastrofos aukų padaugėjo iki 79, kai Santjago de Kompostelos universitetinėje ligoninėje mirė viena sužeista keleivė, nurodė pareigūnai. Jos šeimos pranešime sakoma, kad naujausia auka tapo amerikietė Myrta Fariza (Mirta Fariza), gyvenusi Hjustone.
Kaip praneša pareigūnai, ligoninėse tebegydomi 70 per šią avariją sužeistų žmonių, o 22 iš jų būklė kritinė.
Tuo tarpu teismo medicinos specialistai atpažino paskutinius tris iš katastrofos vietoje rastų kūnų.
Nurodoma, kad per šį incidentą taip pat žuvo žmonių iš Alžyro, Brazilijos, Dominikos Respublikos, Prancūzijos, Italijos, Meksikos ir Jungtinių Valstijų, tačiau pareigūnai dar nepaskelbė viso aukų sąrašo su įvardyta pilietybe.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.