Bendrovė „Microsoft“ pranešė pristačiusi viešai prieinamą debesų kompiuterijos paslaugos „Office 365“ bandomąją versiją. „Office 365“ programinės įrangos, kuri apima biuro programas ir kitus produktyviam darbui reikalingus įrankius, „beta" versija pasirodė 37 pasaulio šalyse ir yra išversta į 17 kalbų.
Lietuvoje „Office 365“ paslauga turėtų būti pradėta teikti pirmąjį 2012 m. ketvirtį. Labiausiai naujosios debesų kompiuterijos paslaugos naudą pajus smulkaus ir vidutinio dydžio bendrovės, teigiama bendrovės pranešime.
Pasak „Microsoft“ atstovų, „Office 365" – nauja produktyvios veiklos, komandinio ir nuotolinio darbo programinė įranga, veikianti „debesyje", nuotoliniuose duomenų centruose. Naujos kartos „Microsoft“ debesų kompiuterijos paslauga apima „Office“, „SharePoint Online“, „Exchange Online“, „Lync Online“ naujausius sprendimus.
„Debesų kompiuterija bet kurio dydžio įmonei suteikia galimybes naudotis sprendimais, anksčiau prieinamais tik stambiajam verslui. Dabar naujausiais dokumentų tvarkymo ir valdymo, failų talpinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo programomis galės naudotis bet kurio dydžio organizacija. Be to, „Office 365“ programos ir jų valdymas yra gerai pažįstami vartotojams iš tokių programų, kaip „Office“, – pranešime cituojamas „Microsoft“ interneto sprendimų ir hostingo grupės vadovas Baltijos šalyse Rimvydas Saulis.
Pranešama, kad praėjusiais metais pristatyta ribotos prieigos „Office 365“ bandomąja versija pasinaudojo daugiau nei 100 tūkst. organizacijų.
Pasak „Microsoft“ atstovų, „Office 365“ pritaikyta ir prie vis didėjančio vartotojų įpročio dirbti įvairiose aplinkose – asmeniniu kompiuteriu, naudojant išmaniuosius telefonus ar prisijungus iš bet kurio kompiuterio per interneto naršyklę.
„Office 365“ apima ne tik biuro programinę įrangą, konferencijų organizavimo galimybes, darbo planavimo funkcijas, pavyzdžiui, bendrus kalendorius ar kontaktų centrus. Naujoje „Microsoft“ sukurtoje programinėje įrangoje daug dėmesio skiriama saugumui užtikrinti, taip pat paslaugoms patogiai užsisakyti ir paprastai jas valdyti. Duomenų centrai, kuriuose talpinamos „Office 365“ paslaugos, yra paskirstyti įvairiose pasaulio vietovėse, jiems galioja griežtos saugumo taisyklės, papildytos duomenų atgaminimo galimybėmis.
Skelbiama, kad „Office 365“ padeda įmonėms sumažinti informacinių technologijų prižiūrėtojų poreikį. Kadangi paslauga veikia debesyje, ji yra visuomet atnaujinama, nereikia papildomai investuoti į apsaugos sistemas. Be to, vienas iš „Office 365“ paslaugos apmokėjimo būdų yra mėnesinis mokestis, kuris leidžia įmonių vadovams aiškiai planuoti išlaidas ir lanksčiai pagal poreikius keisti užsakomų paslaugų portfelį, sakoma pranešime.
Apie 70 proc. bendrovių, kurios jau praėjusiais metais išbandė „Office 365“, buvo nedidelės verslo įmonės. Kovo mėnesį tarptautinės tyrimų bendrovės IDC atliktos apklausos duomenimis, 2010 metais išlaidos debesų kompiuterijos paslaugoms išaugo 34 proc., beveik pusę šių lėšų skiria smulkaus ir vidutinio dydžio verslo įmonės.
Drauge su bandomąja „Office 365“ versija „Microsoft“ pristatė parduotuvę „Office 365 Marketplace“, kurioje vartotojai gali rasti partnerių sukurtas programėles ir paslaugas, skirtas „Office 365“. Šioje parduotuvėje jau yra daugiau nei 100 programėlių ir 400 profesionalių paslaugų pasiūlymų, o jų kūrėjų bendruomenę jau sudaro daugiau nei 16 tūkst. „Microsoft“ debesų technologijų partnerių.
„Office 365“ šiuo metu gali išbandyti Austrijos, Belgijos, Kanados, Kolumbijos, Kosta Rikos, Kipro, Čekijos, Danijos, Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Honkongo, Vengrijos, Indijos, Airijos, Italijos, Japonijos, Liuksemburgo, Malaizijos, Meksikos, Olandijos, Norvegijos, Peru, Lenkijos, Portugalijos, Puerto Riko, Rumunijos, Singapūro, Ispanijos, Švedijos, Šveicarijos, Trinidado ir Tobago, JAV ir Didžiosios Britanijos bendrovės, sakoma pranešime.