Ketvirtadienį iš vandenyno ištrauktos nuolaužos, rastos netoli tos vietos, kur, kaip manoma, sudužo „Air France“ lėktuvas, yra ne šio orlaivio.
„Patvirtinta, jog šios medžiagos nėra nuo lėktuvo. Tai medinė paletė, naudojama krovinių pervežimui. Jos naudojamos ir lėktuvuose, tačiau šiame lėktuve jų nebuvo“, – žurnalistams teigė Brazilijos karinių oro pajėgų atstovas, brigados generolas Ramonas Borgesas Cardoso
Jis pridūrė, jog vandenyne pastebėtos degalų dėmės taip pat nėra lėktuvo, be to, jų kiekis viršija tą, kuris galėjo būti orlaivyje.
„Kol kas neiškelta jokių lėktuvo nuolaužų“, – sakė jis.
Tačiau dar neaišku, ar dingusiam lėktuvui galėtų priklausyti kitos nuolaužos, kurios iš vandenyno dar neiškeltos. Trečiadienį paieškas vykdantys pareigūnai pastebėjo dvi nuolaužų grupes, tarp jų buvo ir lėktuvo sėdynė bei oranžinė gelbėjimosi liemenė. Pareigūnai teigia, kad nė viena jau iškelta nuolauža nėra „Air France“ lėktuvo.
Ketvirtadienį nuolaužos sraigtasparniais buvo traukiamos iš vandens ir kraunamos į tris karinius laivus.
Brazilų karinės oro pajėgos degalų dėmę ir keturias nuolaužų grupes pastebėjo trečiadienį, tačiau lietingas oras ir audringa jūra trukdė nuolaužų iškėlimo darbus.
Nesutariama dėl nelaimės priežasčių
Tyrėjai skelbia, kad „Air France“ lėktuvo nelaimę galėjo lemti sprogimas ar gaisras, dėl kurio lėktuvas sudužo nukritęs į vandenyną.Tokią versiją iškėlė Brazilijos gynybos ministras.
Pasak specialistų, kol kas sunku pasakyti, ar lėktuvas sudužo tik pasiekęs vandenį. Kol kas nesutariama, ar tokia versija gali būti teisinga ir kaip ją pagrįsti.
Trečiadienį iš brazilų karinių oro pajėgų lėktuvo pastebėtos dar keturios pirmadienį į vandenyną nukritusio „Air France“ nuolaužų grupės. Dvi nuolaužų grupės aptiktos antradienį.
Tarp trečiadienį rastų nuolaužų – įvairūs objektai, pasklidę 5 kilometrų spinduliu. Rasta viena 7 metrų ilgio nuolauža, 10 kitų objektų, dauguma jų – metaliniai, pastebėta 20 kilometrų besitęsianti degalų dėmė, teigė brazilų „Air France“ atstovas Jorge Amaralas.
Prancūzijos ekspertai teigia, kad dingusio „Air France“ lėktuvo skrydžio duomenys gali būti niekada neaptikti.
Nors aviacijos pareigūnai pažadėjo, kad katastrofos tyrimas bus tęsiamas, tačiau pabrėžė, kad aplinkybės yra labai neparankios.
Anot Nelsono Jobimo, Brazilijos gynybos ministro, išgyvenusiųjų katastrofą nėra.
Įrašai gali gulėti dviejų ar trijų kilometrų gylyje. Tiesa, prieš porą dešimtmečių po trijų mėnesių paieškų pavyko juodąsias dėžes iškelti iš daugiau nei keturių kilometrų gelmės.
Nuolaužos aptiktos už maždaug 700 kilometrų nuo Fernando de Noronha salyno bei maždaug už 220 mylių nuo šiaurinės Brazilijos pakrantės. Tai maždaug už 80 kilometrų nuo lėktuvo skridimo trasos, informavo Brazilijos oro pajėgų atstovai.
228 žmonių skraidinęs orlaivis „Airbus A330“ dingo pakeliui iš Rio de Žaneiro į Paryžių. Antradienį pasirodė daugiau informacijos apie lėktuve buvusius 228 keleivius. Teigiama, kad orlaiviu skrido 126 vyrai, 82 moterys, 7 vaikai ir vienas kūdikis. Be to, buvo 12 įgulos narių – 11 prancūzų ir vienas brazilas.
Patvirtinta, jog lėktuvu taip pat skrido brazilų karališkosios šeimos narys, princas Pedro Luisas de Orleansas e Braganca.
Oro linijų bendrovė patvirtino, jog lėktuvu skrido argentinietis, austras, belgas, 58 brazilai, 5 britai, kanadietis, 9 kinai, kroatas, danas, olandas, estas, filipinietis, 61 prancūzas, gambijietis, 26 vokiečiai, 4 vengrai, islandas, 3 airiai, 9 italai, 5 libaniečiai, 2 marokiečiai, 3 norvegai, 2 lenkai, rumunas, rusas, 3 slovakai, 2 ispanai, 6 švedai ir turkas.
Prieš ketverius metus pagamintas lėktuvas paskutinį kartą tikrintas šių metų balandžio 16 dieną. Anot bendrovės, jį pilotavo „ypač patyrusi įgula“.
Orlaivis Šarlio de Golio oro uoste turėjo nusileisti pirmadienį, šiek tiek po vidurdienio Lietuvos laiku, tačiau dingo iš radarų ekranų, skrisdamas virš Atlanto vandenyno netoli Brazilijos krantų.
Pranešama, kad prieš prarasdamas ryšį lėktuvas, skridęs audruotu oru, pranešė apie elektros problemas. Dabar keliama versija, kad į jį galėjo pataikyti žaibas.