Pirkėjai masiškai atsisako populiaraus alaus ir keikia jo gamintoją ar net grasina susprogdinti. Įmonė patiria didžiulių nuostolių, yra priversta atsisakyti dalies verslo ir atleisti nemažai darbuotojų, pastebi JAV žiniasklaida.
Prarado šimtus milijonų dolerių
Ne vienerius metus Amerikoje labiausiai perkamu alumi buvo „Bud Light“, o jį verdanti „Anheuser-Busch InBev“ galėjo girtis esanti didžiausia alaus gamintoja, ne tik JAV, bet ir visoje Šiaurės Amerikoje.
Tačiau vos per kelis mėnesius įmonė pati prisivirė tiek problemų, kad jos pardavimai staigiai krito 400 mln. dolerių (364 mln. eurų).
Kompanija atsisako ankstesnių planų priimti naujų darbuotojų, o esamus atleidžia, taip pat konkurentams parduoda kai kuriuos perspektyvius jai priklausančius prekės ženklus.
Vos per tris mėnesius „Bud Light“ pardavimai šiemet, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, krito maždaug 30 proc.
Siekdama sušvelninti žalą prekės ženklui, bendrovė netgi pasiūlė finansinę paramą savo didmenininkams nuo birželio iki gruodžio mėn.
Prieš pora savaičių „Anheuser-Busch InBev“ pranešė naikinanti 2 proc. savo darbo vietų ir ateidžianti 380 darbuotojų.
Galiausiai „Bud Light“ paties perkamiausio alaus vietą turėjo užleisti konkurentų „Modelo“.
Nuotrauka ant skardinės alaus
Viskas prasidėjo nuo to, kai balandžio 1 d. „TikTok“ ir „Instagram“ žvaigždė Dylanas Mulvaney paskelbė trumpą vaizdo įrašą apie tuo metu vykstantį itin populiarų JAV studentų „Kovo beprotybės“ krepšinio turnyrą.
D. Mulvaney geriausiai žinoma dėl savo įrašų serijos „Days of Girlhood“ („Mergystės dienos“), kurioje ji fiksuoja savo, kaip transseksualios moters, virsmą.
Įraše, skirtame beveik 13 mln. jos sekėjų, matyti, kaip influencerė geria „Bud Light“ skardinę su atspausdintu jos veidu – vieninteliu reklaminiu daiktu, sukurtu šiam vaizdo įrašui.
JAV gyventojai daugiausia yra arba liberalūs demokratai (prezidentas Joe Bidenas yra demokratas), arba konservatyvių pažiūrų respublikonai (kaip, pvz., Donaldas Trumpas). Pastarieji greitai puolė į socialinius tinklus reikšti savo pasipiktinimą dėl tokios alaus reklamos.
Ginčai dėl „Bud Light“ dar labiau įsiplieskė, kai supykę boikotuotojai paskelbė vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuota, kaip griaunamos alaus dėžės, o garsiausiame iš jų skandalingas atlikėjas Kid Rockas „Bud Light“ alų tiesiog sušaudė palydėdamas keiksmų serija.
— KidRock (@KidRock) April 4, 2023
Nuo to laiko, kai buvo paskelbtas 49 sekundžių trukmės vaizdo įrašas, daugybė įžymybių ir eilinių žmonių pasisakė šiuo klausimu. Įvairūs barai ir organizacijos viešai pasmerkė šį prekės ženklą, apie jį diskutavo net politikai. Vienu metu į Kalifornijos alaus daryklą buvo išsiųstas grasinimas susprogdinti bombą.
Praėjus dviem savaitėms po šio įrašo pasirodymo, „Bud Light“ sulaukė dar daugiau kritikos, nes į raginimus boikotuoti bendrovę reagavo vangiai. Viešame pareiškime „Anheuser-Busch“ teigė, kad bendrovė „niekada neketino dalyvauti diskusijoje, kuri skaldo visuomenę“.
„Mūsų tikslas – suburti žmones prie alaus“, – sakoma pareiškime, kurį pasirašė generalinis direktorius Brendanas Whitworthas.
Tačiau jo žinutėje nebuvo išreikšta jokia parama M. Mulvaney, taip pat nebuvo išreikštas joks solidarumas su translyčių, lesbiečių, gėjų, biseksualų ir translyčių asmenų bendruomene.
Kaip pastebi kai kurie verslo analitikai, šis laiškas parodė, kad „Bud Light“ nusileidžia savo vartotojų mažumai ir taip atstumia beveik visus kitus.
Per pastaruosius kelis mėnesius „Bud Light“ pardavimai ir toliau mažėjo, nors įmonė stengėsi susigrąžinti klientus ir mažmenininkus, įskaitant pastangas kompensuoti didmenininkams prarastas pajamas ir net dalyti nemokamą alų.