Alpinistai bando nugalėti kalnų aukštybes, bėgikai ugdo savo dvasines ir fizines jėgas maratonuose, o pasaulio verslininkai turi išmokti itin ilgo nuotolio skrydžių subtilybių, rašo CNN.
Modernios technologijos įgalino mus skristi toliau ir ilgiau nei bet kada anksčiau. Lėktuvai, nepriklausomai nuo oro sąlygų, maišo planetą nuo
Ramiojo vandenyno iki Arkties padangių.
Vis dėlto tarpkontinentiniai skrydžiai atveria naują Pandoros skrynią – kaip keleiviams ir pilotams susitvarkyti su ilgojo nuotolio skrydžio metu apimančiu nuovargiu. O skrydžių, kurių metu galima pavargti išties netrūksta.
Vienas ilgiausių maršrutų pasaulyje driekiasi per pusę planetos – 15 tūkst. kilometrų nuo Singapūro iki Naujojo Džersio ir trunka 19 valandų. Verslininkas Charlesas Yapas dažnai naudojasi būtent šiuo skrydžiu, nes jo metu nereikia atlikti privalomo persėdimo Vokietijoje. Negana to, gausus dokumentinių filmų pasirinkimas pasaulyje gerai žinomo televizijos kanalo „Discovery“ vadovui neleidžia nuobodžiauti, rašo CNN.
Priminsime, kad šiame reise visos vietos yra verslo klasės.
„Jei jau įstrigai skrydyje, gali juo ir pasimėgauti“, – pasakoja Ch. Yapas. Vadovas pataria kartkartėmis pamankštinti kojas, patyrinėti lėktuvą ir neversti savęs kuo greičiau užmigti.
Mokėjimo kortelę „American Express“ administruojančios kompanijos vadovas Chirsas Uriarte‘as pataria vieną dieną iki skrydžio prisiderinti prie savo kelionės tikslo laiko zonos.
„Prieš ilgus skrydžius labai naudinga pabandyti gyventi kitos laiko zonos sąlygomis. Toks laiko planavimas bent jau man padėjo išlikti produktyviam net kenčiant nuo laiko orientacijos sutrikimo“, – CNN pasakojo verslininkas.
Pastarojo teigimu, vienas svarbiausių ilgo skrydžio aspektų – tinkamai pasirinkta vieta. „Skirtingai nuo įprastos nuostatos, renkuosi fiuzeliažo centre esančias sėdynes, kad niekam nereiktų lipti per mane“, – patirtimi dalijasi „American Express“ vadovas.
Tačiau su nuovargiu ir ilgu kelionės laiku tenka kovoti ne tik keleiviams, bet ir pilotams, nuo kurių koncentracijos lygio priklauso visų lėktuve esančių žmonių gyvybė. Čia į pagalbą atkeliauja „Boeing“ vyriausiasis inžinierius Curtas Graeberis, atsakingas už tai, kad būtų išvengta žmogiškųjų klaidų.
CNN teigimu, pilotai C. Graeberį vadina „daktaru geru miegu“, mat šis padeda tolimųjų skrydžių pilotams susitvarkyti miego režimą.
„Geriausia stengtis miegoti tuomet, kai kūnas jaučiasi pavargęs, nors, žinoma, tai nėra visuomet įmanoma. Taip pat reikėtų vengti kaloringo ir sunkaus maisto“, – patirtimi dalijasi gero miego guru.
C. Graeberis dar 1989 metais įrodė, kad pilotams privalu leisti nusnūsti prie šturvalo. Vis dėlto nereikia nerimauti – kabinoje visuomet yra du pilotai, o nusnūsti galima tik vienam. Deja, saldus miegas galimas ne visiems pilotams. Europos, Kanados, Australijos ir Naujosios Zelandijos pilotai turi galimybę pailsėti, tačiau ne JAV.
CNN teigimu, JAV oro kelionių prievaizdai mano, kad rugpjūtį įvykusi katastrofa, kuomet San Franciske užsidegė lėktuvas, skrendantis iš Pietų Korėjos, neapsiėjo be nuovargio klaidų. Pilotai, kuriems neleidžiama miegoti, skrido daugiau nei 10 valandų, tad natūralu, jog nuovargio faktorius turėjo tam įtakos.
Tačiau vis intensyvesnė globalizacija tik didina ilgųjų skrydžių populiarumą. JAV oro bendrovė „United Airlines“ paskelbė pradėsianti vykdyti skrydį iš San Francisko į Kinijos miestą Chengdu. „British Airways“ pilotams teks atlaikyti 10 valandų kelionę tarp Londono ir Austino, esančio Teksaso valstijoje JAV.
Tačiau tolimieji skrydžiai turi vieną esminį minusą – sunaudojama ypač daug kuro. Būtent didelės kuro sąnaudos privertė atšaukti ilgiausiu iki šiol laikytą skrydį nuo Singapūro iki Naujojo Džersio. Negana to, antras ilgiausias skrydis tarp to paties Singapūro ir kito JAV miesto – Los Andželo, bus atšauktas jau kitą mėnesį, rašo CNN.
Tai reikš, kad ilgiausiu skrydžio titulu jau greit pasipuoš kelionė iš Sidnėjaus į Dalasą, kuri trunka 17 valandų ir per kurią keleiviai įveikia 13,7 tūkst. kilometrų.