• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinės Austrijos ir Norvegijos automobilių klubų pajėgos surengė 26 elektromobilių bandymus, kuriuose buvo siekiama sužinoti kokį atstumą jie gali įveikti su pilna baterijos įkrova. Kaip ir ankstesniuose bandymuose, juose dalyvavo patys naujausi elektromobiliai, tarp kurių buvo ir keletas retenybių: „Xpeng G6“, „Hongqi EH7“ ar „Ford F-150 Lightning“.

Jungtinės Austrijos ir Norvegijos automobilių klubų pajėgos surengė 26 elektromobilių bandymus, kuriuose buvo siekiama sužinoti kokį atstumą jie gali įveikti su pilna baterijos įkrova. Kaip ir ankstesniuose bandymuose, juose dalyvavo patys naujausi elektromobiliai, tarp kurių buvo ir keletas retenybių: „Xpeng G6“, „Hongqi EH7“ ar „Ford F-150 Lightning“.

REKLAMA

Siekiant maksimaliai suvienodinti elektromobilių bandymų sąlygas, visi modeliai turėjo įveikti tą patį maršrutą, esant toms pačioms oro sąlygoms. Nors bandymuose dalyvavę modeliai dėvėjo skirtingas padangas, tačiau net ir pakankamai lėšų turintys Austrijos ir Norvegijos automobilių klubai neturėjo galimybių iki galo maksimaliai suvienodinti sąlygas. 

Bandymai tapo tradicija

Norvegijos automobilių klubas vadinamąjį „El Prix“ išbandymą pirmą kartą surengė 2020 metais. Tokio pobūdžio bandymus klubas atlieka du kartus į metus: vasarą ir žiemą. 

REKLAMA
REKLAMA

Tokiu būdu siekiama informuoti būsimų elektromobilių pirkėjus kaip skirtingi modeliai funkcionuoja kasdieninėmis sąlygomis ir kokį realų atstumą įmanoma nuvažiuoti.

REKLAMA

Šiuo testu taip pat siekiama išsiaiškinti ar realybėje įmanoma užfiksuoti gamintojų deklaruojamas energijos sąnaudas ir nuvažiuojamą atstumą. 

Verta pažymėti, jog visi teste dalyvaujantys elektromobiliai važiuoja iki tol, kol baterija neišsikrauna iki galo ir tiesiog nebeleidžia elektromobiliui judėti toliau. 

Nors bandymai vyko vasarą, tačiau oro sąlygos nebuvo pačios palankiausios. Bandymų dienomis oro temperatūra svyravo nuo 3 iki 13 laipsnių. Bandymų dalyvius taip pat lydėjo smarkios liūtys. 

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma nepasiekė deklaruojamo atstumo

Šis elektromobilių bandymas parodė, jog tik dveji modeliai sugebėjo nuvažiuoti gamintojo deklaruojamą distanciją. Tuo tarpu kiti dalyviai nustebino ne pačia geriausia prasme. 

Bandytų elektromobilių deklaruojamo ir nuvažiuojamo atstumo nuokrypis siekė 11,1 proc, o štai didžiausias atotrūkis tarp deklaruojamo ir nuvažiuojamo atstumo siekė 24 proc. 

Remiantys bandymų metu užfiksuotais duomenimis, didžiausią nuostabą sukėlė „Mini Countryman“. Vietoje deklaruojamų 411 kilometrų, jam pavyko nuvažiuoti 428 kilometrus. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiame teste taip pat gerai pasirodė „BYD Seal U“. Testo metu jam pavyko įveikti 499 kilometrus, vietoje deklaruojamų 500 kilometrų. 

Elektromobilių bandymų rezultatai:

(Deklaruojamas atstumas/Realus atstumas/Skirtumas %)

Išbandė įkrovimo spartą

Lygiai 50 proc. bandymuose dalyvavusių elektromobilių sugebėjo pasiekti norimą 80 proc. įkrovos lygį per mažiau nei 30 minučių. 

Nepaisant to, bandymų autoriai pripažino, jog didžioji dauguma nesugebėjo pademonstruoti įkrovimo spartos, kurią deklaruoja gamintojas. 

REKLAMA

Kita vertus, palyginus su šių elektromobilių pirmtakais, galutinė išvada vis tiek išlieka pozityvi. 

Naujos kartos elektromobiliai sugeba nuvažiuoti vis didesnį atstumą, geba baterijas įkrauti didesne sparta bei turi didesnės talpos baterijas. Progresas – akivaizdus, tačiau dar kai kuriems vairuotojams jis gali pasirodyti per mažas. 

Elektromobilių įkrovimo spartos rezultatai:

Vidutinė įkrovimo galia (10-80 proc)/Vidutinė įkrovimo galia (kW)/Įkrovimo trukmė/

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų