G. Aleksonis prašo panaikinti pernai gruodžio 7 dieną priimtą sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos įsakymą dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo ir atleidimo iš pareigų. G. Aleksonis buvo pripažintas padaręs šiurkštų tęstinį tarnybinį nusižengimą.
Pareiškėjas taip pat prašo priteisti jam vidutinį darbo užmokestį.
Vilniaus apygardos administracinis teismas jau yra atmetęs vieną G. Aleksonio skundą dėl tarnybinės nuobaudos. Vasario 23 dieną teismas paskelbė, kad buvusiam Sveikatos apsaugos ministerijos kancleriui griežtas papeikimas skirtas pagrįstai, jis savo funkcijas vykdė aplaidžiai. Šis teismo sprendimas dar nėra įsiteisėjęs, jis gali būti skundžiamas.
Teismo atstovė Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė BNS sakė, kad antradienį teismas sustabdė bylos dėl atleidimo nagrinėjimą, iki įsiteisės sprendimas pieš tai minėtoje administracinėje byloje.
G. Aleksoniui pernai spalį griežtą papeikimą skyrė ministras A. Veryga.
Sveikatos apsaugos ministerijos komisija, atlikusi tyrimą, nustatė, kad G. Aleksonis, piktnaudžiaudamas tarnybine padėtimi, darė įtaką ministerijos darbuotojams, siekdamas teisės aktams prieštaraujančio ir tretiesiems asmenims palankaus sprendimo ne konkurso būdu išnuomoti valstybės turtą bendrovei „Dussmann service“. Ši bendrovė 2016 metų rugpjūtį laimėjo Santaros klinikų organizuojamą viešą maitinimo paslaugų pirkimą. „Dussmann service“ maitinimo paslaugas ligoninės darbuotojams ir kitiems lankytojams teikia nuo 2005 metų.
Komisija nurodė, kad buvo sudarytos sąlygos išvengti ligoninės patalpų nuomos viešo konkurso, taip užtikrinant maitinimo paslaugas teikiančiai įmonei itin mažą patalpų nuomos mokesčio dydį. Bendrovės „Dussmann service“ nustatyta nuomos kaina – 2,60 euro už vieną kvadratinį metrą, tuo metu tai pačiai veiklai vykdyti tos pačios ligoninės patalpose kita įmonė – bendrovė „Pontem“ – už vieną kvadratinį metrą moka 10 eurų. Per faktinį sutarties vykdymo laikotarpį valstybė negavo apie 25 tūkst. eurų pajamų, o per visą sutarties įvykdymo laikotarpį ministerija potencialiai būtų negavusi apie 86 tūkst. eurų pajamų.
SAM teigimu, nustatyta ir kitų pažeidimų: aptikta ir netvarkinga, nevienoda sutarčių dokumentacija, ministerijos komisijoms bei Valstybės kontrolei teikti skirtingi bei prieštaringi duomenys. Taip pat nustatyta, jog ministerijos kancleris, siekdamas, kad Valstybės kontrolės ataskaitoje būtų nurodyta kuo mažiau valstybės turto valdymo trūkumų, esą įpareigojo SAM darbuotojus parengti raštą, prieštaraujantį ministro pozicijai bei neigiantį Valstybės kontrolės ataskaitos projekte nurodytus turto valdymo pažeidimus.
Dėl minėtų pažeidimų ministerija buvo kreipusis į Specialiųjų tyrimų tarnybą, bet ši pradėti ikiteisminį tyrimą atsisakė, nenustačiusi korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių. Anot jos, įvertinus duomenis, nustatyta, kad aplinkybės galėtų būti vertinamos ne baudžiamosios, o drausminės atsakomybės požiūriu.
G. Aleksonis ministerijos kanclerio pareigas ėjo nuo 2015 metų balandžio iki 2017 metų gruodžio.
Prieš tai jis dirbo Seimo vicekancleriu, kancleriu, yra dirbęs Seimo kontrolierių įstaigoje, Vilniaus universitete