Peugeot pastaruosius penkiolika metų atrodo buvo užstrigusi laike. Nelabai įdomūs, ne patys gražiausi automobiliai kiekvieną dieną riedėdavo pro gamyklos duris. Net ir entuziastams skirtos versijos buvo nei labai greitos, nei labai sportiškas... Tačiau 1994 metais pristatytas Peugeot 306 GTI/S16 buvo kitoks.
Dešimtas dešimtmetis buvo labai įdomus laikotarpis dėl daugybės priežasčių. Milžiniška konkurencija priversdavo pasitempti didžiausius tinginius ir sukurti nepriekaištingą mašiną, kuri suteiktų tik pačias geriausias emocijas.
Peugeot puikiai žinojo, kad jiems reikia sukurti dar vieną įspūdingą modelį, kuris kompaniją garsintų visame pasaulyje. Kaip ir 205 GTI, taip ir 306 GTI buvo sukurtas naudojantis tuo pačiu receptu.
Inžinieriai pasiėmė standartinį modelį ir tiesiog jį patobulino, o ne sukūrė visiškai naują mašiną. Platforma ir struktūra niekuo nesiskiria nuo Peugeot 306 su dyzeliniu varikliu. Prancūzijoje įsikūrusio gamintojo inžinieriai pakeitė pakabos komponentus, šiek tiek patobulino vairo mechanizmą, aprūpino automobilį keliais žaisliukais ir sumontavo 2 litrų, keturių cilindrų atmosferinį motorą, kuris išvystė 157 arklio galias. Vėliau variklio galia buvo padidinta iki 167 AG.
Vos daugiau kaip 1200 kilogramų sveriantis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7,8 sekundės, 0 - 160 km/val. įsibėgėdavo per 21,5 sekundės. Net ir šiais laikais tokie rodikliai yra verti pagyrų.
Turint labai daug noro, keturių cilindrų variklis be didelių problemų gali atlaikyti 280 arklio galių. Tada nebus baisūs net ir naujausi sportiniai automobiliai.
Įprastai pateiktume didžiulį ir ilgą sąrašą, tačiau tai nėra egzotiškas automobilis. Kadangi 306 GTI/S16 buvo sukurtas paprastų 306 versijų pagrindu, reikėtų atsižvelgti į visus būtiniausius dalykus. Variklio darbas, pakaba, elektronika, rūdys. Tai nėra skraidantis erdvėlaivis, tai tiesiog prancūziškas hečbekas su galingu varikliu.
Tradiciškai, prancūziški automobiliai turi bėdų su elektronika, ne pačiomis geriausiomis apdailos medžiagomis ir kaip bebūtų keista - rūdimis. Peugeot 306 GTI/S16 buvo vienas iš tų automobilių, kuris turi problemų su kėbulą valgančiais „padarais“.
Išskirtinių ligų jis neturi.
- Ferodo stabdžių trinkelių rinkinys ~ 80 litų.
- Stabdžių diskas - 50 - 320 litų.
- Kreipiančiųjų movų rinkinys ~ 90 litų.
- Paskirstymo diržas - 47 - 89 litų.
- Paskirstymo diržo komplektas - 205 - 520 litų.
- Kreipiantysis skriemulys - 69 litai.
- Generatorius ~600 litų.
- Uždegimo žvakė - 17 - 57 litų.
- Sankabos komplektas - 367 - 1270 litų.
- Spyruoklė - 99 litai.
- Vairo traukė - 46 litai.
- Šarnyro stabilizatorius - 27 litai.
- Amortizatorius - 140 - 270 litų.
- Termostatas - 26 litai.
- Salono oro filtras - 48 litai.
- Kuro filtras - 16 - 34 litai.
Automobilio išvaizda gali patikti ne visiems, tačiau taip ir turi būti. Tačiau šį žavų hečbeką turėtų įsigyti tie, kurie mėgsta vairuoti. Ne slysti šonu kiekviename posūkyje, bet vairuoti! Preciziškas ir žvitrus automobilis posūkiuose tiesiog pražysta. Tai yra pati svarbiausia priežastis dėl kurios jūs turėtumėte įsigyti šią mašiną.
Prancūziški automobiliai dažniausiai tapatinami su labiausiai nuvertėjančiomis mašinomis pasaulyje. Tiesos tame yra, tačiau pirkdami tokį automobilį nereikėtų tikėtis, jog tai bus investicija. 306 GTI/S16 turės nugyventi dar labai ilgą kelią, kol jo vertė naudotų automobilių rinkoje pradės kilti.
„Lavonų“ kainos prasideda nuo 2000-3000 litų. Tuo tarpu neblogo stovio Peugeot 306 GTI/S16 kainuoja maždaug 5000-7000 litų. Už labai, labai gerą ir puikiai prižiūrėtą mašiną reikės pakloti maždaug 9-10 tūkstančių litų.
Ar tai daug, ar mažai - spręsti jums.