Pasak savivaldybės Statinių naudojimo priežiūros poskyrio vedėjo Tauro Varenbergo, tyrimas pradėtas gavus iš aikštelės balandį iškritusios ir stipriai sužalotos moters advokatų reikalavimą apriboti pastato naudojimą.
„Savivaldybė pradėjo tyrimą, norėdama nustatyti, kodėl aikštelės pripažinimo tinkama naudoti metu galimai nebuvo įrengti projekte numatyti saugumo atitvarai – laukiame dokumentų, patvirtinančių, kad atitvarų neturi būti. Savivaldybė turi projektą, pagal kurį išduotas statybos leidimas, bet projekto ir kitos dokumentacijos, pagal kurią 2004 metais parkingas pripažintas tinkamu naudoti, neturime – paprašėme „Hanner“ ją pateikti“, – sakė jis.
Savivaldybė nurodo gegužę, po avarijos, tikrinusi stovėjimo aikštelę, tačiau nenustačiusi, kad ji galėtų būti nesaugi.
Komplekso plėtotojos ir dalies jo savininkės nekilnojamojo turto grupės „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis situacijos nekomentavo.
„Kadangi vyksta ginčas teisme ir teismams negalima daryti įtakos, mes susilaikome nuo bet kokių komentarų. Nes bet koks komentaras gali daryti teismui poveikį“, – BNS sakė jis.
Prekybos centro valdytojos bendrovės „BH Europa“ valdytoja Rasa Vileikytė sakė, kad po nelaimingo atsitikimo savivaldybė patikrino statinį ir užtikrino savininkus, kad jis nesusijęs su statinio technine būkle.
„Iš savivaldybės šiuo metu nesame gavę jokios informacijos. Įvykus nelaimei, savivaldybė tikrino statinį – iki šiol nenustatyta, kad būtų nesilaikoma projekto reikalavimų. Be to, apžiūrėjęs aikštelę savivaldybės specialistas pabrėžė, kad nelaimingas atsitikimas yra eismo įvykis, ir nėra tiesiogiai susijęs su pastato technine būkle“, – BNS sakė ji.
Avarijoje nukentėjusios moters interesams atstovaujančio kontoros „Averus“ advokato Mariaus Barisevičiaus teigimu, automobilių stovėjimo aikštelė yra nesaugi, nes vietoje projekte numatytų apsauginių atitvarų, pastate įrengti aliuminio apdailos elementai. Anot advokato, nors projekte nenurodyta konkreti atitvarų medžiaga, ji turėtų būti tokia, kuri būtų pakankamai atspari susidūrimams.
„2003 metų projekte, pagal kurį išduotas leidimas, numatyti atitvarai, kurių paskirtis – užtikrinti žmonių ir automobilių saugumą. Taip tiesiogiai nurodyta projekte. Iš esmės suprojektuoti patys atitvarai, medžiaga konkrečiai neįvardinta, bet jeigu jų paskirtis užtikrinti saugumą, jie negali būti mediniai. Pagal dokumentaciją, per penkis aukštus tų turėklų turėjo būti sumontuota daugiau nei 1 kilometras“, – sakė jis.
„Nesu specialistas, bet įsivaizduoju, kad medžiagos turi būti tokios, jog kažkam atsitikus – ar sveikata sunegaluotų, ar būtų technikos gedimas – automobilis neturėtų iškristi. Medžiaga turėtų būti tokia, kad atliktų paskirtį“, – kalbėjo advokatas.
M. Barisevičiaus nuomone, savivaldybė po avarijos aikštelę patikrino tik formaliai.
„Tas tikrinimas, mano supratimu, buvo formalus, nes jie patikrino aikštelę ir patikrinimo akte yra punktas, kad jie prašo pateikti statinio projektą. Po patikrinimo. Tai kaip jie tikrino statinį neturėdami projekto, kuris yra pas juos pačius? Ką jie tikrino? Kaip gali pamatyti, kad nėra apsauginių elementų, kurie numatyti projekte, nematydamas projekto?“, – sakė jis.
Spalį Vilniaus miesto apylinkės teismui pateiktas M. Barisevičiaus klientės ieškinys, kuriuo ji iš aikštelės valdytojų siekia priteisti 200 tūkst. eurų turtinės ir neturtinės žalos. Jame teigiama, kad valdytojai nesiėmė veiksmų padidinti aikštelės saugumą. Taip pat reikalaujama, kad kol nebus įrengti apsauginiai atitvarai, aikštelė būtų uždaryta.
Teismas ieškinį yra priėmęs ir nustatęs terminą atsiliepimams pateikti iki lapkričio pabaigos.
2004 metais baigta statyti 6 aukštų apie 1 tūkst. vietų automobilių stovėjimo aikštelė dalimis priklauso prekybos centro „Europa“ ir to paties pavadinimo biurų pastato valdytojams – Danijos investicijų kompanijos „Northern Horizon Capital“ fondo „Baltic horizon fund“ įmonei „BH Europa“ bei Estijos kompanijos „Hanner group“ bendrovei „Prime location property fund“.
Administraciniame pastate įsikūrusi jį stačiusi nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“. Prekybos centras kitam Danijos „Northern Horizon Capital“ fondui „BPT Secura“ parduotas užbaigus jo statybas.
2015-aisiais jis perleistas „Baltic horizon fund“, baigus pirmojo fondo veiklą.
Avarija balandį įvyko „Prime location property fund“ valdomoje aikštelės dalyje.