Susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų, rašoma miesto savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Esą analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvybių nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose – jose žūčių nefiksuojama jau penkerius metus.
„Buvo nemažai plakančių liežuviais, kai ant važiuojamosios dalies, prieš pėsčiųjų perėjas, nupiešėme pirmuosius rombo formos ženklus. Institucijos kraipė galvas ir reikalavo kokio nors pagrįstumo.
O mes sakėme, kad tokį pavyzdį parsivežėme iš užsienio ir pasitikime jų patirtimi. Šiandien matome rezultatą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Šiuo metu mieste įrengta apie 900 reguliuojamų ir nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų su kryptiniu apšvietimu. Kasmet tiek perėjų, tiek „rombų“ horizontalusis žymėjimas atnaujinamas.
„Rombai“ Kaune pradėti naudoti 2018 m. Tąkart naujovė pasitelkta remiantis Japonijos, Naujosios Zelandijos ir kitų užsienio šalių patirtimi.
Vien per pirmuosius dvejus metus žymėjimas prieš perėjas padėjo skaudžių nelaimių skaičių sumažinti kone perpus.
„Pirmiausia, šis ženklinimas skirtas pėstiesiems ir jų saugumui užtikrinti. Įžengti į važiuojamąją dalį, įskaitant ir perėjas, galima tik įvertinus atstumą iki transporto priemonių ir jų greitį. Tačiau niekur nenurodoma, kaip žmogus, be jokių specialių žinių ir įgūdžių, turėtų tai padaryti.
Vadinamieji „rombai“ yra pagalba eismo dalyviams: jie įrengiami 30 metrų iki perėjos. Būtent toks atstumas reikalingas, kad vairuotojas sureaguotų ir spėtų sustabdyti automobilį, žinoma, jeigu neviršija greičio“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.