Įpusėtas pirmasis Kelių eismo informacinės sistemos diegimo etapas – šalies keliuose jau įdiegta pusė naujų oro sąlygų stotelių.
Dvigubai didesnis šių stotelių tinklas padės vairuotojams tiksliau įvertinti eismo sąlygas, o kelininkams – efektyviau valyti ir prižiūrėti kelius. Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu diegia intelektualių inžinierinių sprendimų bendrovė „Fima“.
Didžioji dalis iš numatytų 43 kelių oro sąlygų stotelių valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta, iki šių metų pabaigos bus įdiegtos likusios. Šiuo metu šalies keliuose veikia seniau diegtos 48 jų būklę nuolat stebinčios automatinės kelių oro sąlygų stotelės, teigiama bendrovės „Fima“ pranešime.
„Vos keliolikos kilometrų atstumu esančiuose keliuose eismo sąlygos gali drastiškai skirtis – vienur gali būti ledas, kitur pripustyta sniego, dar kitur – tvyroti rūkas. Lietuvoje turime per 20 tūkst. kilometrų kelių – kuo tankesnis stotelių tinklas, tuo tikslesni duomenys apie konkretaus kelio dangą. Tuo saugiau ir vairuotojams, kurie įvertinę informaciją apie eismo sąlygas galės pasirinkti tinkamą greitį arba kitą maršrutą, o kelininkai – deramai pasirūpinti kelio priežiūra“, – sakė „Fima“ Sprendimų departamento vadovas Rokas Šlekys.
Statistika rodo, jog oro sąlygų stotelių įrengimas padeda mažinti avarijų skaičių. „Jau diegdami senesnes stoteles pastebėjome, kad dėl geresnės kelių priežiūros žiemos metu gerokai pagerėjo avaringumo situacija“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos ir valdymo skyriaus vedėjas Gintaras Cilcius.
Moderniose stotelėse įdiegtos technologijos leidžia tiksliai pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo ir sniego storį. Jos taip pat tiksliai fiksuoja oro temperatūrą, matomumą, vėjo greitį ir kitus svarbius parametrus. Be to, stotelės taip pat matuoja eismo intensyvumą. Pasak R. Šlekio, parenkant stotelių įrengimo vietas ypatingas dėmesys buvo skiriamas avaringiems kelių ruožams, kuriuose oro sąlygos daro didelę įtaką eismui.
Pasak bendrovės atstovų, kelių oro sąlygų stotelių tinklo plėtra padės efektyviau dirbti kelininkams. „Kelininkai turės konkretesnę informaciją, kuriuose kelių ruožuose reikia barstyti druskos, kur reikia didesnių pajėgų valymo darbams, o kur kelių būklė tinkama. Tai ypač aktualu žiemos sezonu, kuomet oro sąlygos vairuotojams kelia daugiausiai rūpesčių, o vairavimo sąlygas lemia kelininkų darbas ir jų operatyvumas“, – pasakoja R. Šlekys. Pasak jo, stotelių perduodama informacija bus renkama Lietuvos automobilių kelių direkcijos, o nuo kitų metų pavasario bus integruota į kuriamą svetainę vairuotojams www.eismoinfo.lt, kuri bus prieinama visiems svetainės lankytojams.