Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
Kai tik žmonės gali kur nors išeiti iš namų, stoja prekyba internetu, todėl el. prekyba užsiimantys verslininkai trina rankomis dėl užsitęsusių žiemiškų orų. Tomis dienomis, kai oras prastas, lankytojų skaičius el. parduotuvėse išauga iki 20 proc. Atitinkamai su išaugusiu lankytojų skaičiumi padidėja ir pardavimų apimtys.
Dainius Liulys, elektroninės prekybos tinklo „Pigu.lt“ vadovas, neslepia, kad, už lango siaučiant speigui, šlapdribai ar lietui, pirkėjų srautas padidėja net kelis kartus. Esą natūralu, kad prastu oru daugiau žmonių lieka namuose, laisvu metu daugiau naršo, ir tuo pačiu įsigyja prekių internetu.
„Žinoma, pagausėjus užsakymų su pristatymu į namus, padaugėja darbo ir kurjeriams. Pastebime, kad esant prastam orui apsilankymų skaičius mūsų el. parduotuvėje išauga, tuo metu prekių atsiėmimo punktai, esantys didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje – šiek tiek ištuštėja, nes žmonės daugiau renkasi pristymą į namus, darbą ar artimiausią pašto skyrių“, – tinklalapiui LRT.lt sako D. Liulys.
Tuo metu skubių siuntų ir logistikos kompanijos teigia statistikos siuntų skaičiaus priklausomai nuo oro nevedančios, tačiau apskritai el. prekyba auga sparčiai. „Nežinau, ar tai priklauso nuo oro, ar nuo besikeičiančių vartotojų poreikių, bet pagal siuntų kiekius matome, kad privatiems asmenims iš el. parduotuvių siuntų tikrai labai sparčiai daugėja“, – tinklalapiui LRT.lt komentuoja „DHL Lietuva“ vadovas Mindaugas Pivoriūnas.
Internetu knygomis prekiaujančios parduotuvės „Manoknyga.lt“ vadovas Vidmantas Čičelis tikina, kad pagal pardavimus gali pasakyti, koks oras buvo tam tikrą savaitgalį. Jei savaitgalį buvo labai geras oras, tai esą pardavimai krinta.
„Apskritai galima pasakyti, kad daugiausiai knygų internetu parduodama nuo pirmadienio iki ketvirtadienio. Penktadienį jų pardavimas mažėja, šeštadienį yra apskritai mažiausias. Yra ir kita tendencija – nuo rugsėjo iki balandžio pradžios turime normalius pardavimus, o birželį ir liepą jie yra blogiausi. Visi galvoja, kad vasarą žmonės skaito daugiau knygų, tačiau iš tikrųjų tuo metu žmonės atostogauja, ilsisi, ir knygas meta į šoną, o skaito jas žiemą“, – tvirtina V. Čičelis.
Jis neslepia, kad el. prekyba užsiimantys verslininkai yra suinteresuoti, kad žmonės kuo daugiau laiko praleistų namie. „Mes užsakom blogus orus“, – juokauja verslininkas.
D. Liulio skaičiavimais, tomis dienomis, kai oras yra prastas, lankytojų skaičius el. parduotuvėje išauga apie 20 proc. Atitinkamai su išaugusiu lankytojų skaičiumi išauga ir pardavimų apimtis.