Grupės prestižinių JAV universitetų mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad didžioji dalis interneto RPG žaidimų bendruomenių savo veiksmais imituoja tradicinių bendruomenių veiksmus.
Tyrime dalyvavusių Minesotos, Ilinojaus, Pietų Kalifornijos ir kt. universitetų mokslininkai pastaruosius trejus metus tyrė „Sony Online Entertainment“ projekto „Everquest II“ žaidėjų elgesį.
Tyrėjų išvadose teigiama, kad daugiau nei 300 tūkst. žaidėjų vienijanti „Everquest II“ bendruomenė savo veiksmais pakankamai tiksliai imituoja tradicinių bendruomenių veiksmus. Tai leidžia manyti, kad kompiuteriniuose žaidimuose verdantis gyvenimas ne taip ir daug skiriasi nuo realybės.
Tiesa, tyrėjai savo išvadose nieko neminėjo apie kompiuterinių žaidimų imitavimą realybėje. Tokių atvejų, kai, pvz.: „Grand Theft Auto“ persižaidęs paauglys ima vogti automobilius ir mušti žmones, pastaruoju metu pasitaiko pakankamai dažnai.