Įprasto interneto greitai nebeliks: jau kelerius metus jį neatpažįstamai keičiame mes patys, paprasti vartotojai. Su IP telefonija, Blog‘ais, „YourTube“, ir kitu mūsų pačių kuriamu turiniu Internetas tampa „Žmonių tinklu“ - sako „Cisco“ padalinio Lietuvoje vadovas Rimvydas Maskaliūnas.
„Daugiau ne dešimtmetį internetas plito palyginti vangiai, ir viena iš priežasčių – labai paprasta: jame tiesiog nebuvo pakankamai turinio, - sako R.Maskaliūnas. – O turinio nebuvo todėl, kad nebuvo kam jį sukurti. Tų „dedikuotų“ asmenų ar įmonių, galėjusių talpinti turinį internete, buvo akivaizdžiai per mažai“.
Tačiau, pasak „Cisco“ vadovo, situacija iš esmės pradėjo keistis tada, kai interneto vartotojai tapo ir jo kūrėjais – pradėjo rašyti dienoraščius, talpinti savo filmus, muziką ir patį įvairiausią kitokį skaitmeninį turinį. „Jei anksčiau skaičiavome apie milijoną naujų interneto puslapių per parą, tai dabar tas skaičius dar keliskart išaugo, - sako R.Maskaliūnas. - Taigi, internetas tiesiog žmogiškėja – kiekvienas su juo ir per jį kontaktuoja tiesiogiai, ir ne tik raštu, bet ir balsu, vaizdais ir t.t.“
Tema „Sveiki atvykę į žmonių tinklą“ Lietuvos informacinių technologijų bendruomenei bus pristatyta kitą savaitę vyksiančioje „Cisco Expo“ – parodoje, kuri Europos šalyse nebe pirmus metus sutraukia daugybę IT specialistų. „Faktiškai „Cisco Expo“ yra naujovių pristatymas ir demonstravimas, - sako R.Maskaliūnas. – Savo sprendimus joje pristato ne tik mūsų kompanija, bet ir jos partneriai. Beje, šių metų renginyje kaip niekada anksčiau gausu inovacijų ir technologijos vizijų, kurias inspiruoja žmonių tinklo tema.“
Parodos metu vyksiančioje konferencijoje šalies IT šviesuomenė rengiasi nagrinėti ir e-valdžios, ateities sveikatos apsaugos sprendimų, švietimo, saugos ir kt. temas, susijusias su besikeičiančiu internetu.
Lietuvoje „Cisco Expo“ vyksta tik antri metai, o Centrinės ir Rytų Europos regione tai – jau ilgametis ir populiarus renginys. Kai kuriose šalyse, pvz., Lenkijoje, jis yra išskirtinai populiarus, teigia R.Maskaliūnas.