• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Interesantų ir valdininkų požiūris į aptarnavimą – skirtingas

Žmones valdo „vergo instinktas“, bijoma užsitraukti aptarnaujančių socialinių darbuotojų nepasitenkinimą

Kovo 12-ąją Tauragės rajono savivaldybės administracijos pirmajame aukšte susidarė nemenkas būrys interesantų. Žmonės skundėsi, kad Socialinės rūpybos skyriaus specialistės neskuba aptarnauti gyventojų, kad savaite sutrumpino priėmimo laiką ir kad pašalpos tauragiškiams išmokamos gerokai vėliau nei kitiems šalies gyventojams. Nuoskaudas išliejusio tauragiškio žodžiai, kaip įsitikinau, buvo teisingi: koridoriuje būriavosi pulkas interesantų, o vyriausiosios specialistės stalą puošė lentelė „Klientai neaptarnaujami“. Skyriaus vedėja įsitikinusi, kad jos pavaldinės dirba tinkamai.

REKLAMA
REKLAMA

– Gal norite pažiūrėti, kaip iš tiesų dirba Savivaldybės klerkai? Atvažiuokite į Socialinės paramos skyrių, – pakvietė vienas eilėje stovinčiųjų.

REKLAMA

Vyras buvo teisus – pirmojo aukšto koridoriaus gale, kur įsikūręs Socialinės paramos skyrius, išties driekėsi ilga žmonių eilė. Gyventojai šurmuliavo ir guodėsi, kad specialistės dirba vangiai, kad gyventojus priima dviejų kabinetų (108 ir 109) darbuotojos, kad per valandą 108 kabinete buvo aptarnautas tik vienas interesantas.

REKLAMA
REKLAMA

– Kaip gali būti kitaip, jeigu darbuotojoms pirmiausiai rūpi kavos atsigerti, o tik po to gyventojus priimti. Dar keisčiau, kad skyrius gyventojų priėmimo terminą sutrumpino visa savaite, tačiau dirbti dėl to spėriau nepradėjo. Įdomu, ar tai reiškia, kad Tauragėje gaunančiųjų socialines pašalpas sumažėjo? – svaidė replikas laukiantieji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas interesantas priminė, kad ir pašalpos Tauragėje išmokamos vėliau nei kituose rajonuose ar miestuose.

– Pavyzdžiui, Vilniuje, jos išmokamos tuoj po to, kai įplaukia į savivaldybės sąskaitą, t.y. po 10 mėnesio dienos. Beje, domėjausi – visoje Lietuvoje šie pinigai į savivaldybių sąskaitas pervedami tuo pačiu metu. Tačiau Tauragėje jie išmokami kitu laiku, gerokai vėliau – apie 20–25 dieną. Argi tai ne pasityčiojimas? Kam varginti ir taip vargstančius žmones? Juk mes kiekvieną mėnesį centus skaičiuojame ir iki paskutinės dienos laukiame pašalpos pinigėlių tarsi išmaldos, – dėstė vidutinio amžiaus vyras.

REKLAMA

Žmones piktino toks Socialinės paramos skyriaus specialisčių darbo tempas, tačiau jie teigė bijantys užeiti į kabinetą ir pasiteirauti, kodėl aptarnaujama vėžlio žingsniu, kodėl 108 kabinete gyventojus priima tik viena specialistė, o ant antrosios darbo stalo puikuojasi užrašas „Klientai neaptarnaujami“. Šnekusis tauragiškis pasakojo su tokia situacija susiduriąs nebe pirmą kartą.

REKLAMA

– Nors neturime jokio noro čia stypsoti valandų valandas ar net keletą dienų, į kabinetą įeiti vengiame. Mus valdo „vergo instinktas“. Jau esame patyrę, ką reiškia užsitraukti mus aptarnaujančių socialinių darbuotojų nepasitenkinimą. Kai iš kabineto išeina viena ar kita darbuotoja, nešina kavinuku, gyventojai negaili jai piktų žodžių ir žvilgsnių. Specialistės turėtų suprasti – mes neturime daug pinigų, bet irgi esame žmonės, ir nederėtų iš mūsų šitaip tyčiotis, – kalbėjo prie durų laukianti moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybės administracijos direktorius Algirdas Mosėjus, išgirdęs gyventojų nepasitenkinimą, patarė atsakymų ieškoti paties Socialinės paramos skyriaus viduje, viską išsiaiškinti su skyriaus vedėja Ligita Rimkuviene. Ji tuo metu buvo išvykusi darbo reikalais. Su vedėja susisiekus telefonu ji paaiškino, kad gyventojai šiuo atveju neteisūs, nes darbuotojos dirba taip, kaip reikia, ir kad gyventojai, turintys problemų, turėtų pirmiausia kreiptis į ją (skyriaus vedėją – aut.past.), o ne žiniasklaidą ar Savivaldybės administracijos direktorių.

REKLAMA

– Prieš reiškiant priekaištus derėtų pirmiausia išsiaiškinti egzistuojančią tvarką. Visų pirma gyventojus visada aptarnavo ir šiuo metu aptarnauja tik trys, o ne keturios specialistės. Darbuotoja, ant kurios darbo stalo pastebėjote užrašą, niekada gyventojų ir nepriiminėja. Tai vyriausioji skyriaus specialistė Aida Lasauskienė. Ji tikrina kitų skyriaus darbuotojų atlikto darbo kokybę. Tad gyventojai be reikalo kelia sumaištį, – aiškino L.Rimkuvienė.

REKLAMA

Vedėja patikino, kad sutrumpintas gyventojų priėmimas nesusijęs su Tauragės savivaldybės Socialinės paramos skyriaus darbuotojais.

– Dėl trukdžių duomenų bazėje kovo mėnesį gyventojų prašymai priimami ne nuo 5, o nuo 12 dienos. Tačiau anksčiau šiuos dokumentus priiminėdavome iki 25 dienos, o šį mėnesį terminą pratęsėme dviem dienomis ir ketiname gyventojų prašymus priiminėti iki 27 dienos, – tikino skyriaus vedėja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pinigai gyventojams išmokami, pasak jos, pagal patvirtintą tvarką, t.y. kiekvieno mėnesio 15–25 dienomis.

Prie specialistų durų besibūriuojančius tauragiškius L.Rimkuvienė tikino įpratusi matyti kiekvieną mėnesį. Didžiausi jų būriai renkasi pirmosiomis priėmimo dienomis. Vėliau eilės nebesusidaro ir gyventojų pykčio tenka regėti mažiau.

REKLAMA

– Suprantame, kad žmonės pastaruoju metu pikti, bet visos tvarkos ant kabineto durų juk neiškabinsi ir nepaaiškinsi, kuri specialistė gyventojus priima, kuri ne, – atsakydama į pasiūlymą prie 108 kabineto darbuotojų pavardžių nurodyti, jog klientus aptarnauja tik viena specialistė, sakė skyriaus vedėja. – Be to, jeigu klientams kyla klausimų, pretenzijų arba jie turi nenumatytų, neatidėliotinų reikalų, jeigu skuba ar serga, negali ilgai laukti eilėje, visada patariu užeiti į mano kabinetą arba iš anksto paskambinti.

Pašnekovė patikino, kad su visais klientais stengiamasi rasti bendrą kalbą, kad koridoriuje nusidriekiančios eilės nepatinka niekam.

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų