Ruošiantis egzaminui gauti vairuotojo teises, kiekvienam būtina važinėti bent 30 akademinių valandų. Deja, dažniausiai tiek laiko praktikos už vairo nepakanka drąsiai jaustis kelyje, todėl rekomenduojama vairuoti mokytis ilgiau.
Pasak instruktoriaus Dovydo Eizos, besimokantys vairuotojai dažniausiai nepakliūna į avarines situacijas, nes šalia sėdintis instruktorius visada sureaguoja.
„Su mokiniais įvykių beveik niekada neturime, bet visai neseniai buvo sudaužę man dvi mašinas, į mus įvažiavo. Žmonės skraido, nepasirenka saugaus greičio, dėl to dažnai tenka patirti smūgį į galą“, – pasakojo vairavimo instruktorius ir vairavimo mokyklos įkūrėjas D. Eiza.
Nors besimokantys vairuoti kelyje būna atidūs, tačiau instruktoriai pastebi, kad išlaikę teises „klevukai“ netrunka atsipalaiduoti.
Greitis ir patirties trūkumas
Viršytas greitis ir įgūdžių stoka lemia, kad pradedantieji vairuotojai sukelia daugiau eismo įvykių.
„Dažniausiai yra neteisingai įvertinama situacija, oro sąlygos: rūkas, sniegas, slidu ar ne. Tada netaisyklingai pasirenkamas greitis. Na ir dar yra techninis faktorius, tai ne visai techniškai tvarkingos mašinos, blogos padangos“, – komentuoja 32-ių metų instruktoriaus stažą turintis Linas Vainutis.
Viršijamas leistinas greitis – vienas dažniausiai daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų ir priežastis, dėl kurios keliuose žūsta žmonės.
„Kaip aš sakau, užsienyje žmonės važiuoja blogiau nei Lietuvoj, bet jie važiuoja saugiau. Pas mus lekiama, skubama, dėl to dažnai susidaro avarinės situacijos“, – komentuoja L. Vainutis.
Svarbiausia saugumas
Važiuojant didesniu greičiu sutrumpėja reakcijos laikas ir padidėja stabdymo kelias. Tampa sunku suvaldyti transporto priemonę, todėl ši gali nuslysti ar apvirsti. Kyla pavojus pėstiesiems ir dviratininkams, nes vairuotojams tampa sunkiau juos pastebėti ir sureaguoti. Avarijos atveju stipri smūgio jėga lemia padidėjusį traumų sunkumą.
„Geriau važiuokite lėčiau, bet pasiekite tikslą“, – linki instruktoriai.
Teksto autorė: praktiką atliekanti Eivina Belousovaitė.