Reklamos rinka iPhone taikomosiose programose pradeda kaisti. Vakar Google pranešė, kad paleidžia mobilioms programos skirtą programinę įrangą „AdSense“. Ši programa suteikia galimybę iPhone ir Android telefonuose naudoti kontekstinę banerinę reklamą.
iPhone taikomųjų programų parsisiuntimas jau viršyjo vieną milijardą, tad visa eilė Apple konkurentų atidaro savo nuosavas taikomųjų programų parduotuves. Google ir kitos kompanijos varžosi dėl teisės būti reklamos tinklu visose šiose taikomosiose programose. Galiausiai mobilios reklamos tinklas „Greystripe“ antradieniį pranešė, kad jie garantuoja iPhone taikomųjų programų kūrėjams mažiausiai 25% didesnį CPM „cost per Millenium“ negu kiti konkurentai visas 60 dienų. Kodėl „Greystripe tokie užtikrinti kad jie gali padaryti geriau? Tai reiškia, kad jie gali pateikti didesni CPM visiems visom daugelypes terpės reklamoms, o tai tikrai atkreips didesnį pardavėjų dėmesį. Pasak kompanijos jų efektyvus CPM paprastai svyruoja tarp 1,50-2$, kuris yra šiek tiek didesnis negu vidutinis CPM kitų mobilios reklamos tinklų.
„Mūsų naujoji programa užtikrina mūsų įsipareigojimus palaikyti reikiama CPM“, savo pareiškime sako Greystripe vykdantysis direktorius Michael Chang.
Kai bebūtų, tačiau trečiadienį Admob pranešė, kad jų CPM iPhone taip pat varijuoja nuo 1 iki 2$. Šiuo metu kompanija užtikrina vieną milijardą parodymų per mėnesį iPhone telefonuose. Jason Spero, Admob vice prezidentas ir vykdantysis direktorius Šiaurės Amerikai išreiškė tam tikras abejones dėl GreyStrype CPM pateikiamų kainų.
Anot jo, šiuo metu labiau aktualus Google AdSense papildinys skirtas iPhone. Taip pat jis pripažįsta, kad paieškos gigantas buvo „Grėsmingas“ konkurentas, tačiau Admob šiuo metu labai gerai pozicionuotas metu, tad gali nesunkiai atsilaikyti tiek prieš Google, tiek prieš Greystripe.
Pasak Jason Spero, sprendžiant iš AdSense testų iPhone taikomosose programos, ji atrodo taip tarsi sprendimas asmeniniams komputeriams buvo suspaustas, sumažintas ir perkeltas į mobilųjį telefoną be jokios reklaminių banerių ir tinklapių optimizacijos. Taip pat pridūrė, kad Google reikės gerokai paplušėti, kol AdSense bus tvarkingas ir tinkamas mobiliai aplinkai. Google turi savo taikomųjų programų parduotuvę „Android Market“, o tai reiškia, kad ji domisi mobiliomis programomis ir reklamos galimybėmis, kurios tinka ne tik Apple prietaisams. Kaip bebūtų tačiau Google parduotuvėje yra tik dešimtadalis viso to kas yra Apple programų parduotuvėje.
Kaip niekur nieko Spero pažymėjo, kad Google pastangos įsilieti į mobilių programų paslaugų rinką padės šiai rinkai vystytis. „Labai malonu, jog jie supranta, kokia svarbi ši rinka“ sako jis. Visa mobilios reklamos rinka vis dar labai siaura. Prognozuojama, kad mobilios reklamos rinka šiais metais bus tik 229 milijonai JAV dolerių, ir iki 2011 metų pasieks 409 milijonus, tuo tarpu, kai vien tik JAV interneto reklamai praeitais metais buvo išleista apie 23,4 milijardo JAV dolerių.