Šiandien Vyriausybė pritarė teisingumo ministro siūlymui leisti įmones steigti elektroniniu būdu. Tai gerokai supaprastins, sutrumpins ir atpigins individualių įmonių bei uždarųjų akcinių bendrovių steigimo procedūras.
Asmenims, ketinantiems steigti įmonę (individualią įmonę ar uždarąją akcinę bendrovę), pakaks prisijungti prie Juridinių asmenų registro informacinės sistemos, identifikuoti save elektroniniu parašu arba naudojantis bankine sistema, elektroniniu būdu užpildyti steigimo dokumentų pavyzdines formas bei juos pasirašyti. Teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus teigimu, tokiu būdu vyksiantis steigimas leis įmonę užregistruoti ne per penkias darbo dienas, kaip yra šiuo metu, o vos per vieną darbo dieną. Be visa to, žmogui nebereikės atskirai eiti pas notarą ir į Registrų centrą – taip jis sutaupys ir laiko, ir pinigų.
Tiems asmenims, kurie neturi elektroninio parašo, nesinaudoja elektroninės bankininkystės paslaugomis ar apskritai neturi galimybės pasinaudoti internetu bus sudarytos sąlygos visą steigimo procedūrą atlikti atvykus į Registrų centrą. Čia asmeniui bus išduotas elektroninis parašas, kuriuo pasinaudojęs specialiai įrengtose prieigose prie interneto jis galės greitai ir patogiai įsteigti įmonę.
Kol kas elektroniniu būdu galės steigtis tik tos įmonės, kurių įstatinis kapitalas bus apmokamas tik piniginiu įnašu (pernai metų statistikos duomenimis net 84 proc. steigimo atvejų), jų pavadinime nebus vartojamas oficialus pavadinimas „Lietuva“ arba uždarąją akcinę bendrovę steigs vienas asmuo (tokiu būdu pernai metų statistikos duomenimis buvo įsteigta apie 56 proc. visų įmonių).
„Procesą apsunkinančių bei daug laiko užimančių administracinių procedūrų atsisakymas itin reikalingas siekiant gerinti verslo sąlygas bei skatinant jo plėtrą. Ši sistema ir toliau bus tobulinama, siekiant užtikrinti, kad ribojančių išimčių būtų kuo mažiau ir vis daugiau paslaugų būtų galima suteikti pasinaudojant elektroninėmis priemonėmis“, - sako R. Šimašius.
Kartu pritarta, kad įmonių finansinės ataskaitos turės būti teikiamos vien tik elektroniniu būdu. Tai leis atsisakyti nereikalingos naštos šiuos duomenis sisteminančioms institucijoms, šią informaciją visi suinteresuoti asmenys bei įstaigos galės gauti žymiai greičiau ir patogiau, o tokiu būdu pateikusioms finansines ataskaitas įmonėms pakartotinai nebereikės teikti šių duomenų Valstybinei mokesčių inspekcijai.
Vyriausybė pritarė ir siūlymui, kad tikrųjų ūkinių bendrijų bei komanditinių bendrijų steigimo dokumentų nebereikėtų tvirtinti notariškai. Pakaks notariškai patvirtinti jungtinės veiklos sutartį ir pateikti ją Juridinių asmenų registrui. Iki šiol buvo atliekama dviguba šių juridinių asmenų steigimo dokumentų teisinė kontrolė: notariškai tvirtinama tiek jungtinės veiklos sutartis, tiek ūkinių bendrijų registravimo Juridinių asmenų registre dokumentai. Taip steigėjai tik papildomai apkraunami administracine našta bei finansinėm išlaidom.