Pasak Roko Masiulio, nustačius piktybinių pažeidimų, bus siekiama, kad rangovai juos ištaisytų, o už klaidas ar piktnaudžiavimą turės atsakyti ir už techninę priežiūrą atsakingi specialistai.
„Bus išaiškinta, ar nėra piktybinių pažeidimų. Mūsų pagrindinis tikslas nėra kažkokius vagis gaudyti, o įsitikinti, kokioje situacijoje yra mūsų keliai. Jeigu bus rasti tokie (piktybiniai – BNS) pažeidimai, bus reikalaujama iš rangovų juos ištaisyti ir iš tų žmonių, kurie turėjo užtikrinti, kad tokių dalykų nebūtų, reikalaujama atsakomybės“, - spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė R.Masiulis.
Ketvirtadienį pradėto kelių audito metu Lietuvos ir užsienio šalių ekspertai ketina patikrinti 33 naujai nutiestus ar rekonstruotus kelius. Pirmiausia pradėta tirti kelio Buivydžiai-Lavoriškės-Kena danga - 8,6 kilometro ruožą už beveik 3,2 mln. eurų 2014-ųjų liepą baigė rekonstruoti Kauno statybų bendrovė „Kamesta“.
R.Masiulio teigimu, ketvirtadienį paėmus asfalto mėginį, galima iš karto matyti, kad danga yra per plona.
„Pirmas šio kelio įspūdis nekoks. Mes matome plika akimi eilę defektų, bet tik detalesnė analizė parodys, kokios būsenos šis kelias yra. (...) Pirmas įspūdis - išmatuotas asfalto storis neatitinka normatyvų, yra 10 proc. plonesnis. Taip pat kelia klausimų skalda, ar jis skaldyta, smėlio kiekis. Plika akimi matosi, kad klausimų kils“, - tvirtino R.Masiulis.
Visų 33 kelių, dalis kurių buvo pasirinkta atsitiktinai, o dalis - dėl įtarimų, tyrimų išvados turėtų būti parengtos iki kitų metų birželio.
„Tyrimo metu bus nustatyta, ar naudojamos teisingos medžiagos, ar metodologijos tiesiant buvo taikomos teisingai. Taip pat bus patikrinta, at Lietuvoje galiojančios metodologijos ir teisės aktai atitinka realybę, ar nereikėtų jų koreguoti, kad mūsų keliai būtų kokybiškesni“, - aiškino ministras.
Kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis žurnalistams teigė, kad analizė padės nustatyti, kas yra atsakingas už nekokybišką kelią.
„Analizuojame, kodėl priėmimo metu buvo priimtas kelias – tai reiškia techninės priežiūros, inspektorių ir kitų specialistų buvo priimtas. Turbūt visų nepapirksi. Tai reiškia kažkaip buvo padaryta arba uždengta“, - teigė E.Skrodenis.
Jo teigimu, artimiausiu metu turėtų pradėti veikti atnaujinta techninės priežiūros sistema, kurioje nustatytos didesnė atsakomybė projektus prižiūrintiems specialistams.
„Mes jau esame surinkę visą informaciją, kaip yra atliekamas techninės priežiūros procesas Vokietijoje, Švedijoje, Olandijoje ir Lenkijoje. Iš to padarysime naują sistemą“, - teigė E. Skrodenis.
Jis pridūrė, jog netrukus direkcija turėtų peržiūrėti kelių tiesimą reglamentuojančius dokumentus ir svarstys, ar nereikėtų jų keisti, kad keliai būtų tiesiami kokybiškiau. R.Masiulis gegužę pranešė, kad šalies kelių tiesimo ir remonto įmonės nuo šiol turės laikytis griežtesnių reikalavimų. Anot jo, rangovai iki tol galėdavo teisėtai kelio dangą paploninti net 10 centimetrų ir taip sutaupyti lėšų bei daugiau uždirbti - šis reikalavimas nuo gegužės sumažintas iki 3 centimetrų. Ministerija skaičiuoja, kad tiesiant 1 kilometrą kelio, rangovai galėdavo pasisavinti apie 60 tūkst. eurų. Kelių techninę priežiūrą ir kokybės kontrolę atlieka Susisiekimo ministerijos kontroliuojama bendrovė „Problematika“.