„Paprastas ir visiems suprantamas parduotuvių suskirstymas pirkėjams parodys, kuri parduotuvė geriausiai atlieps jų tos dienos poreikius. Turime ypač platų paties įvairiausio dydžio parduotuvių tinklą, į jas ateina įvairūs pirkėjai, turintys skirtingų lūkesčių: vieniems reikia tik greito užkandžio, kitiems reikia torto ypatingai progai ar įsigyti prekių visai savaitei. Širdelių skaičius jiems padės suprasti konkrečios parduotuvės dydį, asortimentą bei paslaugas, teikiamas parduotuvėje, ir pasirinkti tinkamiausią parduotuvę. Kurdami šį pokytį į viską žvelgėme iš kliento perspektyvos, todėl tikime, kad naujoji sistema pirkėjams taupys laiką ir leis dar patogiau pasinaudoti geriausiais pasiūlymais“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Ką reiškia naujieji „Iki“ formatai
Kaip pažymi „IKI Lietuva“ generalinė direktorė, įvedant naująjį suskirstymą, atsižvelgta ne tik į parduotuvių dydžius, bet ir asortimentą bei teikiamas paslaugas. Taip klientai žinos, ko tikėtis to formato parduotuvėje, kad ir kur ji bebūtų – Vilniuje ar Šventojoje.
4 „Iki“ parduotuvių formatai ir aiškus jų žymėjimas palengvins pirkėjų kasdieną:
3 širdelės: plačiausias asortimentas. Didžiausiose – iki 2 tūkst. kv. m ploto – parduotuvėse užtikrinamas plačiausias, net iki 14 tūkst. prekių asortimentas, tad jos idealiai tiks savaitiniam apsipirkimui. „Iki“ klientai jose ras vitrinose siūlomą šviežią mėsą, šviežią bei rūkytą žuvį, šviežią konditeriją ir kulinariją. Trijų širdelių parduotuvėse bus siūloma šviežių sulčių spaustuvė, duonos pjaustyklė, atskirais atvejais ir galimybė užsisakyti picų. Taip pat klientai galės atsiimti prekes, užsakytas „Iki“ ar „LastMile“ el. parduotuvėje.
2 širdelės: prekybos centras kasdieniam apsipirkimui. Didesnėse, 500-1100 kv. m ploto, parduotuvėse „Iki“ pirkėjai ras iki 12 tūkst. prekių. Klientams siūlomas šviežių vaisių ir daržovių, šviežiai keptų duonos gaminių ir bandelių asortimentas. Dviejų širdelių parduotuvėse yra sveriama šviežia mėsa, rūkyta žuvis, karšti gaminiai, taip pat platus bakalėjos, šaldytų, gėrimų ir namų komforto prekių pasirinkimas. Klientai turės galimybę atsiimti „Iki“ ar „LastMile“ el. parduotuvės pirkinius. Šios parduotuvės orientuotos tiek į atsargų namuose papildymą, tiek į savaitinį apsipirkimą.
1 širdelė: visos būtinos prekės – arčiau namų. Jaukiose 200-700 kv. m ploto parduotuvėse lauks kruopščiai atrinktas iki 9 tūkst. prekių asortimentas: švieži vaisiai ir daržovės, švieži duonos kepiniai ir vietoje kepamos bandelės, optimalus bakalėjos, šaldytų, gėrimų, alkoholio ir namų komforto prekių pasirinkimas. Tai „Iki“ klientams leis greitai ir patogiai papildyti namų atsargas ar pasirūpinti pirkiniais visai savaitei.
„IKI Express“: išskirtinėse lokacijose, didžiųjų miestų centruose įkurtos parduotuvės sukurtos greitam apsipirkimui, yra tarsi didelės užkandinės ir turi išskirtinį iki 6 tūkst. prekių asortimentą. Čia ir toliau bus siūlomas platus jau paruoštų patiekalų pasirinkimas, o sveriamų produktų vitrinose bus galima įsigyti karštų produktų, šviežių sumuštinių.
Iš viso Lietuvoje yra 237 „Iki“ parduotuvės. Visas jas atitinkamu žalių širdelių skaičiumi papuošti ketinama iki rudens.
„Širdeles pasirinkome ne atsitiktinai – tai istoriškai mums artimas simbolis, kurį pirkėjai instinktyviai sieja su „Iki“. Dabar jis taps ir klientams patogia klasifikacijos sistema. Kartu tai bus ir draugiškas kvietimas pasmalsauti – jeigu pamatysite, kad nuolat apsipirkote dviejų širdelių parduotuvėje, galbūt kils noras užsukti į žymėtą trimis ir patiems pajusti skirtumą“, – teigia N. Kvietkauskaitė.
Vos per pusmetį – gausybė ryškių ir pirkėjų įvertintų naujovių
Nauji parduotuvių formatai yra tik dalis „Iki“ pokyčių. Prekybos tinklas šiemet kaip reikiant atsinaujino – pakeitė savo vizualinį identitetą, pradėjo šviežumui skirtą kampaniją, taip pat pristatė ir naują pozicionavimą bei šūkį „Iki – arčiau tavęs“.
Naujienas lydi ir fiziniai pasikeitimai prekybos vietose: ir toliau aktyviai atnaujinamos parduotuvės visoje Lietuvoje, taip pat pirkėjams pristatyta visiškai nauja parduotuvių koncepcija. Atnaujintas dizainas ir prekių išdėstymas leidžia kurti tokią aplinką, kurioje klientų apsipirkimo kelionė vyktų intuityviai, mėgstamas prekes būtų galima rasti kuo greičiau ir patogiau, būtų aiškiai išskirti specialūs kainų pasiūlymai ir dar daugiau dėmesio skiriama „Iki“ stiprybei rinkoje – šviežių produktų asortimentui.
Siekiant suteikti daugiau naudų pirkėjams, „Iki“ atnaujino ir savo lojalumo programą. Ji, grįsta žaidimu ir iššūkiais, iškart sulaukė didelio klientų aktyvumo. Tinklas pirmasis Lietuvoje pristatė naujieną – apsiperkant gaunamus taškus pirkėjams pasiūlė keisti ne tik į „Iki“ parduotuvėse esančias prekes, bet rinktis ir iš partnerių pasiūlymų. Plačiame ir nuolat atnaujinamame sąraše – įvairios buities, technikos ir laisvalaikio prekės, pradedant bilietais į kiną ir baigiant televizoriumi ar paspirtuku.
„Jau daugiau nei 30 metų, nuo pat pirmosios parduotuvės Lietuvoje, į rinką nešame naujoves ir kovojame, kad mūsų pirkėjų kasdienybė būtų lengvesnė. Nuo pirmųjų šviežių kruasanų parduotuvėse, pirmųjų savitarnos kasų – iki Lietuvoje dar nematytų autonominių parduotuvių ir ką tik Vilniaus centre pasirodžiusių pirkinius be vairuotojo išvežiojančių autonominių automobilių, kurie tapo naujiena visoje Europoje. Esame numatę dar ne vieną inovatyvų projektą, todėl Lietuvos gyventojai ir toliau sulauks naujovių iš „Iki“ – bus dar patogiau, šiuolaikiškiau ir paprasčiau“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 237 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.