Atnaujintas „GR DKR Hilux EVO T1U“ bolidas
Akį rėžiantis atnaujintas automobilis yra 100 mm platesnis nei jo pirmtakas, taip pat ypatingas dėmesys buvo skiriamas pakabai. Siekiant didesnio efektyvumo oro kondicionavimo blokas buvo perkeltas į kitą vietą. Taip pat buvo sumontuota nauja vėdinimo sistema.
„Toyota“ teigia, kad kuriant atnaujintą sportinį automobilį buvo išlaikytas dėmesys kokybei, ilgaamžiškumui ir patikimumui. Per 2023 metus TGR komandos ekipažai įveikė beveik 30 000 kilometrų W2RC ir SARRC (Pietų Afrikos rali-reido čempionato) lenktynėse, taip surinkdami labai daug reikalingos informacijos automobilių tobulinimui. Papildomi testai siekiant pasiruošti artėjančiam Dakaro startui buvo vykdomi Kalahario ir Namibo dykumose.
Komanda, atsižvelgdama į „Dakar Future“ projektą, taip pat integravo savo tvaresnės ateities planus. Kad pasiektų iškeltus šio projekto tikslus, TGR komanda bendradarbiauja su „Repsol“ kompanija. Ši tiekia degalus, kurių sudėtyje yra 70% medžiagų iš atsinaujinančių šaltinių. Naudojant tokio tipo biodegalus, komanda anglies pėdsaką sumažina bent 70% lyginant su įprastu benzinu.
Šie degalai buvo sukurti ir pagaminti „Repsol Technology Lab“ iš atliekų, pavyzdžiui, panaudoto kepimo aliejaus. Jie buvo gaminami įrenginiuose, sertifikuotuose pagal ISCC ES tvarumo schemą, o žaliavos ir gamybos procesai atitinka Europos atsinaujinančios energijos direktyvoje nustatytus tvarumo reikalavimus.
Komandos sudėtis
Lucas Moraesas buvo 2023 m. Dakaro atradimas, sugebėjęs didžiąją ralio dalį važiuoti antroje vietoje privačiu „Toyota Hilux“ automobiliu, bet galiausiai maratoną baigė trečioje vietoje. Dėl šio rezultato, pastebi „iGo2Dakar“, jis tapo vienu sėkmingiausių naujokų Dakaro ralio istorijoje. Šiais metais jaunasis brazilas į ekipažą sės su Armandu Monleonu iš Ispanijos, kuris anksčiau Dakare varžėsi motociklu, vėliau perėjo į SSV klasę, o dabar į aukščiausią ralio lygą.
Pastarasis ekipažas kartu su Sethu Quintero ir jo šturmanu Dennisu Zenzu drauge leis laiką visus ateinančius metus – abu ekipažai planuoja dalyvauti visuose W2RC čempionato etapuose, tad Dakaras jiems pirmasis ir svarbiausias, mat už jį skiriama daugiausiai taškų. S. Quintero laikomas ralio vunderkindu ir vienu didžiausių talentų dabartiniame jaunųjų pilotų sąraše. Šalia jo automobilyje sėdės vokietis Dennisas Zenzas, kuriam tai bus jau ketvirtasis Dakaro ralis kartu su S. Quintero.
Abu šie jaunatviški ekipažai sieks pasisemti patirties, kurią komandai su kaupu atneša Ginielis de Villiersas, 2009 m. laimėjęs Dakaro ralį. G. de Villiersas gali pasigirti neįtikėtina asmenine statistika – iki šiol jis jau yra įveikęs 20 Dakaro ralių, iš kurių 19 kartų finišavo top 10, aštuonis kartus užėmė prizines vietas ir 15 kartų finišavo greičiausiųjų penketuke. Ekipaže jis važiuos kartu su Dennisu Murphy iš Pietų Afrikos. Pora jau kartu iškovojo SARRC nugalėtojų titulą 2022 metais.
Vieni iš komandos naujokų – Saood Variawa ir jo šturmanas Francois Cazalet. S. Variawa atstovauja „TOYOTA GAZOO Racing SA“ komandą pasauliniame kėbulinių automobilių čempionate Pietų Afrikoje, o taip pat vairuoja „Toyota Hilux T1+“ Pietų Afrikos SARRC čempionate. Nepaisant savo amžiaus (S. Variawa yra vos 18 metų ir vienas iš jauniausių vairuotojų, kada nors lenktyniavusių Dakaro ralyje), Johanesburge gyvenantis lenktynininkas jau turi sukaupęs didelę patirtį. Jo tėvas Shameer anksčiau yra įveikęs du Dakaro ralius, tad jaunuolis turi pavyzdį, kuriuo siekia eiti.
Penktasis „Toyota“ ekipažas – Guy Botterillas ir jo šturmanas Brettas Cummingsas. Pastarais sekantiems Dakaro ralį turėtų būti pažįstamas, nes anksčiau šturmanavo Henkui Lateganui, kuris dabar negalėjo startuoti dėl peties traumos po avarijos Pietų Afrikoje šiais metais. G. Botterillui tai bus pirmasis Dakaro ralis, tačiau šio sportininko sąskaitoje jau ne vienas titulas – Pietų Afrikoje jis jau spėjo pasižymėti ralio disciplinoje, o 2023 metais persiorientavo į rali-reidus „visu etatu“. Šiais metais SARRC čempionate jis finišavo kaip vicečempionas.
Alainas Dujardynas, TGR W2RC komandos vadovas prieš Dakaro ralį pasakojo, kad vertinant tai, ką komanda nuveikė per šiuos metus, apima nuostabus jausmas: „Mes laimėjome Dakaro ralį, taip pat ir W2RC titulą antrus metus iš eilės. Visa tai dėka „GR DKR Hilux T1+“ bei Nassero Al-Attiyah ir Mathieu Baumelio įgūdžių ir atsidavimo. Dabar mes esame naujo skyriaus pradžioje su „GR DKR Hilux EVO T1U“, kuris žada dar kartą pakelti kartelę. Negana to, mums pasisekė, kad turime vieną konkurencingiausių lenktynininkų komandų bivake. Džiaugiamės ateitimi ir laukiame 2024 metų su naujaisiais ekipažais. Tuo pat metu tikimės Ginielio ir Denniso, taip pat visų techninių darbuotojų patirties, kuri nukreips ir ugdys mūsų naujus talentus ateičiai.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!