„Kad „RS Q e-tron“ iš esmės yra pajėgus sportinis automobilis mūsų vairuotojai ir šturmanai jau įrodė šešiais laimėtais etapais Dakaro ralyje nuo 2022 metų. Dabar reikia parodyti kuo stabilesnį rezultatą, kad galėtume kovoti dėl aukščiausių pozicijų.
Gamintojo sportinių automobilių padalinys analizavo ankstesnius startus, nustatė silpnąsias vietas ir aiškius tolesnio tobulėjimo prioritetus. Dr. Leonardo Pascali, naujasis projekto technikos direktorius, nuo vasaros pradžios kartu su savo kūrėjų komanda daugiausia dėmesio skyrė kelioms pagrindinėms temoms“, – sakė Rolfas Michlas, „Audi Motorsport“ vadovas.
Saugumas išlieka svarbiausiu sportinio automobilio kriterijumi
Stéphane'o Peterhanselio ir Carloso Sainzo avarijos 2023 m. Dakaro ralyje paskatino „Audi“ dar kartą peržiūrėti saugumo aspektus.
Dr. Leonardo Pascali sakė, kad jų tikslas buvo sumažinti vertikalųjį pagreitį nusileidimo po didelių šuolių metu. Dirbdami su spyruoklėmis, amortizatoriais ir smūgį sugeriančia atrama važiuoklėje, inžinieriai sugebėjo geriau paskirstyti dalį tenkančios apkrovos. Antrasis veiksnys – sėdynėse esančios specialios putos. Jos padeda paskirstyti vairuotojo ir šturmano apkrovas, tenkančias per ilgesnį laikotarpį, ir sumažinti krūvį. Kūrėjai ypatingą dėmesį skyrė medžiagos standumui ir sėdynių geometrijai, taip pat atsižvelgdami į tai, kaip salono temperatūra keičia putų standumą.
Siekdami palengvinti įtemptą ekipažų darbą, inžinieriai optimizavo akustinį komfortą ir kabinos sandarumą. Modifikuotas ir variklio dangtis, kuris dabar geriau atstumia purvą ir vandenį, todėl priekinis stiklas išlieka švaresnis.
Keleivių apsauga po stipraus automobilio nusileidimo ant priekio, kaip nutiko antrosios Carloso Sainzo avarijos praėjusio Dakaro ralio metu, taip pat buvo inžinierių mintyse. Speciali anglies pluošto dėžė priekinėje važiuoklės konstrukcijos dalyje dabar yra ilgesnė, kiek tai įmanoma nepažeidžiant priekinio atakos kampo, kuris yra itin svarbus šiame ralyje. Dabar šis elementas geriau nei anksčiau sugeria tokių avarijų metu susidariusią energiją.
Patikimumas: mažos detalės bendrame vaizde
„Audi RS Q e-tron“ jau yra patikimas lenktyninis automobilis net ir pačiomis sunkiausiomis sąlygomis: visi trys automobiliai finišavo pirmajame Dakaro ralyje 2022 m. Du iš trijų automobilių 2023 m. finišo nepasiekė dėl avarijų. Kadangi sudėtinga transmisijos technologija iš esmės yra ištobulinta iki tiek, kad puikiai atlieka savo darbą kaip ir planuota, „Audi Sport“ gali sutelkti dėmesį į detales, susijusias su patikimumu.
Anksčiau prasiskverbiantys akmenys įstrigdavo tarp ratlankio, stabdžių disko ir atraminių elementų. Kai kuriais atvejais tai pridarė žalos ir daug laiko teko paaukoti ratų keitimams trasoje. Nauji pakabos tvirtinimo elementai palieka didesnį tarpą, kad akmenys ten nebeįstrigtų. Taip pat „Audi Sport“ nuo šiol naudoja tvirtesnius ratlankius. Dėl tvirtesnių šoninių sienelių naujos kartos padangos, kurias gamina „BF Goodrich“, taip pat yra sunkiau pažeidžiamos.
Greičio paieškos: idėjos ir inovacijos daugelyje sričių
Nuo važiuoklės iki programinės įrangos, nuo kėbulo iki elektrinės pavaros: inžinieriai atsižvelgė į įvairius aspektus, siekdami, kad „Audi RS Q e-tron“ būtų dar konkurencingesnis. Darbas su amortizatoriais ir spyruoklėmis padėjo komandai rasti dar geresnį automobilio valdymo balansą. Siekiant dar labiau priartėti prie minimalios leidžiamos 2100 kilogramų masės, o tuo pačiu naujų tvirtesnių padangų svoriui didėjant, įvairūs komponentai buvo optimizuoti ir palengvinti. Tarp jų galinis variklio dangtis, mažesnės stabdžių apkabos, taip pat net ir šturmano kojų atrama buvo padaryta lengvesnė.
Taisyklėse taip pat šiek tiek pasikeitė galios ir svorio santykis tarp „Audi“ T1U klasės modelio ir varžovų T1: buvusi didžiausia 263 kW elektros variklių galia 2023 m. sezono pradžioje pasikeitus taisyklėms pakilo iki 271 kW, o artėjančiame Dakaro ralyje šis skaičius padidės iki 286 kW. Tuo pat metu T1 modelių svoris buvo padidintas dešimčia kilogramų – iki 2010.
Trumpesnis darbas, geresnis rezultatas
Ieškodama patobulinimų, „Audi Sport“ komanda taip pat nagrinėjo kasdienius techninės priežiūros darbus ralio metu ir daugelis žingsnių buvo supaprastinti. Pavyzdžiui, modifikuotos įvairios jungtys, patobulinti įrankių laikikliai, optimizuoti eksploatacinių skysčių pildymo dangteliai, nauji kėbulo dalių fiksavimo sprendimai ir varžtai vietoj klijuotų jungčių – visa tai prisideda prie paprastesnio ir greitesnio aptarnavimo.
„Mūsų inžinierių komanda dar labiau patobulino „RS Q e-tron“, naudodama daug kūrybingų sprendimų. Vairuotojai ir šturmanai, taip pat visi mechanikai ir inžinieriai turės iš to naudos. Jaučiame, kad esame pasiruošę Dakaro raliui geriausiai. Nuo metų vidurio „Audi“ nuosekliai diegė pakeitimus ir juos testavo, taip užtikrinant, kad visos naujovės būtų veiksmingos ir laiku įgyvendintos“, – sako R. Michlas.
Šiame Dakaro ralyje „Audi“ ekipažus sudarys Mattias Ekströmas ir Emilis Bergkvistas, Stéphane'as Peterhanselis ir Edouardas Boulangeris bei Carlosas Sainzas ir Lucas Cruzas.
Sudėtingiausios pasaulio lenktynės rengiamos jau 46 metus iš eilės, tačiau mūsų šaliai būtent šios taps ypatingomis – 2024-ųjų Dakaras išsiskirs istoriškai gausiausiu lietuviškų ekipažų skaičiumi. O tuo, kad nuo sausio 4-osios gerbėjai galėtų patogiai sekti visus svarbiausius lenktynių įvykius, pasirūpins TV3 žiniasklaidos grupė – oficialus Dakaro 2024 transliuotojas Lietuvoje. Daugiau naujienų galite surasti specialiame Dakaro polapyje.