Namo inžinerijos ir interjero centras „NIC“ atliko vartotojų elgsenos barometro analizę, kurią papildė rinkos tyrimų bendrovės „SIC“ atliktas kokybinis tyrimas apie būsto įsirengimo procesą.
„IAB Europe“, „TNS Infratest“ ir „Google“ vartotojų elgsenos tyrimas Baltijos šalyse pirmą kartą atliktas 2013 metais. Naudojantis tyrimo metu sukurtu įrankiu „Vartotojų elgsenos barometras“ (angl. consumer barometer) buvo siekiama atskleisti kaip klientai naudojasi internetu pirkdami prekes skirtas namų įrengimui.
Analizuojant duomenis paaiškėjo, kad ieškodami įsigyti tinkamos namo inžinerijos ir interjero prekės, net 77 proc. pirkėjų naudojosi internetu, 35 proc. pirkėjų prieš įsigydami produktą paiešką atliko tik internete, 42 proc. prieš įsigydami prekę naudojosi internetu ir kitais šaltiniais. Vartotojų elgsenos barometro duomenimis 13 proc. Lietuvos gyventojų atlikdami reikiamų prekių paiešką internetu nesinaudojo visai, o 9 proc. vartotojų pirko ekspromtu, t.y. pirkdami paieškos neatliko nei internete nei kitais būdais.
Atlikdami tinkamos prekės paiešką 64 proc. naudojosi kompiuteriu, 7 proc. – mobiliuoju telefonu. Prekės ieškodami internete, paieškos sistema naudojosi 54 proc. pirkėjų.
„IAB Europe“, „TNS Infratest“ ir „Google“ vartotojų elgsenos tyrimo duomenimis 87 proc. pirkėjų prekę įsigijo specializuotose parduotuvėse ir tik 13 proc. pirko internete.
„Analizuojant vartotojų elgsenos barometro analizės duomenis, tyrimo pradžioje kelta prielaida, jog vartotojai linkę prieš perkant prekę, informaciją susirinkti internetu, o patį produktą įsigyti realioje parduotuvėje pasitvirtino“, - pasakoja „NIC“ rinkodaros vadovas Nerijus Urbonavičius.
Siekiant papildyti vartotojų elgsenos barometro analizės metu surintus duomenis 2014 m. vasario mėn. buvo atliktas kokybinis „NIC“ lankytojų tyrimas, kurio metu buvo siekiama atskleisti būsto įsirengimo procesą, namų ūkio ir inžinerijos centrų pasirinkimo kriterijus bei kaip emociškai suvokiama namų erdvė.
Rinkos tyrimų bendrovės „SIC“ atlikto tyrimo duomenimis, idėjų būsto įrengimui žmonės pirmiausiai ieško internete, vėliau aplanko namų ūkio ir interjero centrus, o galutinį sprendimą dėl tinkamos prekės būsto apipavidalinimui priima pasitarę su kvalifikuotais konsultantais. Visi apklausti respondentai paminėjo, kad prieš pradedant įsirenginėti būstą kruopščiai susiplanuoja biudžetą bei procesą įgyvendina ramiai ir planingai.
Didžiajai daliai apklaustųjų namai siejasi su jaukumu, šiluma, laiku, praleistu su šeima. Dauguma akcentavo, kad namų suvokimas neatsiejamas su saugumu, vieta, kur galima atsipalaiduoti ir pailsėti.
„Kokybinio tyrimo metu taip pat nustatyta, kad daugiausiai išlaidų įrenginėjantys namus skiria virtuvės įrengimui, grindims ir santechnikai. Apklausus namo inžinerijos ir interjero centre įsikūrusius salonus paaiškėjo, kad perkamiausios 2013 m. prekės - grindų dangos, šviestuvai, durys bei santechnika“, pasakoja „NIC“ rinkodaros vadovas Nerijus Urbonavičius.
Įpusėjus pavasariui namo inžinerijos ir interjero centre vyks atvirų durų dienos, kurių metu bus pristatomos šių metų naujienos iš pasaulinių parodų. Šiais metais NIC lankytojai jau galėjo susipažinti su draugiškų aplinkai ir energiškai taupių namų projektų paroda „Mano EKO namai“. Atidarant parodą vyko seminarų ciklas “Draugiškos aplinkai statybos žaliems“, kurių metu dalyviai buvo supažindinami su ekologišku ir ekonomišku būsto įrengimu.
Kaune, nuo kovo 22 dienos atidaroma Lietuvos paviljono Milano parodoje „EXPO 2015“ architektūrinio konkurso darbų paroda.
Namo inžinerijos ir interjero centras „NIC“ priklauso įmonei „Vilpros investicija“, valdančiai daugiau nei 50 mln. Lt vertės turtą, keturis prekybos centrus Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Utenoje. Bendras „Vilpros investicija“ valdomas plotas viršija 12.000 kv. m., jame įsikūrę daugiau nei 50 specializuotų salonų. Bendras namo inžinerijos ir interjero centruose „NIC“ išnuomotas plotas 2014 m. pradžioje siekė 84 proc., o Kauno mieste įsikūrusiame centre išnuomota 100 proc. prekybinio ploto.