Po ne vieną mėnesį trukusių remontų duris atvėrė Vilniaus Šeškinės poliklinikos registratūra. Vos įkėlę į ją koją pacientai negaili pagyrų:
„Labai graži ir patinka.“
„Tikrai paliko įspūdį, nes prieš tai teko lankytis šitoj poliklinikoj, tai jau taip atrodė, kad reikia to remonto. Šiandien atvykus pasijaučiau kaip kokioj privačioje klinikoje.“
Didžiausią įspūdį žmonėms daro, kad apie intymiausius negalavimus registratoriui gali papasakoti be pašalinių ausų – atskiroje kabinoje su durimis.
„Ateina pacientas skųstis savo problemomis ir jis eina į kabiną, ir jis savo problemas dėsto, ne taip, kaip prie langelio jis ten užsidengęs ir nori paaiškint, kokios ten problemos.
Įvairių problemų būna ir norim, kad niekas už nugaros nestovėtų ir negirdėtų“, – pasakoja apylinkės administratorė Renata Bogdanovič.
Renovuos dar 10 registratūrų
Į polikliniką įžengęs Vilniaus meras Valdas Benkunskas plačiai šypsosi ir neslepia, atėjo ne ligų ieškoti, o pasigirti suremontuota poliklinikos registratūra.
„Parodyti norim iš tikrųjų pavyzdinę pirmąją sutvarkytą poliklinikos registratūrą, kurių mes šiemet turėsim 10, nes turim 5 sveikatos centrus, 5 filialus, ir visos šiemet maždaug atrodys būtent taip, kaip atrodo pirmoji mūsų kregždė Šeškinės poliklinika“, – teigia V. Benkunskas.
Tiesa, poliklinikų registratūros bus atnaujintos ne už Vilniaus miesto savivaldybės pinigus, o už 10 milijonų eurų iš Europos Sąjungos. Šeškinės registratūrą suremontuoti kainavo apie pusę milijono. Vietoje buvusių 6 registratorių langelių dabar 9. Kasdien į registratūrą ateina 500–800 pacientų. Dar apie tris tūkstančius registruojasi telefonu.
Kaip vykdavo registravimas telefonu, pacientai iki šiol nebuvo labai patenkinti – tekdavo, kaip sakoma, „pakaboti ant ragelio“, kol kas atsilieps. Po remonto vietoj 10 registratorių telefonu yra 15.
„Vidutinis laukimo laikas iki 5 minučių, tai reiškia, tenka ir ilgiau palaukti, ir trumpiau palaukti. Turėdavome anksčiau laukimo laiką iki 8 minučių“, – sako Šeškinės poliklinikos direktorius Mindaugas Sinkevičius.
Tikisi pritraukti gydytojų
Kitų poliklinikų registratūros dar tik laukia remonto. Karoliniškių poliklinika, nors ir atrodo tvarkingai, atvykusiam vežimėlyje su registratore susišnekėti ne itin patogu – langelis per aukštai. Poliklinikos direktorius remontą planuoja pradėti dar šiemet ir net dirbtinį intelektą registratūroje įdarbins.
„Kadangi turime labai daug pacientų ir didelis skaičius yra besikreipiančiųjų tiek telefonu, tiek fiziškai, tai mėginsime šiek tiek tą srautą diferencijuoti dirbtinio intelekto pagalba ir palengvinti darbą mūsų darbuotojams“, – pasakoja Karoliniškių poliklinikos direktorius Vismantas Matulas.
Pacientai skundžiasi, kad tenka laukti vizito pas gydytoją. Kiek Vilniuje trūksta gydytojų, remontais besidžiaugiančiai miesto valdžiai pasakyti sunku.
„Konkretaus skaičiaus, jis yra nuolat kintantis kas dieną, tai labai nedrįsčiau pasakyti, bet mums daugiausia gydytojų trūksta iš tiesų antriniam lygmeny, kur yra specialistai“, – teigia vicemerė Simona Bieliūnė.
Atnaujintos poliklinikos, anot miesto valdžios, yra dar vienas masalas likti dirbti Vilniuje.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.