Nenustebkite, jei kada nors iš mokyklos grįžęs vaikas imtųsi ugnies ritualų. Gali būti, kad paauglys švietimo įstaigoje jau spėjo pasisemti vedų išminties. Tokios paskaitos neseniai imtos rengti vienoje Šiaulių apskrities mokyklų, informuoja savaitraštis "Šiauliai plius".
Vaikams padėjo išsiaiškinti, kad kunigas – žmogus
„Mokiniams nepakanka vien dėstomų pamokų. Pamačiau, kad kažką reikia daryti su mokinių sielomis. Nelikę vietos vaikų sąmonei, dvasiai, meilei“, – teigia Radviliškio rajono Alksniupių mokyklos direktorius Zigmas Mozuraitis. Rūpestingas mokyklos vadovas sako pirma į įstaigą vaikams atvedęs kunigų.
„Su kunigais pavaikščiojome po klases. Kiti vaikai juos pirmą kartą pamatė. Mažiukai sakė: „Dievulis atėjo.“ Vaikai pamatė, pačiupinėjo ir suprato, kad kunigas irgi žmogus“, – pasakoja Z. Mozuraitis.
Mokyklos direktorius nusprendė tuo neapsiriboti – subūręs mokyklos pedagogus tarėsi, ką į mokyklą dar būtų galima prikviesti. Nuspręsta pasikviesti keletą žmonių, prisistatančių laimės mokytojais. Kodėl būtent juos, o ne kitus, Z. Mozuraitis negalėjo paaiškinti.
Seminaras apie vedų išmintį ir kitus su induizmu susijusius dalykus vyko mokyklos darbo metu. Mokinių tėvams apie „pamoką“, kurią vedė laimės mokytoju prisistatantis žmogus, nebuvo pranešta.
„Tėvų nuomonės neklausėme, nes per prievartą mokinių nevarome. Priimtina viskas, kas neprieštarauja dorovei. Mano požiūris toks, kad vaikai mokykloje turi pamatyti viską: ir sportą, ir meną, ir katalikus, ir krikščionis, ir laimės mokytojus, kad gyvenime galėtų rinktis laisvai“, – mano švietimo įstaigos vadovas.
Direktorius seminare taip pat dalyvavo, pats fotografavo vaikus, laimės mokytoją. Nuotraukos buvo pateiktos mokyklos „Facebook“ paskyroje. Privataus žmogaus veikla buvo pareklamuota ne tik ten, bet ir vietinėje žiniasklaidoje. Į šią mokyklą buvo kviečiamas ir dar vienas panašia veikla užsiimantis žmogus.
Ministerija: „Tai prasilenkia su formaliu ugdymu“
Mokinių tėvų asociacijos atstovai nebuvo linkę girti direktoriaus už jo rūpestį vaikų sielovada. „Vienareikšmiškai turi būti atsiklausiama tėvų, nes visi turime skirtingą pažiūrį ir nuomonę apie gyvenimo vertybes. Netgi religijos ir etikos klausimais mokyklose yra atsiklausiama tėvų. Be to, už nepilnamečių vaikų ugdymą, rezultatus ir pasekmes galiausiai atsako tėvai, o ne pedagogai“, – teigia Mokinių tėvų asociacijos vadovė Jurga Šiugždinytė.
Paaiškėjo, kad inovatyvus mokyklos direktorius apie savo iniciatyvas nutylėjo ne tik mokinių tėvams. Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Genovaitė Juodeikienė nustebo išgirdusi apie minėtoje mokykloje rengiamas paskaitas. Jos nuomone, tokioms paskaitoms mokykla nėra tinkama vieta. Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai minėtą seminarą vertina nepalankiai.
„Lietuvos mokyklose yra įteisintas dorinis ugdymas – tikyba arba etika. Valstybė tradicinėmis pripažįsta devynias Lietuvos religines bendruomenes ir bendrijas. Šių religijų tikybos pamokos gali būti dėstomos mokyklose. Vedų dvasinis mokymas tarp jų nepatenka. Tokie užsiėmimai galėtų vykti tik žinant tėvams ir ne pamokų metu, nes tai nesusiję su formaliuoju ugdymu“, – teigia Švietimo ir mokslo ministerijos Komunikacijos skyriaus atstovė. Ar bus imtasi vertinti situaciją, ministerijos laiške nebuvo nurodyta.
Mokytojai prognozuoja laimės mokytojų bumą
Šiaulių Vijolių vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Jūratė Plungienė mano, kad mokiniai švietimo įstaigoje neturėtų būti paslapčiomis mokomi dalykų, kurie neturi nieko bendro su formaliu ugdymu.
„Lietuviai nėra laimingi, todėl natūralu, kad vis daugiau žmonių pasiduoda visokių gyvenimo mokytojų įtakai, ieškodami asmeninės laimės, sėkmės versle. Jei kalbama apie suaugusiuosius – viskas gerai, jie renkasi, kaip leisti savo laiką, važiuoja į stovyklas, atsisako alkoholio, rūkalų, užsiima joga ir meditacija gryname ore ir, be jokios abejonės, randa išvajotąją laimę. Tačiau kas kita, kai gyvenimo mokytojas atsisėda prieš pilną salę vaikų. Tai vyksta be tėvų sutikimo ir žinios, o gyvenimo mokytojui sumokama iš „mokinio krepšelio“ lėšų. Viskas atrodytų gerai, tegu moko, tačiau kas patikrins, kokia to mokslo kokybė, juolab kad peršamas induizmas, atliekamos psichologinės manipuliacijos, be to, reklamuojamos mokamos paslaugos – gyvenimo mokytojo organizuojama stovykla, kursai, įvairūs preparatai. Ir vėl atrodytų, kas čia tokio, juk šiais laikais net bažnyčioje labai daug reklamos ir verslo, tačiau ten ateiname patys, taip pat galime ir išeiti, jei nepatinka. Vaikams iš salės draudžia išeiti tvarką prižiūrinčios auklėtojos, atsakančios už saugumą“, – mano ji.
Paklausta, kaip tokie nepatikrinti žmonės prasmunka į mokyklas, lietuvių kalbos mokytoja atsako, jog bėda ta, kad klasių auklėtojai privalo per metus organizuoti dešimt netradicinių dienų, taip pat privalomas profesinis orientavimas, sveikatos ugdymas. „Lektorius suranda patys mokytojai, dažnai pasinaudojama į mokyklas siunčiamais pasiūlymais“, – pasakojo J. Plungienė.
Jos manymu, ateityje tokių „mokytojų“ tik daugės. Panašus dvasinio ugdymo seminaras, koks vyko Radviliškio rajono mokykloje, organizuojamas ir viename iš vaikų darželių jo darbo valandomis.
Mokytojos nuomone, nuo laimės mokytojų atsiginti įmanoma. „Jie puikiai supranta, kad mokykla – puiki niša uždirbti. Tikriausiai reikėtų numatyti aiškius reikalavimus tokiems „kalbėtojams“. Tai galėtų būti LR Sveikatos ministerijos suteiktas sertifikatas, leidžiantis ugdyti vaikus fiziškai ir dvasiškai“, – siūlo J. Plungienė.