Angliškų šaknų turintis gamintojas, nuo 1901 m. nepertraukiamai gaminantis dvirates transporto priemones, 2016 metais pristatė pirmąjį savo adventure tipo motociklą „Himalayan 410“. Šis modelis iš karto tapo kultiniu tarp motociklininkų, kurie mėgsta paprastus, sudėtingais sprendimais neapkrautus, motociklus. Praėjusių metų gale Italijoje pristatytas šio modelio įpėdinis „Royal Enfield Himalayan 450“, iš esmės visais aspektais lenkiantis savo pirmtaką, jau pasirodė Lietuvoje.
Mažiau yra daugiau
Naujasis modelis nenutolo nuo savo esminių stiprybių – paprastumo, lengvumo bei patvarumo. Kiekvienas motociklo elementas yra apgalvotas ir sukurtas remiantis žymių keliautojų atsiliepimais. Gamintojas Indijoje jau eilę metų testuoja savo motociklus sudėtingiausiomis sąlygomis, o viena iš natūralių trasų, kuriose motociklams tenka patirti pačius įvairiausius išbandymus, yra Himalajų kalnai. Būtent jie buvo šio modelio kūrybinis įkvėpimas. Tiesa, tai nėra tik marketinginis šūkis, mat pirmieji nuo konvejerio nuriedėję modeliai išvažiavo tiesiai į 24 dienų kelionę iki aukščiausiai pasaulyje, 19300 pėdų aukštyje, esančios pravažiuojamos kalnų perėjos Umling La, Indijoje. Keliautojų atsiliepimai ir įžvalgos iš šios kelionės buvo svarbus kriterijus prieš pristatant motociklą plačiajai prekybai.
„Himalayan 450“ yra varomas naujausiu, lengviausiu ir šiai dienai pažangiausiu gamintojo varikliu „Sherpa 450“. Tai yra pirmasis gamintojo variklis aušinamas skysčiu ir turintis elektra valdomą akseleratoriaus sklendę. Ši naujoji platforma atveria daug galimybių – naujasis motociklas yra 30% galingesnis už savo pirmtaką ir išvysto 40 arklio galių, turi skirtingus važiavimo režimus ir optimalų galios bei sukimo momento prienamumą. 90% maksimalaus sukimo momento pasiekiama vos nuo 3000 variklio sūkių. Tam, kad motociklas būtų pajėgus ne tik bekelėje, bet galėtų įveikti ir ilgus atstumus greitkeliuose, montuojama šešių laipsnių pavarų dėžė.
Gamintojas teigia, kad kuriant galios agregatus turėjo kelis kriterijus – variklis turėjo būti pakankamai pajėgus, kad galėtų išlaisvinti motociklą iš klampaus smėlio 5000 metrų virš jūros lygio aukštyje, o pavaros optimizuotos taip, kad neišvargintų penkių valandų kelionė greitkeliu namo. Pasitikėjimo bekelėje ir komforto kelyje suteikia priekyje montuojamos apverstos „Showa“ šakės. Motociklo priekyje sumontuota 21, gale – 17 colių skersmens padangos. Sauso motociklo masė siekia vos 181 kilogramą.
Motociklas nėra sukurtas tapti greičiausiu kelyje ar ten, kur jis baigiasi. „Himalayan 450“ sukurtas tam, kad pasiektų tikslą bet kuriame pasaulio taške ir leistų mėgautis pačia kelione. Gamintojo inžinieriai žino ką reiškia šalti ant motociklo, būti pavargusiam ir ilgas valandas žvelgti į tolį tamsoje. Naujasis adventure tourer tipo motociklas yra sukurtas prisitaikyti prie atšiauriausių sąlygų: nuo upių pervažiavimui pritaikytos aukštai esančios oro įsiurbimo angos, 230 mm prošvaisos, ryškaus LED žibinto, leidžiančio geriau matyti naktį, iki tvirto rėmo ir krepšiams pritaikytų tvirtinimų, kurie kelionei pasisukus ne taip, kaip planuota, sugebės susidoroti su motociklo pozicija horizontalioje padėtyje.
Išmanios, tačiau neįkyrios technologijos
Laikantis „viskas, ko reikia, ir nieko, ko nereikia“ ideologijos, naujasis motociklo „TripperDash“ prietaisų skydelis atsirado su vienu tikslu – pagerinti vairuotojo patirtį. Skydelis išliko klasikinės apvalios formos su esminėmis funkcijomis vienoje vietoje: pirmą kartą rinkoje įdiegti „Google Maps“ žemėlapiai apvaliame ekrane, pasiekiami net 130 skirtingų kalbų. Ekrane galima matyti muzikos, skambučių ir žinučių informaciją bei ją valdyti.
Taip pat čia galima rinktis skirtingus važiavimo režimus, išjungti ar įjungti ABS funkciją bei matyti svarbiausios motociklo informacijos atvaizdavimą.
Motociklo kaina Lietuvoje prasideda nuo 5990 eurų, o kartu su juo pirkėjai gaus trijų metų garantiją bei visoje Europoje veikiančią pagalbos kelyje paslaugą.