Po vakarykščių griūčių „Giro d᾽Italia“ lenktynių 5 etapo strade bianche ruože, kuriame vienas „Rabobank“ komandos dviratininkas patyrė smegenų sukrėtimą ir nebaigė lenktynių, buvo neramu ir dėl Ignato Konovalovo („Movistar“), kuris į šias lenktynes buvo atrinktas, galima sakyti, paskutinę minutę ir adaptuojasi ekspromtu.
Portalui „Balsas“ susisiekus I. Konovalovu, šis teigė išvengęs pačios griūties, bet neišvengęs griūties bangos, kuri įtraukė ir vieną jo komandos draugą.
„Griūti negriuvau, bet dar prieš strade bianche sektorius buvo griūtis, iš mūsų griuvo Kiryenka ir teko stabdyti stipriai. Kažkas iš galo nesustabdė ir man gerai į koją įvažiavo, tai dabar nuo padangos tik tokį kaip ir nudegimą turiu ant blauzdos... Ir dar teko ratą pasikeisti žvyrkelyje, nes prasidūriau, bet tai man jau nieko nekeitė...“.– sakė Ignatas Konovalovas „Balsas.lt“, 5 etape finišavęs 134-tas (+10 min. 40 sek.).
Palyginus su praėjusiais metais, kuomet „Giro“ 7 etape, permirkęs iki paskutinio siūlo ir išmaišęs strade bianche purvą, pergalę iškovojo Cadelis Evansas, šiemet (tikrąja to žodžio prasme) – dulkės rūko!
(AFP nuotr.)
Su plentinias – per žvyrą?
Ignatas Konovalovas, paprašytas palyginti šių metų strade bianche etapą su praėjusiųjų metų, portalui „Balsas“ taip pat teigė nesuprantąs, ko tikisi lenktynių organizatoriai, įtraukdami šiuos sektorius į „Giro d᾽Italia“ maršrutą.
„Asmeniskai man, ir daugeliui, tokie etapai nesuprantami... Jei kas nori pasidraskyti žvyrkeliais – važiuoja su MTB dviračiais... O mus įmeta su plentiniais ir varykit... Aš pats tai išvežiau, kiek galėjau savus į priekį prieš sektorių pirmą (iš viso 3,– „Balsas.lt“), buvau prieky, kai pradėjom kilti, bet tokia stati įkalnė buvo, ir jau po darbo, kurį atlikau, tiesiog jėgų nebebuvo... Tai leidausi leidausi žemyn, susiradau savo grupę ir davažiavau gan ramiai, palyginus“.– pasakojo Ignas, su nerimu laukiantis pirmojo kalnų etapo šį šeštadienį.
Per didelė rizika
Prancūzų spaudoje buvo cituojamas Alberto Contadoras („Saxo Bank SunGard“), kuris lig šiol „Giro“ lenktynėse važiavo atokiai nuo žiniasklaisdos objektyvo.
Džiaugdamasis, kad strade bianche etapą įveikė be traumų ir techninių gedimų, ispanas pareiškė esąs įsitikinęs, kad prestižinėse Italijos lenktynėse esama per didelės rizikos.
„Tokiuose keliuose reikia važiuoti labai susikoncentravus. Aš manau, kad Giro maršrutas šiuose sektoriuose kelia per didelę riziką. Lenktynių rezultatas gali nepateisinti lūkesčių. Neįtikėtina, kokiu greičiu mes pralėkėm Le Strade. Esu laimingas, kad išvengiau mechaninio gedimo ir griūčių“.– sakė A. Contadoras, 5 etape finišavęs 7-tas (+08 sek.) ir bendroje įskaitoje patekęs į pirmąjį lyderių 10-tuką.
„Yra didžiulis skirtumas“
Nepasitenkinimą lenktynių organizacija bei realiu pavojumi (kaip parodė pirmadienio įvykiai, netgi dalyvių gyvybei), išreiškė ir po 5 etapo lyderio marškinėlius praradusio Davido Millar komanda.
„Yra didžiulis skirtumas tarp strade bianche vienadienėse lenktynėse ir didžiajame ture“.– teigė D. Millar cyclingnews.com.– „Jeigu nemoki važiuoti šiais keliais, tai nesirenki varžybų kovo mėnesį, nes jų nebaigtum. Bet dviratininkai, startuojantys Giro dėl generalinės įskaitos, nebūtinai yra pasiruošę šiems etapams“.
*
Remiantis naujausia informacija, „Giro d᾽Italia“ lenktynių organizatoriai po tragiško įvykio 3 etape (šį pirmadienį), kol kas viešai paskelbė tik, kad nutarė išimti iš komandų narių numeracijos nr. 108, kurį nešiojo Belgijos dviratininkas Wouter Weylandt („Leopard Trek“).
„Visada su mumis“ (it.) (AFP nuotr.)
Susiję tekstai:
Žuvusio dviratininko komanda pasitraukė iš „Giro“, o 5 etape – smarkiai sužeistas olandas (foto)
„Giro d'Italia“ dalyviai pagerbė tragiškai žuvusį dviratininką (foto)(video)
„Giro d᾽Italia“ 3 etape – tragiška mirtis (foto)
Po 2 etapo „Giro“ lyderio marškinėliai liko „HTC-HighRoad“ komandoje (video)
I. Konovalovas su komanda „Movistar“ startavo 94-osiose „Giro d'Italia“