Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas pirmasis Lietuvoje čekų gamybos dviaukštis elektrinis traukinys.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ su Čekijos Respublikos ČKD Vagonka a.s. 2006-12-15 sudarė sutartį dėl dviejų dviaukščių elektrinių traukinių pirkimo. Tokio tipo traukiniai – tai naujovė ne tik Lietuvos, bet ir Rytų Europos rinkoje.
Elektrinis traukinys EJ575 susideda iš 3-jų vagonų: motorinio, prikabinamojo ir prikabinamojo su valdymo kabina. Bendras traukinio ilgis – 79,2 m, vagonų aukštis – 4,6 m virš bėgių lygio, o vagonų kėbulų plotis – 2,8 m. Iš viso traukinyje įrengta 318 sėdimų vietų, o piko metu vietos pakaks dar 328 stovintiems keleiviams. Projektuojant traukinius buvo stengtasi, kad jie būtų kuo patogesnį keleiviams:
Traukinio vagonai žemagrindžiai (grindų aukštis 55 cm virš bėgių lygio (šiuo metu turimuose riedmenyse - apie 110 cm));
Žmonėms su neįgaliųjų vežimėliais įlipimo ir išlipimo palengvinimui motoriniame ir prikabinamajame su valdymo kabina vagonuose iš abiejų pusių įrengti įvažiavimo tilteliai, o vagonų viduje - specialios vietos prisitvirtinti vežimėlį;
Pagrindinė informacija specialiai neregiams papildomai užrašyta Brailio raštu;
Vagonuose įrengta oro kondicionavimo sistema;
Numatyta galimybė pajungti nešiojamus kompiuterius;
Sumontuoti 4 modernūs vakuuminiai tualetai, iš jų 2 pritaikyti žmonėms su negalia;
Numatyta galimybė įrengti karštų ir gaivinamųjų gėrimų aparatus;
Vagonų vidaus apdailai panaudotos šiuolaikiškos nedegios medžiagos;
Vagonuose įrengta šiuolaikiška moderni garsinė-vizualinė keleivių informavimo sistema;
Traukiniuose įdiegta keleivinių salonų ir išorės video stebėjimo sistema;
Numatyta galimybė keleiviams vežtis neišardytus dviračius, vaikų vežimėlius bei didesnį bagažą;
Visos durys atidaromos mygtuko paspaudimu, o užsidaro automatiškai arba taip pat paspaudus mygtuką, todėl keleivių salonuose nebus skersvėjų, o žiemą bus išsaugoma šiluma.
Atlikus traukinio bandymus nuo 2008 m. gruodžio mėn. numatoma pradėti keleivių vežimą pirmuoju traukiniu maršrutu Vilnius – Kaunas-1-Vilnius.