• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausia veidmainystė. Taip vadinosi Glazge vykęs COP26 aukščiausiojo lygio susitikimas, kuriame apie 1 000 pasaulio lyderių diskutavo apie išmetamųjų teršalų kiekio mažinimą. Kol didžiausių pasaulio šalių vadovai tikino, jog visiems reikia saugoti gamtą,  Glazgo oro uostas buvo perpildytas, nes viršūnių susitikimo dalyviai į Škotiją atskrido su daugiau kaip keturiais šimtais privačių lėktuvų.
Vos per vieną skrydžio valandą šie lėktuvai į atmosferą išmeta dvi tonas CO2, todėl nenuostabu, jog aplinkosaugos šalininkai skubėjo kritikuoti COP26 dalyvius, mat vien pasaulio lyderių susitikimo metu iš viso buvo išmesta daugiau kaip 13 000 tonų anglies dioksido.
Vienas didžiausių veidmainių buvo Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas, kuris buvo arčiausiai Glazgo, tačiau į susitikimą atvyko su privačiu lėktuvu, nors vadovauja vyriausybei, kuri siekia, kad eiliniai žmonės kuo greičiau atsisakytų vidaus degimo automobilių. Vien jo skrydžio metu buvo išmesta tiek teršalų, kiek vidutinis žmogus išmeta per visus metus.
COP26 susitikime pasirodė ir Indijos ministras pirmininkas Narenda Modi. Jis šiame susitikime pareiškė, jog Indija iki 2070 m. nori tapti neutrali anglies dioksido atžvilgiu,  o 2030 m. pusė visos elektros energijos turi būti gaminama iš atsinaujinančiųjų išteklių.
Tokia užduotis, žinoma, bus nelengva – juk ši šalis yra trečia pagal išmetamo CO2 kiekį pasaulyje. Vis dėlto, šią problemą yra pasirengusi išspręsti Japonijos pramonės gigantė „Honda“. Ji siekia elektrifikuoti trirates transporto priemones, kurios yra be galo populiarios Indijoje. Iš tiesų, jų Indijoje šiuo metu yra daugiau nei 8 mln.
„Honda puikiai elektromobilių įkrovimo, bet ne paties elektromobilumo problemą
„Honda“ siekia transformuoti triračių transporto priemonių rinką, pasiūlydama joms naujo tipo akumuliatorių – „Mobile Power Pack e“. Jį galima lengvai išimti iš triračio galinės dalies ir pakeisti jau įkrautu. Kiekvieno ličio jonų akumuliatoriaus talpa – 1,3 kWh, o tai nėra daug, tačiau tai nėra didžiulė problema, nes triračiuose galima įdiegti iki keturių akumuliatorių. Tai suteiks jiems pakankamą nuotolį, o greitas keitimas netrukdys jiems dirbti.
„Honda“ nenurodė kokia yra šių investicijų suma, tačiau Japonijos gamintojas tik pridūrė, jog jau derasi su keliais triračių gamintojais. Tai darydamas automobilių gamintojas gali remtis šių metų vasarį pradėtos bandymų programos rezultatais. Nuo to laiko vos trisdešimt elektrinių triračių nuvažiavo daugiau kaip 200 000 kilometrų. Tai nemažas rodiklis, kuris tik patvirtina, kad akumuliatorių keitimo programa gali būti naudinga ir efektyvi, kuomet visas procesas neužtrunka pusdienio ir nereikalauja pernelyg didelių investicijų.
Vis dėlto, net jeigu šis eksperimentas pavyks, šiuo metu Indija 70 proc. jai reikalingos elektros energijos gamina anglimi kūrenamose elektrinėse. Šiais metais dėl kritulių trūkumo atsinaujinančiųjų išteklių dalis, tenkanti hidroenergijai, smarkiai sumažėjo. Taigi, spalio mėn. šalyje jau buvo susidariusi ekstremali situacija energetikos srityje, kuri, analitikų nuomone, dar labiau paaštrės. Todėl kyla klausimas, kas nutiks, kai tie 8 mln. triračių bus varomi elektra?

GALERIJA


Didžiausia veidmainystė. Taip vadinosi Glazge vykęs COP26 aukščiausiojo lygio susitikimas, kuriame apie 1 000 pasaulio lyderių diskutavo apie išmetamųjų teršalų kiekio mažinimą. Kol didžiausių pasaulio šalių vadovai tikino, jog visiems reikia saugoti gamtą,  Glazgo oro uostas buvo perpildytas, nes viršūnių susitikimo dalyviai į Škotiją atskrido su daugiau kaip keturiais šimtais privačių lėktuvų.
Vos per vieną skrydžio valandą šie lėktuvai į atmosferą išmeta dvi tonas CO2, todėl nenuostabu, jog aplinkosaugos šalininkai skubėjo kritikuoti COP26 dalyvius, mat vien pasaulio lyderių susitikimo metu iš viso buvo išmesta daugiau kaip 13 000 tonų anglies dioksido.
Vienas didžiausių veidmainių buvo Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas, kuris buvo arčiausiai Glazgo, tačiau į susitikimą atvyko su privačiu lėktuvu, nors vadovauja vyriausybei, kuri siekia, kad eiliniai žmonės kuo greičiau atsisakytų vidaus degimo automobilių. Vien jo skrydžio metu buvo išmesta tiek teršalų, kiek vidutinis žmogus išmeta per visus metus.
COP26 susitikime pasirodė ir Indijos ministras pirmininkas Narenda Modi. Jis šiame susitikime pareiškė, jog Indija iki 2070 m. nori tapti neutrali anglies dioksido atžvilgiu,  o 2030 m. pusė visos elektros energijos turi būti gaminama iš atsinaujinančiųjų išteklių.
Tokia užduotis, žinoma, bus nelengva – juk ši šalis yra trečia pagal išmetamo CO2 kiekį pasaulyje. Vis dėlto, šią problemą yra pasirengusi išspręsti Japonijos pramonės gigantė „Honda“. Ji siekia elektrifikuoti trirates transporto priemones, kurios yra be galo populiarios Indijoje. Iš tiesų, jų Indijoje šiuo metu yra daugiau nei 8 mln.
„Honda puikiai elektromobilių įkrovimo, bet ne paties elektromobilumo problemą
„Honda“ siekia transformuoti triračių transporto priemonių rinką, pasiūlydama joms naujo tipo akumuliatorių – „Mobile Power Pack e“. Jį galima lengvai išimti iš triračio galinės dalies ir pakeisti jau įkrautu. Kiekvieno ličio jonų akumuliatoriaus talpa – 1,3 kWh, o tai nėra daug, tačiau tai nėra didžiulė problema, nes triračiuose galima įdiegti iki keturių akumuliatorių. Tai suteiks jiems pakankamą nuotolį, o greitas keitimas netrukdys jiems dirbti.
„Honda“ nenurodė kokia yra šių investicijų suma, tačiau Japonijos gamintojas tik pridūrė, jog jau derasi su keliais triračių gamintojais. Tai darydamas automobilių gamintojas gali remtis šių metų vasarį pradėtos bandymų programos rezultatais. Nuo to laiko vos trisdešimt elektrinių triračių nuvažiavo daugiau kaip 200 000 kilometrų. Tai nemažas rodiklis, kuris tik patvirtina, kad akumuliatorių keitimo programa gali būti naudinga ir efektyvi, kuomet visas procesas neužtrunka pusdienio ir nereikalauja pernelyg didelių investicijų.
Vis dėlto, net jeigu šis eksperimentas pavyks, šiuo metu Indija 70 proc. jai reikalingos elektros energijos gamina anglimi kūrenamose elektrinėse. Šiais metais dėl kritulių trūkumo atsinaujinančiųjų išteklių dalis, tenkanti hidroenergijai, smarkiai sumažėjo. Taigi, spalio mėn. šalyje jau buvo susidariusi ekstremali situacija energetikos srityje, kuri, analitikų nuomone, dar labiau paaštrės. Todėl kyla klausimas, kas nutiks, kai tie 8 mln. triračių bus varomi elektra?

GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų