• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai 1981 metais „BMW“ pristatė naujos kartos 5 serijos sedaną, daugelis šios markės specialisčių kibo į darbus ir pradėjo tobulinti standartines 5 serijos „BMW“ modelių versijas. „Hartge“ buvo viena pirmųjų kompanijų, kuri pristatė modifikuotas „E28“ modelio versijas ir pradėjo jas pardavinėti visame pasaulyje.
Kaip bebūtų keista, tačiau Roberto Hartge vadovaujamos įmonės specialistai didžiausią dėmesį skyrė „BMW 528i“versijoms, kurios vėliau buvo pervadintos į „Hartge H5“ ir „Hartge H5S“.
„BMW 528i“ pagrindu sukurtas „Hartge H5“ turėjo 3.5 litro benzininį variklį, kuris išvystė 210 arklio galių esant 6200 aps/min ir 270 Nm sukimo momentą. „H5“ iki 100 km/val. be didelio vargo įsibėgėdavo per 7.9 sekundės ir pasiekdavo 218 km/val. maksimalų greitį.

Kai 1981 metais „BMW“ pristatė naujos kartos 5 serijos sedaną, daugelis šios markės specialisčių kibo į darbus ir pradėjo tobulinti standartines 5 serijos „BMW“ modelių versijas. „Hartge“ buvo viena pirmųjų kompanijų, kuri pristatė modifikuotas „E28“ modelio versijas ir pradėjo jas pardavinėti visame pasaulyje.
Kaip bebūtų keista, tačiau Roberto Hartge vadovaujamos įmonės specialistai didžiausią dėmesį skyrė „BMW 528i“versijoms, kurios vėliau buvo pervadintos į „Hartge H5“ ir „Hartge H5S“.
„BMW 528i“ pagrindu sukurtas „Hartge H5“ turėjo 3.5 litro benzininį variklį, kuris išvystė 210 arklio galių esant 6200 aps/min ir 270 Nm sukimo momentą. „H5“ iki 100 km/val. be didelio vargo įsibėgėdavo per 7.9 sekundės ir pasiekdavo 218 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hartge patobulinta 5 serija


Praėjus vieneriems metams, „Hartge“ pristatė naują „E28“ versiją - „H5S“. Naujoji versija taip pat turėjo 3.5 litro motorą, tačiau variklio galia buvo pakelta iki 240 arklio galių ir 320 Nm. Tobulindami šį variklį, „Hartge“ didžiausią dėmesį skyrė cilindrų galvai, kuro įpurškimui, išmetimo kolektoriui. „5S“ taip pat turėjo storesnius stabilizatorius, standesnes spyruokles ir 3 centimetrais sužeminta pakaba.
Kalbant apie eksterjerą, pakeitimų būta ne ką mažiau. Kiekvienas „H5“ modelis būdavo aprūpintas nauju priekinio buferio pažeminimu, naujo dizaino slenksčiais ir kukliu spoileriu ant bagažinės dangčio.

REKLAMA

Hartge patobulinta 5 serija


Nuo 1985 iki 1988 metų, „Hartge“ nusprendė šiek tiek patobulinti iki tol naudotą receptą. „Hartge“ specialistai kaip pagrindą pasiimdavo „BMW 535i“ ir iš jo išspausdavo kiek leisdavo tuometinės „Hartge“ specialistų galimybės.
„H5SP“ modeliai būdavo komplektuojami su 3.5 litro, 6 cilindrų benzininiu motoru, tačiau jų pajėgumas siekė 254 arklio galias esant 6100 aps/min. Palyginimui, standartinis motoras išspausdavo 185 arklio galias.
„H5SP“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6.6 sekundes ir pasiekdavo 242 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA

Hartge patobulinta 5 serija


Tačiau pati skaniausia „Hartge“ uoga buvo „Hartge H5SP-24“ - „BMW M5“ alternatyva. „Hartge“ specialistai į savo dirbtuves atsivežę garsųjį „M88“ variklį, jį aprūpino specialiai šiam varikliui pagamintu alkūniniu velenu, pakoregavo kuro padavimo sistemą ir iš jo išspaudė 330 arklio galių ir 350 Nm sukimo momentą.
Deja, tačiau „Hartge“ pagamino tik šešis „H5SP-24“ egzempliorius. Kiekvienas iš jų šiuo metu kainuoja daugiau nei 100 tūkst. eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų