„Facebook‘e“ neseniai buvo patalpinta informacija, kad Aukštuosiuose Paneriuose krovimo stotis iškrauna vagonus, sukeldama pašalinius, ramybę trikdančius garsus. Aplinkiniai gyventojai yra nepatenkinti, nes triukšmo tarša, jų nuomone, labai kenkia ne tik nuotaikai, bet ir sveikatai.
Šios problemos iniciatorius socialinėse medijose išdėstė, kokia yra situacija.
„Gerbiamieji, pasakykite, prašau, ar Vilniaus miesto taisyklėse aprašyta viešoji rimtis galioja valstybinėms įmonėms?
Aukštuosiuose Paneriuose, 23:20, krovimo stotis iškrauna vagonus su tokiu trenksmu, kad atrodo, lyg būtų numestos bombos iš dangaus, net žemė dreba. O gyvenu pakankamai toli nuo tos vietos – daugiau nei 300 metrų“, – rašė vyras.
Pasirodo, buvo kreiptasi į policiją, tačiau jie dėl to negalėjo nieko padaryti.
„Policija teigia, kad jiems (iškrauti vagonus) galima, ir jiems viešoji rimtis negalioja.
Viešoji rimtis, kaip suprantu, turėtų galioti visiems vienodai nuo 22:00 iki 7:00 – turi būti visiška tyla, būtų tai valstybinė įmonė ar privati, niekas negali tęst darbų, kurie kelia triukšmą nuo 22:00 iki 7:00.
Traukiniai, kurie pravažiuoja, palyginus, atrodo kaip smulkmena lyginant su krovimo darbais – aš net neatsibundu nuo pravažiuojančių traukinių. O būna kad iškrovimo darbai vyksta ir 02:00 ir 03:00 nakties“, – triukšmu skundžiasi liudytojas.
Ruošiasi protestuoti
„Facebook‘e“ šmėžuoja būsimo renginio informacija. Pasak vyro, jam yra žinoma, kad dėl šios problemos yra organizuojamas protestas, vyksiantis sekmadienį.
Anot organizatoriaus, politiko, visuomenės veikėjo Raimondo Šimaičio, jo gyventojai paprašė padėti spręsti šią problemą, nes nebežinojo, ką daryti, ir kur kreiptis.
„Turiu šūsnį raštų bei atsirašinėjimų, dar nuo 2019 metų. Kai atvažiuoja higiena, kaip tyčia, krovos darbai nevyksta, tik išvažiuoja, darbai vėl atsinaujina“, – teigė jis.
Ir triukšmas, ir dulkės
R. Šimaičio liudijimu, žmones kankina ne tik sukeliamas triukšmas, bet ir atsiradusios dulkės. Jis taip pat paatviravo, ką bus galima išgirsti protesto metu.
„Ten, prie aikštelės, Vilijos gatvėje, ne tik triukšmas, bet ir dulkės, kenksmingos gyvenimui sąlygos. Po daugybės skundų, numetė porą jūrinių konteinerių, neva užkardą pastatė. Galima ten nuvažiuoti ir dienos metu, pasiklausyti sklindančios „muzikos“.
Šie garsai įrašyti ir bus leidžiami Gedimino prospekte, sekmadienį. Tikiuosi bus geras oras ir daug vilniečių bus centre, ir galės „pasimėgauti“ šiais garsais“, – pasidalino politikas.
Geležinkelių atstovų komentaras
Vietiniams gyventojams iškėlus šią problemą, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ „LTG Cargo“ komunikacijos partnerė Gražina Urbonavičė komentavo, kad ši teritorija, kurioje kyla triukšmas, yra privati. Ji priklauso bendrovei, kuri ir vykdo krovimo darbus.
„Teritorija, kurioje vyksta krovos darbai, yra nuomojama privačios bendrovės, kuri ir vykdo joje krovos darbus. Aikštelę ir gyvenamas gatves skiria pernai iš konteinerių įrengta triukšmo slopinimo sienelė (jos ilgis – 48 metrai, plotis – 5 metrai, aukštis – 2,5 metro).
Ji, užstodama prekių kiemą, ne tik slopina garsą, bet kartu sulaiko ir dulkes“, – rašė G. Urbonavičė.
Pasak atstovės, „Lietuvos geležinkeliai“ atkreipė dėmesį į žmonių nusiskundimus ir girdi gyventojus. Gavę daug klausimų, susisiekė su aikštelę nuomojančios įmonės atstovais.
Šie patvirtino, kad dirba laikydamasi nustatytų reikalavimų, krovos darbų naktimis nevykdo, taip pat ėmėsi papildomų priemonių taršai mažinti.
Triukšmą keliantys vagonai
„Lietuvos geležinkeliai“ planuoja daryti triukšmo matavimus, kadangi buvo išsiaiškinta, jog papildomą garsą sukėlė vagonai.
„Tikėtina, jį (triukšmą) galėjo sukelti iš ar į aikštelę gabenami vagonai.
Apgailestaujame, jeigu šie darbai sukėlė nepatogumų kaimynystėje gyvenantiems paneriškiams.
Suprantame, kad poilsio metu negali būti triukšmo, tad, sulaukę gyventojų pastabų, perplanavome šių vagonų judėjimą nauju laiku, kuris netrikdytų gyventojų poilsio, taip pat jie bus varomi įjungtais stabdžiais ir sumažintu greičiu, kas taip pat mažins triukšmą.
Kad įsitikintume, ar šios priemonės veikia, planuojame atlikti triukšmo matavimus – vertinsime rezultatus ir pagal juos imsimės priemonių“, – pasisakė G. Urbonavičė.
„Lietuvos geležinkeliai“ atstovė G. Urbonavičė pabrėžė, kad ir Panerių geležinkelio stoties skirstomojo kalnelio, kuriame formuojami sąstatai, darbo apimtys, lyginant su praėjusių metų rugpjūčiu, sumažėjo daugiau nei 12 proc.
Pastaruosius kelis mėnesius darbų intensyvumo didėjimas Panerių skirstymo stotyje, pasak G. Urbonavičės, nebuvo fiksuotas. Jų iniciatyva bus organizuojamas triukšmo lygio matavimas vietoje tam, kad įsitikintų, ar nėra viršijamos leistinos triukšmo normos.