Net ir sunkmečiu lietuviai nevengia savo stalą paįvairinti egzotiškais atvežtiniais vaisiais, prieskoniais ar jūros gėrybėmis.
Prekybininkai pastebi, kad vadinamųjų gurmaninių prekių pardavimai kasmet išauga dešimtimis procentų. Analitikai sako, kad net ir sumažėjus pajamoms lietuviai išmoko gyventi taip, jog užtektų ne tik būtiniausiems poreikiams.
Ant lietuvių stalo vis dažniau galima rasti egzotiškų atvežtinių maisto prekių – midijų, krevečių, raudonųjų bananų ar buivolės pieno sūrio, sako prekybininkai.
Pastaruosius kelerius metus vadinamųjų gurmaniškų prekių pardavimas auga kaip ant mielių ir prekybos centrams jau reikia pasukti galvas, kaip patenkinti vis įmantrėjantį pirkėjo skonį.
Renkamasi japonų, kinų, Tailando, Meksikos virtuves. Salotos gardinamos alyvuogių aliejumi iš Italijos ar Graikijos, o įprastus pipirus ir druską keičia egzotiški prieskoniai – tokie, kaip karis.
„Beveik visi pirkėjai sau leidžia įsigyti egzotiškų prekių. Žinoma, kas turi daugiau pinigų, tas dažniau sau leidžia, kas mažiau – rečiau. Vis tiek žmonės renkasi tas prekes, nes jų yra daug, lentynose yra didžiulis pasirinkimas“, – teigė prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
„Palyginimui, šių metų sausį egzotinių vaisių paklausa išaugo 33 proc., palyginus su praėjusiais metais. Vasarį augimas buvo dar didesnis ir siekė 37 proc.“, – skaičiavo prekybos centro „Iki“ atstovas spaudai Valdas Lopeta.
Anot prekybininkų, net ir sunkmečiu pirkėjų, besirenkančių egzotines maisto prekes, nesumažėjo. Be to, jei anksčiau stalą gurmaniškomis prekėmis gyventojai paįvairindavo švenčių metu, tai dabar pastebima, kad įmantresni receptai ir patiekalai tampa kasdieniai.
„Manome, kad tai susiję su kulinarijos bumu, kuris šiuo metu yra Lietuvoje – daugybė laidų, knygų leidžiama, taip pat žmonės daug keliauja, aplanko pasaulį, mato, ką valgo žmonės kitose šalyse“, – tvirtina D. Ryliškis.
Finansų analitikai sako galintys daryti dvi prielaidas. Pirmoji tai, kad žmonės, galbūt, turi daugiau pinigų. Antroji ir bene realiausia, kad net ir sumažėjus pajamoms lietuviai išmoksta gyventi taip, jog lėšų užtektų ne tik patiems būtiniausiems poreikiams.
„Kitas galbūt, užuot vykęs į kelionę, nes nėra pinigų į kažkokią egzotišką šalį važiuoti, pasitenkina bent kažkokiais mažais tos šalies ženklais arba įspūdžiais. Ir kita vertus galbūt tų santaupų yra šiek tiek susitaupę ir dabar nebūtina kiekvieną litą žiūrėti, išleisti tiktai pirmo būtinumo poreikiams arba dėti taupyti“, – kalbėjo SEB banko analitikė Julija Varanauskienė.
Ir finansų analitikai, ir prekybininkai neabejoja, kad egzotiškų maisto prekių poreikis Lietuvoje tik didės.
Jevgenijus Bardauskas, LTV naujienų tarnyba