• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulio banko tyrimo duomenimis, dėl netvarkingų kelių įvyksta visoje planetoje net 31 proc. avarijų. Prie netvarkingų kelių gali būti priskiriami ir avaringi kelio ruožai, kuriuose greičiui sumažinti nėra vadinamųjų „gulinčių policininkų“.

Pasaulio banko tyrimo duomenimis, dėl netvarkingų kelių įvyksta visoje planetoje net 31 proc. avarijų. Prie netvarkingų kelių gali būti priskiriami ir avaringi kelio ruožai, kuriuose greičiui sumažinti nėra vadinamųjų „gulinčių policininkų“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šių metų pradžioje Ukmergėje automobilis BMW mirtinai sužalojo paspirtuku į gatvę išvažiavusį vaiką. Šalutine Baranausko gatve, važiuodamas paspirtuku, 6 metų vaikas įvažiavo į sankryžą su pagrindine Maironio gatve, kuria nuo Anykščių gatvės važiavo automobilis BMW, vairuojamas 23 metų ukmergiškio. Sankryžoje automobilis partrenkė vaiką, berniukas nuo patirtų sužalojimų mirė įvykio vietoje. Atvykę medikai jau niekuo padėti nebegalėjo.

REKLAMA

Kritikos strėlės - kalnelių pusėn

Kai kurie įvykio liudininkai kaltino valdžios įstaigas, kad Ukmergės Maironio gatvėje, kurią, pasak jų, ypač pamėgę greičio mėgėjai, nėra įrengtų greitį mažinančių kalnelių ar bent greitį ribojančių ženklų.

Tačiau pretenzijų kelininkai sulaukia ir probleminėse vietose įrengę „gulinčius policininkus“. Tarkim, vieną birželio rytą kelyje Vinčai – Pilviškiai – Marijampolė, netoli Gavaltuvos kaimo (Marijampolės savivaldybė), nuo kelio į griovį nulėkė lengvasis automobilis „Volkswagen Caddy“, vairuojamas 49 metų D.L. iš Šakių rajono. Teisėsaugininkai tvirtina, jog moteris nepasirinko saugaus greičio prie ties pėsčiųjų perėja esančiais saugos kalneliais. Tačiau žiniasklaidoje apstu pranešimų, kuriuose dėl avarijos kaltinami būtent „gulintys policininkai“. Esą D. L. nepastebėjo „gulinčių policininkų“, jos vairuotojams automobilis ant kalnelių susimėtė ir atsidūrė pakelės griovyje. Beje, tuomet susižalojusiai moteriai prireikė medikų pagalbos. Taip pat buvo prisiminta, kad prieš dvejus metus lygiai toje pat vietoje nelaimę patyrė į gaisrą skubėjęs ugniagesių ekipažas, tirštame rūke nepastebėjęs saugos kalnelių. Griovyje apvirtusį sunkiasvorį ugniagesių automobilį „KamAZ“ pamatė kita gaisrininkų komanda. Ji ir ištraukė sunkvežimį.

REKLAMA
REKLAMA

„Dičkiams“ kalneliai – ne kliūtis

Iš inžinerinių kelio įrenginių kritikos daugiausia sulaukia tiktai du iš jų – saugos salelės ir saugos kalneliai. Jei dar prie mokyklų, darželių ar kitų masinio susibūrimo vietų, ypač kuriose buriasi vaikai, Lietuvos vairuotojai dar linkę paisyti greitį mažinančius įrenginius, tai atokesnėse vietovėse daug kam jie atrodo nereikalingi, mašinų pakabas gadinantys įrenginiai, kuriems valstybė esą bereikalingai švaisto milijonus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gulinčių policininkų“ įrengimas tikrai nėra pigus. Metras metalinio segmento kainuoja apie 300 litų, apie 350 litų kainuoja įrengimas. Gyvenvietės gatvėje prie vienos pėsčiųjų perėjos vidutiniškai paklojama apie 14 metrų kalnelių. Miestuose greitį ribojantys kalneliai dažniausiai gaminami iš gumos arba asfaltbetonio. Manoma, kad guminiai kalneliai labiau saugo mašinų pakabas. Tačiau prieš kurį laiką Klaipėdoje kilęs skandalas liudija, jog guminiai „kelių policininkai“ yra nepatvarūs, brangūs eksplotuoti.

REKLAMA

Esą guminiai kalneliai dažnai nuplėšiami žiemą gatves valančių komunalininkų technikos, juos išjudina ir kitas transportas, be to, yra pasitaikę atvejų, kuomet kalneliai apgadindavo ir lengvuosius automobilius. Maža to - pastarųjų vairuotojai piktinasi, jog tokia įranga priverčia sumažinti tik lengvųjų automobilių greitį, tačiau nei sunkiasvorių sunkvežimių, nei autobusų vairuotojai prieš kalnelius greičio nesumažina.

REKLAMA

Uostamiestyje buvo paklota daugiau greitį ribojančių kalnelių ir iš asfaltbetonio, tačiau jeigu jie siauri, didelėms transporto priemonėms irgi nėra kliūtis.

Brangiai kainuojanti išeitis

Atrodo, geriausia tiek užmiesčio keliuose, tiek gyvenvietėse kloti plačius greitį ribojančius asfaltbetonio kalnelius, kurie kartu naudojami ir kaip pėsčiųjų perėjos. Pavyzdžiui, viena tokių yra įrengta Panevėžio r. Karsakiškio miestelyje. Kelią prižiūrinčios valstybinės įmonės „Panevėžio regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Vydmandas Gendvilas sakė, kad iki leistino 40 km/h greičio jį sumažina visi – ir mažieji, ir didieji eismo dalyviai. Ir ne vien dėl didelio greitį ribojančio kalnelio pločio. Mažinti greitį skatina visa aplinka. Vos įvažiavus į gyvenvietę automobilį pasitinka kelio ženklas su skaičiais, rodančiais, kokiu greičiu privalu važiuoti. Vėliau dideliame ekrane rodoma, kokiu greičiu važiuoja to ar kito vairuotojo valdoma mašina. Galiausiai įspėjama, jog laukia „kelių policininkas“, virš kurio yra vaizdo stebėjimo kamera, ir tai vairuotojus galutinai sutramdo.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų