• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugeliui greičiausiai atrodo, jog prie elektromobilių tobulinimo ir populiarinimo prisidėjo „Tesla“ ir „Nissan“. Stebint šių dviejų gamintojų veiksmus, tuo stebėtis nereikėtų, nes „Tesla Model S“ visame pasaulyje išgarsėjo po to, kai keliose traukos varžybose nugalėjo keletą super-automobilių, o „Nissan“  markės vardas visame pasaulyje skamba dėl puikaus „Leaf“ elektromobilio starto, kuris šiuo metu yra vienas pigiausių elektromobilių rinkoje. Tačiau nei „Tesla“, nei „Nissan“ tik paėmė seniai įgyvendintą idėją ir ją išplėtojo.
„Toyota“ koncernui reikėtų dėkoti už hibridinių jėgainių vystymą, o „General Motors“ koncernui visi aplinkosaugininkai turėtų dėkoti už elektromobilių vystymą ir tobulinimą. Būtent šis automobilių koncernas investavo milžiniškus pinigus į elektromobilių kūrimą, tobulinimą ir adaptavimą bendro naudojimo keliams.

Daugeliui greičiausiai atrodo, jog prie elektromobilių tobulinimo ir populiarinimo prisidėjo „Tesla“ ir „Nissan“. Stebint šių dviejų gamintojų veiksmus, tuo stebėtis nereikėtų, nes „Tesla Model S“ visame pasaulyje išgarsėjo po to, kai keliose traukos varžybose nugalėjo keletą super-automobilių, o „Nissan“  markės vardas visame pasaulyje skamba dėl puikaus „Leaf“ elektromobilio starto, kuris šiuo metu yra vienas pigiausių elektromobilių rinkoje. Tačiau nei „Tesla“, nei „Nissan“ tik paėmė seniai įgyvendintą idėją ir ją išplėtojo.
„Toyota“ koncernui reikėtų dėkoti už hibridinių jėgainių vystymą, o „General Motors“ koncernui visi aplinkosaugininkai turėtų dėkoti už elektromobilių vystymą ir tobulinimą. Būtent šis automobilių koncernas investavo milžiniškus pinigus į elektromobilių kūrimą, tobulinimą ir adaptavimą bendro naudojimo keliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EV1 (2)


Amerikiečių koncernas daugeliui asocijuojasi su milžiniškais V8 motorais ir „Muscle“ tipo automobiliais. Tačiau keletas šio koncerno inžinierių, devinto dešimtmečio pabaigoje pradėjo dirbti prie ambicingo projekto, kurio dėka pavyktų atsisakyti tradicinių vidaus degimo jėgainių. Atlikę daugybę bandymų, 1990 metais buvo pristatytas „EV 1“ koncepcinis automobilis.
„General Motors“ atstovų nuostabai, elektra varomas automobilis sulaukė milžiniško susidomėjimo ir palaikymo iš įvairiausio plauko pirkėjų. Amerikiečiai pamatę didžiulį palaikymą, sugrįžo į dirbtuves ir pradėjo darbuotis ties pirmuoju masinei gamybai skirtu elektromobiliu. Tačiau ne vienas „General Motors“ inžinierius net nesitikėjo su kokiais sunkumais turės susidurti ateityje.

REKLAMA

EV1 (3)


Sukurti elektromobilį - nėra labai sunku. Automobilių gamintojai jau seniai turi tam reikalingus įgūdžius ir technologijas, tačiau natūralų industrijos progresą stabdo biurokratai, kuriems ekologiški automobiliai nerūpi. „General Motors“ norėdama pradėti serijinę elektromobilio gamybą, iš pradžių turėjo nueiti tikrą kryžiaus kelią, jog galėtų gauti tam tikrus sertifikatus ir leidimus prekiauti šiuo automobiliu visose valstijose.
Kol inžinieriai tobulino automobilyje esančias baterijas, „General Motors“ vadovai ieškojo įvairiausių būdų kaip apeiti daugelio valstijų įstatymus. Kadangi ne viena valstija neturėjo elektromobiliams tinkančios įstatyminės bazės, amerikiečių koncernas turėjo improvizuoti.

REKLAMA
REKLAMA

EV1 (4)


1996 metais pasirodęs „General Motors EV1“ nebuvo parduodamas kaip tradicinis elektromobilis. Kiekvienas panorėjęs savo garaže turėti šį automobilį, privalėjo pasirašyti labai apibrėžtą nuomos sutartį, kurioje pirkėjai įsipareigojo per vienerius metus neviršyti nurodytos ridos ir kiekvieną mėnesį apsilankyti atstovybėse, kuriose buvo galima išsinuomoti „EV1“.
Per vienerius metus šį automobilį išsinuomavo daugiau kaip 1200 pirkėjų. Kadangi mašiną pačiupinėti buvo galima tik keturiose valstijose, šis rodiklis buvo pakankamai geras. Ypač pažvelgus į tuometinius automobilių pardavimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EV1 (5)


„EV1“ turėjo ne patį galingiausią elektrinį motorą. Kompaktišką hečbeką primenantis automobilis 0 iki 80 km/val. įsibėgėdavo per 6.3 sekundės, maksimalus greitis siekė 129 km/val. Su pilnai įkrautomis baterijomis automobilis galėjo nuvažiuoti 257 kilometrų atstumą.
Vis dėlto, praėjus dvejiems metams po „EV1“ pasirodymo, „General Motors“ vis dažniau viešai pareikšdavo apie prastą elektromobilių efektyvumą, didžiulius gamybos kaštus ir nuostolius. Po truputėlį, vienas didžiausių automobilių koncernų pradėjo mažinti „EV1“ gamybos pajėgumus, kol galiausiai 2002 metais „EV1“ programa buvo nutraukta.

REKLAMA

EV1 (11)


Dėl iki šiol visiems neaiškių priežasčių, visi nuo 1996 iki 2002 metų pagaminti „EV1“ elektromobiliai ir įvairūs prototipai buvo sunaikinti. „General Motors“ pratęsė tik 20 elektromobilių gyvenimą, kurie buvo išdalinti įvairiems universitetams ir laboratorijoms.
Kas paskatino „General Motors“ koncerną taip pasielgti? Oficialiai, koncerno atstovai teigia, jog elektromobilių gamyba nėra pelninga, tačiau elektromobilių entuziastų teigimu, „General Motors“ šių automobilių programą nutraukė dėl dviejų priežasčių.
Pirmoji - „General Motors“ nenorėjo sužlugdyti atsarginių detalių verslo, kuris neša milžinišką pelną.
Antroji - naftos magnatai pradėjo spausti „General Motors“ koncernus vadovus, nes „EV1“ buvo labai didžiulė grėsmė milžiniškam kiekiui įmonių, kurios užsiima naftos gamyba ir pardavimu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų