• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo karščio kenčia ne tik žmonės, gyvūnai ar augalai, bet ir keliai. Plieskiant saulei, kelių danga lydosi tiek, kad pravažiavus sunkiasvorei technikai lieka provėžos. Tačiau kelininkai kol kas pavojaus dar neskuba skelbti.

REKLAMA
REKLAMA

Tvyrant daugiau nei 30 laipsnių karščiui, keliai įkaista iki dar aukštesnės temperatūros. Tad kiekvienas važiuojantis automobilis, o ypač sunkiasvoriai vilkikai, kenkia dangai.

REKLAMA

Iš esmės panaši situacija dabar būna kone kasmet – itin karštų dienų pasitaiko vis dažniau ir dažniau.

Rimčiausios problemos prasideda dangos temperatūrai perkopus 50 laipsnių – ji pradeda minkštėti. Šią vasarą, nors karščiai tvyro jau ilgiau nei savaitę, kelininkai didesnių problemų dar tikina neįžvelgiantys. „Bitumas dar taip greitai neišlipa“, – tikina „Panevėžio regiono kelių“ įmonės direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Gendvilas.

REKLAMA
REKLAMA

„Kad baisesnio kas būtų pagrindiniuose keliuose nuo karščio, dar nematome“, – aiškina specialistas.

Mat kol kas karštis kepina dar ne taip ilgai. Didesnių problemų kelininkams pridaro ilgiau trunkantis karštis, pavyzdžiui, kaip pernai.

Kita vertus, V. Gedvilo teigimu, dėl pinigų stokos dvejus metus keliuose danga nešiurkštinta ilgesniuose ruožuose – tik trumpos atkarpos. Tad dėl situacijos itin nedžiūgaujama. Tuo labiau kad provėžos pamažu gilėja ir, įmonės direktoriaus pavaduotojo manymu, ant atskirų kelių vietų gali tekti papilti smėlio ar žvyro, kad surištų bitumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugiausia problemų yra tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“ į Kauno pusę, Pasvalio link, taip pat už Pasvalio Saločių link. Automagistrale maždaug pusė važiuojančio transporto yra sunkiasvoris. Kur kelias neremontuotas, ten situacija nėra gera.

REKLAMA

V. Gendvilas teigė, kad automagistralės paviršiaus apdorojimo darbai neatliekami. Tik lopinėliais kol kas pašiurkštinama danga, kad „nebesilukštentų“. Tad provėžų kelyje netrūksta, o vairuotojams tai nėra gerai. Pasak pavaduotojo, per didelį lietų, jei nėra nuolydžio, provėžose užsistovi vanduo, žiemą susidaro ledas. Ir kiekvienais metais po centimetrą kitą jos gilėja. Pasak V. Gendvilo, ne dėl ko kito, o dėl provėžų automagistralėje Kauno kryptimi vietomis jau kurį laiką apribotas greitis.

Įmonė gali taikyti ir kitokias priemones mažinti provėžas – rudenį didžiausios gali būti nufrezuojamos, o reikalui esant būtų galimybė eismą nukreipti skiriamąsias linijas perdažant arčiau kelkraščio.

Daiva SAVICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų