• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS




Šiandien antradienio saulėtą rytą, mūsų automano istorijos kampelyje norime jums papasakoti apie patį nuostabiausią, gražiausią ir klasiškiausią universalą per visą automobilių industrijos istoriją.

REKLAMA
REKLAMA


Kaip esame įpratę, daugelis automobilių gamintojų pirkėjus skirstydavo į "automanus", šeimas ir kuriems niekas neįdomu. Daugelis automobilių skirtų šeimai, niekados nepasižymėjo ugnele, kurią turėdavo pavyzdžiui sportiškesni MG ar BMW automobiliai. Tačiau nors šiais laikais sportiškumas ir šeima suderinami vis dažniau, tačiau 1955 metais tai buvo visiškai nauji epitetai pirkėjų galvose.

REKLAMA




Toks buvo Chevrolet "Nomad", kurio pirmoji karta išbuvo gamyboje nuo 1955 iki 1961 metų. "Nomad" bent jau Jungtinėse Valstijose parodė, jog ir talpūs bei šeimyniški universalai gali tikti tėveliui, kuris mėgsta vairuoti ir neturi būti nurašytas į istorijos knygas, kaip dar vienas spermos donoras.

REKLAMA
REKLAMA





"Nomad" konceptas buvo pristatytas 1954 metais. Inžinieriai pasiskolino daugybę "Corvette" komponentų ir platformą, jog galėtų sukurti sportišką universalą. O ir eksterjero prasme, "Nomad" turėjo nemažai dizaino elementų pasiskolintų iš "Corvette". Tačiau visi "Corvette" komponentai serijinį automobilį paverstų neįtikėtinai brangų, todėl inžinieriai truputėlį sumažino savo lūkesčius ir 1955 metais pristatė dviejų durų universalą, kuris išvaizdos prasme buvo labai panašus į konceptą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Pirmos kartos "Nomad" niekados nebuvo populiarus dėl savo aukštos kainos. Jis savo laiku buvo brangesnis už visus universalus rinkoje bei 300 dolerių brangesnis už "Bel Air" kabrioletą. Nors kompanija ir stengėsi automobilio kainą sumažinti kuo labiau, daug vaisių tokia iniciatyva nedavė.

REKLAMA








Bene pagrindinė problema, kurią įvardino pirkėjai buvo praktiškumo trūkumas. Didžiausios kritikos strėlės smigo dėl dviejų durų kėbulo tipo. Nors automobilis ir atrodė sportiškai ir egzotiškai, tačiau jis tikrai neatstojo ketverių durų universalo patogumo. Taip "Nomad" tiesiu taikymu tapo nišiniu produktu. Chevrolet nuo pat modelio pasirodymo buvo nusistačiusi, jog automobilis nekeliaus iš automobilių salonų, kaip karštos bandelės. Todėl automobilis ir buvo gaminamas tik iki 1961 metų.

REKLAMA








"Nomad" buvo varomas 8 cilindrų benzininiu varikliu, kuris turėjo tiesioginį įpurškimą. O tai leido pasiekti 283 arklio galias. Toks arklio galių skaičius universalui tais laikais buvo beprotiškai aukštas, tačiau šiais laikais taip pat nepadarytų gėdos, nors su super universalais jau nepasilygintų. "Nomad" taip pat buvo siūlomas ir su šiek tiek archajiškesniu varikliu, tačiau daugelis ieško būtent šios modifikacijos dėl savo modernumo ir paprastesnio aptarnavimo.





Vėliau kompanija atgaivino "Nomad" vardą 1968 metais, tačiau apie šiuos modelius reiktų geriau patylėti negu pasakoti.








REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų