Rinkdamasis prekes ar paslaugas dažnas vartotojas galėtų pasimesti gausybėje pasiūlymų. Neretai net ir vienoje parduotuvėje galima aptikti keliolikos gamintojų tos pačios rūšies produktus. Vis dėlto dažnai pirkėjo pasirinkimą lemia ne konkrečios produkto ar paslaugos savybės, o gamintojo arba pardavėjo reputacija, rašo „Forbes“.
Niujorke įsikūrusi konsultacinė bendrovė „Reputation Institute“ įrodė, kad tarp bendrovės reputacijos ir pirkėjo noro rekomenduoti arba pačiam pirkti prekę yra itin stiprus ryšys.
55 procentai pirkėjų yra nusiteikę pirkti tik geros reputacijos bendrovių produktus. 50 proc. pirkėjų visada rekomenduotų tokios bendrovės produkciją aplinkiniams.
Tuo tarpu silpnos reputacijos bendrovių produktus ryžtųsi pirkti tik 31 proc. apklaustųjų ir tik 28 rekomenduotų tokios bendrovės produktus ar paslaugas aplinkiniams.
Anot „Reputation Institute“ vykdančiojo partnerio Kaspero Ulfo Nielseno, nepaisant didžiulio reklamos kiekio aplinkinių rekomendacijos tebėra svarbiausias rodiklis sprendžiant pirkti ar nepirkti produktą.
K. U. Nielseno teigimu rūpinimasis reputacija yra itin svarbus bendrovėms, kurios žengia į užsienio rinkas, nes tarptautinės bendrovės iki 95 proc. pajamų gauna iš pardavimų užsienio valstybėse. Tarptautinėms bendrovėms yra gyvybiškai svarbu saugoti ir puoselėti gerą savo vardą.
Neseniai „Reputation Institute“ sudarė 100 tarptautinių bendrovių, kurioms geriausiai sekasi rūpintis savo reputacija, reitingą. „Reputation Institute“ tyrimo metu apklausė 55 tūkst. vartotojų iš 15 skirtingų rinkų.
Respondentai turėjo įvertinti bendroves įvairiais emociniais aspektais. Tyrimo metu „Reputation Institute“ išaiškėjo septyni geros reputacijos aspektai: darbo vieta, vidaus valdymo politika, lyderystė, finansinė padėtis, pilietiškumas, inovatyvumas ir žinoma produktų bei paslaugų kokybė.
Pasitikėjimas bendrove yra kertinis sėkmingo verslo akmuo, kuris leidžia tikėtis, kad vartotojai pirks produkciją ir skleis geras rekomendacijas, investuotojai investuos, priežiūros institucijos išduos leidimus, žurnalistai pateiks gerus įvertinimus, o darbuotojai įgyvendins vadovų planus.
Anot K. U. Nielseno, neužtenka turėti stiprų prekės ženklą ir patrauklų produktą. Žmonės turi tikėti, kad bendrovė rūpinasi jų šalies piliečiais.
Bene geriausių rezultatų pasiekia bendrovės, kurios įsitraukia į vietos gyvenimą ir duoda vietos gyventojams daugiau nei patį produktą. Tokios bendrovės dažniausiai samdo vietinius gyventojus, gamina toje pačioje šalyje, kurioje ir parduoda bei skatina spręstis socialines regiono problemas.
Geriausių rezultatų reputacijos puoselėjimo srityje šiemet pasiekė BMW, kuri jau antrus metus iš eilės visose septyniose srityse pateko tarp dešimties geriausiai įvertintų bendrovių.
„Reputation Institute“ teigimu, šiuo metu BMW turi geriausią reputaciją pasaulyje tarp visų tarptautinių bendrovių.
Iš 15 šalių, kuriose buvo atliekamas tyrimas, devyniose BMW pateko į geriausiųjų dešimtuką. Geriausiai BMW įvertino Rusijos, Pietų Korėjos ir Australijos gyventojai.
Geriausią reputaciją turinčios tarptautinės bendrovės pagal „Reputation Institute“:
1. BMW (Vokietija) 2. „The Walt Disney Company“ (JAV) 3. „Rolex“ (Šveicarija) 4. „Google“ (JAV) 5. „Daimler (Mercedes-Benz)“ (Vokietija) 6. „Sony“ (Japonija) 7. „Microsoft“ (JAV) 8. „Canon“ (Japonija) 9. „Nestle“ (Šveicarija) 10. „Lego Group“ (Danija) 11. „Intel“ (JAV) 12. „Apple“ (JAV) 13. „Volkswagen“ (Vokietija) 14. „Adidas Group“ (Vokietija) 15. „Johnson & Johnson“ (JAV) 16. „Samsung Electronics“ (Pietų Korėja) 17. „L'Oreal“ (Prancūzija) 18. „Nike“ (JAV) 19. „Colgate-Palmolive“ (JAV) 20. „Philips Electronics“ (Nyderlandai) 21. „Michelin“ (Prancūzija) 22. „Amazon.com“ (JAV) 23. „Giorgio Armani Group“ (Italija) 24. IBM (JAV) 25. „Cellogg Company“ (JAV) 26. „Danone“ (Prancūzija) 27. „Goodyear“ (JAV) 28. „Bridgestone“ (Japonija) 29. „Ferrero“ (Italija) 30. „Nokia“ (Suomija)