Praėjusį savaitgalį Kauno naktiniame klube įvyko Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) „drifto“ komiteto organizuotas apdovanojimų vakaras. Jo metu buvo įteiktos padėkos geriausiai Lietuvoje 2013-aisiais pasirodžiusiems „drifteriams“ ir partneriam, teigiama pranešime spaudai.
„Autoplius Lietuvos drifto čempionate“ šiais metais vyko keturi etapai: Vilniuje, greta prekybos centro „Ozas“, Klaipėdoje, Kaune prie prekybos miestelio „Urmas“ ir Kačerginės „Nemuno žiede“. Dviejuose jų nugalėjęs Andrius Vasiliauskas antrus metus iš eilės buvo pripažintas Lietuvos „Drifto karaliumi“. Be šio titulo, jam atiteko ir dviejų tūkstančių litų piniginis prizas.
Po kartą nugalėję Andrius Čibirka bei latvis Erikas Ulassas bendroje sezono įskaitoje užėmė atitinkamai antrą ir trečią vietas.
Renginyje susirinko bene 100 dalyvių: „drifterių“, jų komandos narių, žurnalistų bei gerbėjų. Juokais buvo kalbama, kad Andriai Lietuvoje – geriausi „drifteriai“. A.Vasiliauskas antrus metus iš eilės tampa geriausiu šalyje, prieš jį šiuo titulu puošėsi A.Čibirka, o 2006 ir 2007 metais „Drifto Karaliumi“ tapo Andrius Miciūnas.
Laimėtojus išrinko gerbėjai
Keturių apdovanojimų laimėtojus išrinko „drifto“ gerbėjai, balsavę socialiniame tinkle. Renkant „Metų automobilį“, daugiausia simpatijų susilaukė kauniečio A.Čibirkos trečiosios serijos BMW E30. Po šio modelio variklio dangčiu įmontuotas BMW M3 variklis, išvystantis virš 300 AG. Nors toks skaičius atrodo didelis bet kuriai transporto priemonei, tai – vienas silpniausių automobilių Lietuvos šoninio slydimo varžybose. Tai pripažinęs A.Čibirka patikino, kad kitais metais jį patobulins: „Kaip nors priversim jį važiuoti greičiau.“
Nemažai gerbėjų simpatijų sulaukė ir į varžybas sugrįžęs Timas Simniška. Žaliojo „Lexus SC“ vairuotojas nepaliko vilčių konkurentams „Metų sugrįžimo“ rinkimuose. Atsiimdamas apdovanojimą jis juokavo, kad stums kiekvieną poriniuose važiavimuose lėtai judantį varžovą. Tą jis jau darė dviejuose paskutiniuose „drifto“ čempionato etapuose. „Nėra ko slysti per lėtai“, - juokavo kaunietis.
„Metų naujoku“ buvo išrinktas Kęstutis Kelpša iš Klaipėdos. Tai – vienintelis šiemet „drifto“ padangėje aktyviau pasireiškęs klaipėdietis, viename etape sugebėjęs užkopti ant apdovanojimų pakylos – Kačerginėje jis užėmė trečią vietą.
Tas pats renginys „Nemuno žiede“ gerbėjų buvo išrinktas „Metų etapu“. Jo metu vyko du čempionatai: „Autoplius Lietuvos drifto čempionatas“ prie legendinio „Ąžuolo“ posūkio ir „D1Sport drifto čempionatas“ ties starto finišo tiesiąja.
„Technyškiausias“ automobilis ir pamoka
Dar keturis apdovanojimus išrinko „drifto“ varžybų organizatoriai ir komiteto nariai. Dvi jų sukėlė nemažai emocijų renginį stebėjusių žiūrovų tarpe.
„Technyškiausiu“ automobiliu buvo pripažintas Kastyčio Aleknos „Nissan 200SX“ (S14). Šis apdovanojimas skirtas automobiliui, kuriam techninę apžiūrą atliekantys specialistai turėjo daugiausia priekaištų. Apdovanojimą K.Aleknai įteikęs techninę automobilių apžiūrą „drifto“ renginių metu atliekantis Šarūnas Malinauskas palinkėjo vilniečiui kitąmet pagaliau atkreipti dėmesį į pastabas ir automobilį parengti pagal reikalavimus.
Ne pats maloniausias prisiminimas aplankė ir Kėstutį Petronį. Jo nuotykis „Nemuno žiede“ treniruočių metu, kai automobiliui apvirtus nukrito neužsegtas vairuotojo šalmas, buvo pažymėtas kaip „Metų pamoka“. Už saugumą renginiuose atsakingas Karolis Augustauskas sakė tikintis, kad tokia laimingai pasibaigusi pamoka įsimins visiems varžybose dalyvaujantiems sportininkams. Pats K. Petronis tik patikino, kad pamoką išmoko kuo puikiausiai bei kad jo „Nissan 200SX“ (S14) jau sutvarkytas bei kitąmet pasirodys trasose.
„Techniškiausio automobilio“ ir „Geriausios komandos“ apdovanojimus atsiėmė vienas žmogus: „Mantinga“ komandos vairuotojas ir vadovas Mantas Kulvinskas. „M.Kulvinsko BMW E30 – pavyzdys, kaip turi būti paruoštas tvarkingas automobilis“, - sakė automobilių techninės komisijos specialistas Giedrius Dagilis.
M. Kulvinsko komandos nariai buvo įvertinti už tvarkingumą ir profesionalumą: „Mantinga“ automobilis pertraukų metu visada stovėdavo po palapine, mechanikai būdavo apsirengę vienodais tvarkingais kombinezonais, o vairuotojas nesikišdavo į detalių keitimą ir po smulkių gedimų galėjo ruoštis tolimesnėms kovoms gerdamas kavą.
„Driftas“ Lietuvoje 2014-aisiais
Kitąmet „driftas“ Lietuvoje apsukų nemažins. Didžiausių šalyje buvusių šoninio slydimo renginių – Rytų Europos „drifto“ čempionato (EEDC) bei „Drift Allstars“ – etapai Lietuvoje 2014 m. jau numatyti ir šiuo metu derinamos datos. Tikslios turėtų būti paskelbtos iki šių metų pabaigos, galbūt net iki kalendorinės žiemos pradžios.
2014 m. vėl vyks mažiausiai keturi „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ etapai. „Drifto“ komiteto pirmininkas Antanas Kyguolis pasakojo, kad kitąmet tikimasi atskirti dvi lygas: „Pro“ ir „Street“. Pirmoji būtų skirta profesionaliems „drifteriams“, turintiems gerai paruoštus automobilius su saugos lankais, antroji – žmonėms, kurie dar nėra pasirengę greitoms šoninio slydimo trasoms ir nori išbandyti jėgas kovose su nedidelę patirtį turinčiais konkurentais.