• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje tęsiantis gatvių humanizavimui, visuomenėje pakrikštytam gatvių siaurinimu, savivaldybės kritikams užkliuvo viena įspūdinga suma. Už Algirdo gatvės perdarymą sostinės valdžia paklojo 2,6 mln. eurų, kai už kitų gatvių rekonstrukciją buvo mokamos dešimtis kartų mažesnės sumos. Maža to, Algirdo gatvėje ir vėl zujo darbininkai – ardė ir iš naujo klojo neseniai čia nutiestą dviračių taką. Savivaldybė sako, kad buvo pastebėtas brokas, kurio sutvarkymas papildomai nekainuos ir vardina gatvių humanizavimo nešamą naudą. Specialistai svarsto, kad sostinės valdžios užmojai pagilins ir taip skaudžią Vilniaus problemą – automobilių spūstis.

Vilniuje tęsiantis gatvių humanizavimui, visuomenėje pakrikštytam gatvių siaurinimu, savivaldybės kritikams užkliuvo viena įspūdinga suma. Už Algirdo gatvės perdarymą sostinės valdžia paklojo 2,6 mln. eurų, kai už kitų gatvių rekonstrukciją buvo mokamos dešimtis kartų mažesnės sumos. Maža to, Algirdo gatvėje ir vėl zujo darbininkai – ardė ir iš naujo klojo neseniai čia nutiestą dviračių taką. Savivaldybė sako, kad buvo pastebėtas brokas, kurio sutvarkymas papildomai nekainuos ir vardina gatvių humanizavimo nešamą naudą. Specialistai svarsto, kad sostinės valdžios užmojai pagilins ir taip skaudžią Vilniaus problemą – automobilių spūstis.

REKLAMA

Nors Vilniaus miesto savivaldybė jau skelbė apie Algirdo gatvės rekonstrukcijos pabaigą, čia lapkričio pabaigoje vėl vyko darbai. Jie ardė ir vėl tiesė neseniai čia įrengtą dviračių taką.

REKLAMA
REKLAMA

Auksinė gatvė

Tuo, kad neseniai rekonstruotoje Algirdo gatvėje vėl pluša darbininkai socialiniuose tinkluose stebėjosi ir politinės partijos „Nacionalinis susivienijimas“ Audito komiteto pirmininkas, kandidatas į Vilniaus miesto tarybą Aleksandras Nemunaitis. Jis sulaukė miesto savivaldybės atsakymo, kad Algirdo gatvės remontas kainavo 2,6 mln. eurų.

REKLAMA

„Sunku vertinti pačią kainą, bet Vilniuje situacija yra tokia, kad Vilniuje gatvių bendras ilgis yra 2 tūkst. kilometrų, iš kurių tik 1,2 tūkst. kilometrų yra asfaltuoti. Beveik pusė gatvių nėra asfaltuota. Algirdo gatvė ir iki tol buvo normali, kas naudojosi, tas matė, kad perdarė gerą gatvę“, – naujienų portalui tv3.lt teigė A. Nemunaitis.

„Tai yra pinigų švaistymas. Vietoje to, kad sutvarkytume tas gatves, kur iš tikrųjų reikia, mes perdarome esamas gatves“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Politiko teigimu, jei būtų asfaltuojama nauja gatvė, reikėtų skelbti konkursą, viešai būtų matoma projekto sąmata.

„Tokiais atvejais kaip Algirdo gatvės aš negalėčiau atsakyti, kas yra rangovas. Čia daro kaip gatvių remontą, be konkurso. Ir tie pinigai jau masiškai leidžiami. Tos gatvės perdaromos kaip remontas, atliekama kažkas kažkur ir tik dabar netyčia sužinome tą sąmatą. Labai kliūna, kai sužinai, kiek tas dalykas kainavo ir kiek už tą sumą buvo galima padaryti“, – pasakojo A. Nemunaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, Didlaukio gatvės perdarymas, anot pašnekovo, kainavo 270 tūkst. eurų, atkarpos prie vadinamojo Minko žiedo rekonstrukcija – 530 tūkst. eurų, Konstitucijos prospekto atnaujinimas, A. Nemunaičio teigimu, kainavo taip pat netoli pusės milijono eurų.

„O čia 2,6 mln. eurų. Čia kažkoks kosmosas. <...> Aš galiu parodyti 88 vietas, kur tie pinigai galėjo būti panaudoti protingiau“, – kalbėjo A. Nemunaitis.

REKLAMA

Už rekonstrukcijų – verslo ausys?

Politikas spėjo, kad gatvių rekonstrukcijas galėjo paskatinti čia statomi nekilnojamo turto projektai.

„Mano nuomone, galimai, tos rekonstrukcijos gatvių vyksta ten, kur atskiros tam tikros įmonės stato naujus pastatys. Galimai jiems už savivaldybės pinigus sukuriama nauja infrastruktūra“, – samprotavo A. Nemunaitis.

„Saulėtekio alėja perdaroma šiaip sau. Tokių šiaip sau gatvių perdarymų yra pakankamai daug, bet šiuo [Algirdo gatvės] atveju stebina ir sąmata. Gal ji ir sąžininga, bet miestui tai yra pakankamai didelė pinigų suma ir ji galėtų būti skirta visiškai kitiems dalykams“, – pridūrė jis.

REKLAMA

Rangovo klaidos savivaldybei papildomai nekainavo

Naujienų portalui tv3.lt perduotame komentare savivaldybės atstovai patvirtino, kad Algirdo gatvės rekonstrukcija kainavo 2,6 mln. eurų. Kodėl už tokią sumą rekonstruotą gatvę reikėjo iš naujo tvarkyti?

„Savivaldybės sudaryta komisija tikrino Algirdo gatvės rekonstrukcijos užbaigtumą prieš darbų perdavimą. Komisijai išreiškus pastabas, rangovas savo lėšomis taiso klaidas. Tik po darbų perdavimo rekonstrukcija bus baigta, taigi tai yra ne naujas remontas, o iki šiol vykstančio pabaiga“, – teigiama savivaldybės komentare.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klaidų taisymas savivaldybei papildomai nekainuoja“, – priduria savivaldybės atstovai.

Naugarduko gatvė – 10 kartų pigiau

Vienas pirmųjų Vilniuje pradėto gatvių atnaujinimo ir humanizavimo šauklių – Naugarduko gatvės atnaujinimas. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek kainavo jau užbaigta šios gatvės rekonstrukcija.

Savivaldybės teigimu, Naugarduko gatvė buvo atnaujinta keliais etapais. Iš pradžių įgyvendintas „keliaujančių kiemelių projektas“ ties Amatų gatve, dalis gatvės sekmadieniais atiduodama bendruomenei, kad ši galėtų organizuoti turgų.

REKLAMA

Vėliau buvo rekonstruota Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryža. Iš viso Naugarduko gatvės atnaujinimui ir pritaikymui bendruomenės veiklai skirta apie 250 tūkst. eurų.

Gatvių humanizavimas vykdomas nuosekliai, centrines miesto gatves vis labiau pritaikant patogesniam pėsčiųjų ir netaršaus transporto (pavyzdžiui: dviračių, paspirtukų) eismui: iki teisės aktais nustatytų dydžių siaurinamos važiuojamosios dalys, o likęs plotas išnaudojamas želdynams ir dviračių ar pėsčiųjų takams.

REKLAMA

Taip gatvės tampa saugesnės ir jaukesnės – tyrimai rodo, jog prie tokių gatvių gyvenantys žmonės yra socialiai aktyvesni, vyksta bendruomeninės veiklos, o automobiliai juda mažesniu greičiu, tačiau tolygiau (mažėja poreikis visiškai sustoti prie sankryžų, dėl ko mažėja spūstys).

Be to, karštuoju metų laiku želdiniai atlieka vėsinimo funkciją, mažina triukšmą, anglies dioksido kiekį bei dulkių susidarymą“, – gatvių humanizavimo pliusus vardina savivaldybė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sąlygos gerinamos vieniems, bloginamos kitiems

VILNIUS TECH Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros prof. habil. dr. Henrikas Sivilevičius naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad pati gatvių humanizavimo idėja yra gera, tačiau būtina atkreipti dėmesį, ar humanizuojant gatvę ir gerinant sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams, nenukenčia kitos sritys.

„Akivaizdu, kad jos nukenčia. Kadangi esu motorinės transporto priemonės savininkas ir valdytojas, man norėtųsi, kad gerinant aplinką, nenukentėtų ir motorinių transporto priemonių eismo dalyviai.

REKLAMA

Labai gražu, kad dalį važiuojamosios dalies mes paimame želdynams, gėlėms, žolėms, medžiams, bet nukenčia tada kitų transporto dalyvių eismo sąlygos“, – teigė H. Sivilevičius.

Jo teigimu, viena didžiausių Vilniaus miesto problemų yra automobilių spūstys.

„Paklauskime, ar spūstys padidės ar sumažės [humanizavus gatvę]? Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad spūstys padidės. Paimkime Saulėtekio alėją, kuri yra dabar rekonstruojama. Labai viskas puiku, kad pakeista asfalto danga, nufrezavo seną, sudėvėtą, įrengti du sluoksniai, bet viešajam transportui sustojimo vietų faktiškai nebeliko.

REKLAMA

Jeigu autobusas ar troleibusas sustoja jam skirtoje A juostoje, bet neturi, kur įvažiuoti, kaip anksčiau būdavo, tai paskui jį važiuojančios transporto priemonės taip pat turės sustoti ir laukti, kol bus vykdomas keleivių įlaipinimo procesas. Tai, mano nuomone, situacija pablogės“, – iškylančias problemas pavyzdžiu iliustravo VILNIUS TECH profesorius.

H. Sivilevičius svarstė, kad humanizuojant gatves sprendimų priėmėjai, šiuo atveju – miesto savivaldybė, į pirmą vietą iškelia grožį, o ne eismo funkcionalumą.

REKLAMA
REKLAMA

„Viskas priklauso nuo prioritetų. Bet tikėtina, kad sąlygos vairuotojams pablogės. Negalima daryti pagerinimų vienos rūšies dalyviams kitų sąskaita“, – įsitikinęs pašnekovas.

Naujienų portalas tv3.lt kiek anksčiau rašė, kad per artimiausius kelis metus Vilniaus gyventojai gali patirti ne vieną pokytį susijusį su viešuoju transportu. Planuojama keisti maršrutus, įsigyti naujų transporto priemonių, taip pat įvesti zoninę kainodarą, kas reikštų, kad centre vilniečiai autobusu važiuotų už vieną kainą, o, pavyzdžiui, Lazdynuose, jau už kitą.

Kad tautos išrinktieji vogė ir vogs, tai juk tarybinis mentalitetas. Ir tie mūsų išrinktieji yra komunistų partijos palikuonys. Tad ateina į valdžia su tikslu tapti milijonieriais ir savo giminaičius ir draugus taip pat padaryti milijonieriais. Tad tokių gatvių yra visuose Lietuvos miestuose, kur konkursą laimi savi ir pinigus pasidalina. Todėl ne vien šimašius su savo svita puotauja tautos pinigais, tai daro ir Kauno meras Matijošaitis, tai daro ir kitų didmiesčių merai. Klausimas tik kuris didesnis vagis Šimašius ar Matijošaitis. Abiejų veiklos modeliai labai jau panašūs. Todėl nesistebėkite, kad tą pačią gatve dengia asfalto danga per metus net du kartus. Kad vieni siaurina, o kiti plati. Juk rusų laikais kai norėdavo surasti darbo, tai vieni rankomis kasdavo griovius, o kiti užkasdavo. Juk reikia suimituoti darbą, kad būtų galimą pasiimti pinigus. Tokie tie mūsų tautos išrinktieji. Ir kol bukagalviai balsuos už vagių šaiką, tol taip ir gyvensime. Tad sekmės rinkime turtingus verslininkus, kurie tapo turtingais, nes laiku sugebėjo prisivogti. Tai yra balsuokite už potencialius vagis ir nedejuokite poto, kad jie ir toliau vagia visų mūsų pinigus. Juk jiems jau į kraują yra įauge, kad vogimas iš valstybės yra savo šaunumo ir pranašumo požymis prieš kitus ir nieko čia blogo nėra, juk ne iš žmogaus vagia. Tačiau čia yra dar blogiau, jie vagia visos tautos žmonių bendrą turtą, taip skurdindami visą tautą. O ko norėti buvo komunistai, buvo KGB, buvo patikimi maskolių partijos klapčiukai. Tad jie savo veiksmais nori įrodyti, kad laivė yra tik jiems vogti, o kitiems kentėti jų padarinius. Pirkome auksinius toaletus, statėme deimantinius valdovų rūmus, dalinomės miesto geriausius žemės sklypus, o juk tauta tyli. Tai rodo, kad galime daryti ka tik norime su tautos avinų banda. Greitai mirs iš bado, ligų ir bus niokojama karo, o mes šildysimės pietų saulės atokaitoje prie didžiojo vandenyno ir sėkmingai juoksimės, kad buvo tokių asilų armija, kuri laido mums susikrauti milijonus. Tad kvailų vergų tauta ir toliau tarnaukite ir pakluskite išnaudotojams. Juk tokių kvailių niekur kitur nerasi.
Mėlynanosis blondinas narkomanas su kvailio šypsena tyčiojasi iš edukuotų-vakcinuotų užingridintų vilniečių ir jiems viskas cool. Ką čia daugiau bepridursi...
Vogė voks Lietuviai bailiu tautą tili jei tautą tili valdžia patenkinta gali toliau vogti

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų