Metų metus neremontuojamos gatvės labiau primena ne lygius kelius, bet nepravažiuojamus apkasus. Net ir numatytų remonto darbų vykdyti neskubama, o dardėdami per duobes vairuotojai ir toliau laužo savo mašinas.
Panevėžietis veterinarijos klinikos savininkas ir vadovas Kazimieras Paltarokas daugiau kaip prieš pusmetį – 2011 metų gruodžio 22 dieną – iš miesto Savivaldybės gavo raštą su džiugia žinia, kad įvažiavimas į kliniką Artojų gatvėje yra įtrauktas į remontuotinų objektų sąrašą ir kad remonto darbams atlikti tereikia sulaukti šiltesnių orų. Orai atšilo, tačiau veterinaras lig šiol tebelaukia, kada duobėta įvaža bus pradėta remontuoti. Bet Savivaldybės vyriausiasis miesto ūkio eksploatavimo specialistas Rolandas Ramūnas pažadais, kad įvaža į Veterinarijos kliniką bus sutvarkyta, nesižarsto.
Naudos iš rašto – tik viltis
K. Paltarokas sako dabar nežinantis ką daryti su iš miesto valdžios rūmų praėjusį gruodį gautu dokumentu, kuriame juodu ant balto rašoma: „...minimos įvažos (Artojų gatvėje) remontą reikia atlikti karštu asfaltbetonio mišiniu, kurio gamyba šaltojo sezono metu yra sustabdyta. Šią įvažą įtraukiame į remontuotinų objektų sąrašą ir esant pakankamam 2012 metų finansavimui, šiltojo sezono metu atliksime reikalingus darbus.“
„Sulaukęs tokio atsakymo apsidžiaugiau, – sakė veterinaras. – Tikėjausi, kad sušilus orams duobių išmušta Artojų gatvės dalis iš Nemuno gatvės bus sutvarkyta. Tačiau apsirikau. Orai sušilo jau senokai, o duobių taip niekas ir neužlygino.“
K. Paltarokas prisipažino kelis kartus skambinęs į Savivaldybę, bet atsakymo, kada įvaža bus sutvarkyta, taip ir nesulaukęs.
„Baiminuosi, kad vieną gražią dieną sulauksiu skundų, nes nuo gatvėje žiojinčių duobių nukentės į Veterinarijos kliniką atvažiuojančių lankytojų automobiliai“, – nerimauja gydytojas, pats kelis kartus skalda užpylęs gatvėje išmuštas duobes, nors prižiūrėti šią Artojų gatvės dalį ne jam priklauso – tai nėra privati teritorija. „Tačiau toks remontas ne ką padeda. Reikia kitokio – rimto“, – skėsčioja rankomis.
Kada sulauks profesionalių remontininkų ar bent jau konkretaus atsakymo iš Savivaldybės, K. Paltarokas nežino. „Kelis kartus dėl įvažos remonto teko kalbėtis su Miesto ūkio skyriaus vedėju Antanu Karalevičiumi ir jo vadovaujamo skyriaus specialistu Rolandu Ramūnu. Norėjau tiksliai sužinoti, ar šiais metais bus suremontuota minėta gatvės dalis. Juk ne po arimus važinėjam, o miesto gatvėmis“, – stebėjosi veterinarijos gydytojas, nejaugi Artojų gatvės pavadinimas turi įtakos jos lygumui.
Duobių gylį matuoja kitose vietose
Vakar pakalbintas vyriausiasis Panevėžio Miesto ūkio skyriaus eksploatavimo specialistas R. Ramūnas negalėjo atsakyti, ar šį sezoną pagaliau bus pasirūpinta duobėmis Artojų gatvėje.
„Yra sudarytas darbų planas, jį tvirtina Savivaldybės administracijos vadovai, o kadangi duobėtų gatvių remontui šiais metais skirta šiek tiek mažiau nei milijonas litų, visų duobėtų gatvių nepavyks užlyginti, – įtikinamai aiškino Savivaldybės tarnautojas. – Taigi nors apie Artojų gatvės duobes žinome, pažadėti, kad jos bus užlygintos, negaliu.“
Anot R. Ramūno, pagal sudarytą darbų planą duobės jau užlygintos Darbo aikštėje, o šiuo metu lyginamos Sietyno gatvėje. „Pirmiausia duobes užlyginame tose gatvėse, kuriose jos yra gilesnės nei penki centimetrai – tokios duobės labai pavojingos automobiliams“, – aiškino.
„Daugiausia lėšų bus išnaudota trečią ketvirtį, tačiau pati suma duobėtoms gatvėms remontuoti šiemet nepadidės. Sudėtinga teturint apie milijoną litų užlyginti visas duobėtas miesto gatves. Tokia suma – ašaros“, – kalbėjo R. Ramūnas, o pasiūlius, galbūt vertėtų tartis su verslininkais, kurie galėtų aplopyti gatves netoli savo verslo įmonių, pratarė: „Kuris verslininkas taip jau klesti, kad galėtų skirti lėšų valstybiniams keliams ar gatvėms remontuoti?“
Už grašius ir tik pagal grafiką
Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojo Žydrūno Kvedaro duomenimis, per mėnesį mieste gatvių duobėms lopyti Savivaldybė išleidžia apie 150 tūkstančių litų.
„Stengiamės tvarkyti tas duobėtas gatves, kuriose didžiausias eismas, prasčiausia danga... Yra sudarytas gatvių remonto sąrašas, jo stengiamės laikytis. Tačiau pradžiuginti panevėžiečius ir pasakyti, kad šiais metais sutvarkysime visas duobėtas gatves, negalime. Juk iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos fondo gautų 3,6 milijono litų gatvėms lopyti teskirta mažiau nei milijonas. Su tokiais pinigais nelabai ką gali padaryti“, – skaičiavo pinigus Ž. Kvedaras ir priminė, jog dabartiniu sumų nė nepalyginti su tais metais, kai miesto ūkio reikmėms būdavo skiriama per 15 milijonų litų. Juolab kad dabar už varganus pinigus reikia ne tik gatves remontuoti, bet ir šaligatvius tvarkyti, nuotekų trasas prižiūrėti, žvyruotas gatves greideriuoti, kitus darbus atlikti.
Remontuos išsimokėtinai?
Ž. Kvedaras prisipažįsta, jog jo nebestebina Savivaldybę pasiekiantys panevėžiečių skundai dėl prastos gatvių būklės.
„Per dieną tokių prašymų gauname dešimtimis, – atviras valdininkas, – bet miesto biudžetas per skurdus, kad galėtume visus juos patenkinti. Nebent bus priimtas politinis sprendimas miesto gatves remontuoti išsimokėtinai.“
Pasak Savivaldybės administracijos vieno iš vadovų, toks siūlymas jau pateiktas ir svarstomas.
„Siūloma skelbti konkursą atskiroms miesto gatvėms remontuoti už dešimt milijonų litų, – aiškina Ž. Kvedaras. – Su konkurso laimėtojais būtų atsiskaitoma per penkerius metus. Bet ar šis planas bus patvirtintas, priklausys nuo miesto Tarybos politikų.“
Pasiteiravus, ar nebijo, kad miesto Savivaldybei duobėtos gatvės gali brangiai kainuoti, nes automobilių savininkai gali teismuose ieškoti kompensacijų už sugadintas mašinas duobėtose gatvėse, Ž. Kvedaras pakartojo, ką jau sakė jo kolegos: „Sutinku, kad gatves būtina remontuoti, nes neužlyginta šiųmetė duobutė kitąmet pavirs didele duobe. Tačiau pažadų žarstyti negaliu. Nuo pažadų biudžete lėšų gatvėms remontuoti nepadaugės. Net ir dabar, kai siūloma didinti 2012 metų biudžetą, miesto ūkio reikmėms atiteks 700 tūkstančių litų, bet iš tų pinigų nebus skirta nė lito gatvėms remontuoti.“
Raimonda MIKUČIONYTĖ