Moterys sudaro vis dar labai mažą visų vadovų dalį. Tad ko reikia, moteriai, kad ji galėtų pasiekti pačią viršūnę. „Forbes“ apžvelgė aštuonių moterų vadovių sėkmės istorijas ir rado aštuonis sėkmės recepto ingredientus.
Ryžtas
Sėkmingiausios pasaulio moterys tikrai nori sėkmės ir išlieka ryžtingos net susidūrusios su sunkiomis kliūtimis. Jos turi įgūdžių ir jos tam skiria laiko. Tačiau svarbiausia, kad jos trokšta nuveikti kažką šaunaus.
Beth Brooke, globalaus „Ernst&Young” padalinio vicepirmininkei trylikos metų buvo diagnozuota degeneruojanti klubo liga. Tuomet gydytojai jai teigė, kad galbūt niekada nebegalės vaikščioti. Prieš operaciją B. Brooke sau pažadėjo, kad ji ne tik vaikščios, bet ir bėgios, ir nusprendė tapti geriausia jaunąja atlete pasaulyje.
Ji ne tik toliau vaikščioja, bet ir mokykloje dalyvavo kelių sporto šakų varžybose bei už sporto pasiekimus gavo kelis apdovanojimus. O vėliau žaidė universitetų krepšinio lygoje.
B. Brooke pasiryžo kažką pasiekti ir ji nepasidavė. Su tuo pačiu ryžtu ji kopė ir karjeros laiptais ir dabar yra viena iš 100 galingiausių pasaulio moterų.
Drąsa
Viršūnėse įsitaisiusios moterys ypatingos tuo, kad visada meta sau iššūkius. O tam reikalinga drąsa. 2011 m. Beth Mooney, „KeyCorp“ generalinė direktorė tapo pirmąja moterimi, vadovaujančia vienam iš 20 didžiausių JAV bankų.
B. Mooney savo karjerą pradėjo nuo seketorės pozicijos Teksaso banke, tačiau greitai jinai suvokė, kad nori šio to daugiau. 1979 m. ji ėjo į kiekvieną didelį Dalaso banką ir prašėsi priimama į jų vadybininkų apmokymo programas. „Republic Bank“ ji atsisakė išeiti iš vadybininko kabineto, kol jis jai neduos darbo. Po trijų valandų laukimo jis sutiko jai duoti darbą.
Tai buvo vienas iš daugelio lemtingų posūkių jos karjeroje, kuriuos lėmė drąsūs sprendimai. Vėliau B. Mooney rado savyje drąsos prisiimti vaidmenis, kurių niekad nėra atlikusi ar persikelti į visai kitą šalies galą. Jei kasdien nors šiek tiek neišsigąsti, vadinasi, nesimokai. O kai nustoji mokytis, vadinasi atėjo pabaiga.
Dideli užmojai
Norint sulaukti didelės sėkmės, reikia turėti daug įtakos. Kai Michelle Gass, kuri dabar vadovauja „Starbucks“ pasauliniam tinklui, pradėjo darbą šioje įmonėje, jos buvo paprašyta sudaryti augimo strategiją ką tik išleistam naujam gėrimui – frappuccino. Ruošdama šią strategiją ji nuolat galvojo, kokiu dideliu šis gėrimas gali tapti. Tad ji nusprendė pridėti į frappuccino ledų bei įpilti sirupų. Taip šis gėrimas tapo deserto, nuodėmingo malonumo pakaitalu. Dabar šis gėrimas tapo 2 mlrd. vertės platforma su tūkstančiais galimų jo kombinacijų.
M. Gass ir vėliau pakartojo šią augimo strategiją, kaip perėmė „Starbucks“ prekės ženklo „Seattle‘s Best Coffee“ valdymą. Ji pakėlė šį prekės ženklą į naujas aukštumas, nes surado jam tokius partnerius kaip „Burger King“, „Delta“, „Subway“, įvairūs prekybos centrai. Per vienerius metus prekės ženklas nuo 3 tūkst. platinimo taškų išaugo iki 50 tūkstančių.
Apskaičiuota rizika
Buvusi „Kraft Foods“ vadovė gerai žino, ką reiškia apskaičiuoti riziką. Prieš porą metų ji baigė priešišką birtų saldainių įmonės „Cadbury“ įsigijimą. Neilgai po to ji nustebino visus sprendimu perskelti „Kraft Foods“ į dvi atskiras įmones. Norint pasiekti didelių pokyčių, reikia imtis didelės rizikos, tačiau niekada nedaryti skubotų sprendimų ir viską gerai apskaičiuoti. Reikia žinoti, ko nori pasiekti, ir žinoti, ar tu gali sau leisti rizikuoti.
Disciplina
Norint pasiekti sėkmę reikia išlaikyti discipliną. Pasaulio sėkmingiausios moterys turi likti susikoncentravusios į tas sritis, kurios turės didžiausią įtaką – tiek iš lyderystės, tiek iš karjeros valdymo perspektyvos.
Sheri McCoy, naujoji „Avon“ generalinė direktorė šiuo metu vykdo didžiulį perversmą amžiaus senumo grožio įmonėje. Bet paklausus jos, kas jai yra didžiausias iššūkis, ji atsakė: „Sunkiausia užtikrinti, kad žmonės liktų sutelkę dėmesį į tai, kas yra svarbiausia ir rūpi labiausiai.“
Yra labai lengva pasimesti tarp naujų tendencijų, naujų rinkų, naujų projektų, tačiau kai tu tam skiri per daug savęs, tavo darbo kokybė nukenčia.
Gudrūs darbuotojai
Karjeros aukštumas pasiekusios moterys nuolat kartoja, kad geriausia strategija yra samdyti žmones, kurie yra įvairūs, aistringi, gudresni už jas pačias, ir tada atidžiai jų klausytis. Hala Moddelmog, „Arby“ restoranų grupės prezidentė, tiki, kad svarbiausia yra apsupti save skirtingais žmonėmis – skirtingų lyčių, rasių, kilmių bei iš socialinių sluoksnių. „Tau tikrai nereikia kito tokio, kaip tu“, - sako H. Moddelmog.
Karjeros valdymas
Denise Morrison, „Campbell Soup“ vadovė teigė nuo jaunystės žinojusi, kad ji nori vadovauti įmonei. Todėl ji savęs paklausė: ko man reikia tam pasiruošti? Gal tai yra patirtis vadybos srityje, o gal mokėjimas valdyti pajamas. Ji savo karjeros eigoje nuolat klausė savęs: kur aš buvau? Kur aš esu dabar? Koks mano tikslas ir kokias užduotis reikia atlikti norint nusigauti link jo? Jei jos darbovietė nesuteikdavo jai galimybės atlikti šių užduočių, ji žinodavo, kad metas keisti darbą.
Pačios sėkmingiausios moterys supranta, kad jos turi padėti ir turi pasitikėti aplinkui esančiais žmonėmis tiek darbe, tiek namie. Tai nėra lengva, bet kritiškai svarbuiilgajame laikotarpyje. Katie Taylor, „Four Seasons“ viešbučių tinklo vadovė pripažįsta, kad ji yra šiek tiek kontrolės maniakė, tačiau dėl savo ir savo aplinkinių gėrovės ji stengiasi patikėti darbus kitiems.