Tyrinėtojai, atradėjai, nuotykių ieškotojai ir idealistai „Neue Vocalsolisten“ iš Štutgarto yra elitinė šiuolaikinės vokalinės muzikos grupė, kurią pastaruoju metu savo programose geidžia turėti žymiausi naujosios muzikos renginiai visame pasaulyje. Aktualios muzikos festivalis „Gaida“ spalio 23 d. kviečia į ansamblio koncertą Šiuolaikinio meno centre.
Balso virtuozų programoje nuskambės ir dviejų lietuvių kompozitorių kūrinių premjeros – jau daugiau nei 15 metų Štutgarte gyvenančio Ričardo Kabelio (g. 1957) „Farsas“ ir ką tik kompozitorės karjerą pradėjusios Egidijos Medekšaitės (g. 1979) „Sophismata“.
R. Kabelis įvardinamas kaip vienas paslaptingiausių lietuvių muzikos autorių. 1982 m. baigęs Lietuvos muzikos akademiją, 1987 m. šios akademijos aspirantūrą, o 1989 m. įgijęs humanitarinių mokslų daktaro vardą, 1990 m. pelnė Vokietijos akademinių mainų tarybos (DAAD) stipendiją ir išvyko stažuotei į Štutgarto muzikos ir teatro akademiją, kur vėliau dėstė.
R. Kabelio kompozicijose pastebimos tam tikros asketizmo apraiškos ir racionalios garsų tvarkymo procedūros. Daugelyje jo kūrinių klausa vos pagaunami akustinio intensyvumo pokyčiai sukuria begalinio laiko ir erdvės pojūtį.
R. Kabelis apie „Farsą“: „Nors Štutgarte reziduojantys „Neue Vokalsolisten“ daug metų buvo tarsi „ranka pasiekiami“, jiems iki šiol nieko nebuvau sukūręs. Ansamblio koncertuose atrodydavo, kad „viskas“ jau išmėginta, visos įmanomos ir neįmanomos kūrybos technikos išnaudotos. Antrojo ansamblio pakvietimo į „Gaidos” festivalį vis dėlto pasiryžau nepraleisti…
Visuose struktūros lygiuose gausu kratinio, farso ir netgi faršo (kita farce prasmė) ženklų, tačiau čia nereikėtų ieškoti panašumo su šiandienine Lietuva. Tai greičiau racionalią garsų struktūrą maskuojantys simuliakrai, pritinkantys Vakarų erdvei ir XXI amžiaus laikui“.
E. Medekšaitė apie „Sophismata“: „Kūrinį inspiravo viduramžių filosofijos sąvoka „sophisma“, kurią galėtų atspindėti sąmoningas logikos dėsnių arba dėlionės (puzzle) principų iškraipymas. Sofizmos idėja kūrinyje išreikšta vieno segmento, kuriam būdinga griežta aukščio ir ritmo struktūra, „iškraipymu“.“
Taip pat koncerte skambės šveicarų kompozitoriaus Mischos Käserio (g. 1959), graiko Georges’o Aperghiso (g. 1945) ir „originaliausiu kompoziciniu balsu, pasigirdusius per pastaruosius 20 metų Airijoje“ pristatomos Jennifer Walshe (g. 1974) penkiems balsams.
Spalio 24 d. ŠMC nuskambės kitokios pobūdio festivalio projektas „Cinemusica: CHARLIE CHAPLIN XXI PROJECT“. Ansamblis „Nepaklusnieji“ kartu su tenoru Rafailu Karpiu atliks muziką ir dainą kartu su ištraukomis iš Chaplino filmų „Mažylis“ (1921), „Cirkas“ (1928), „Nauji laikai“ (1936), „Didmiesčio žiburiai“ (1931) bei pateiks Žibuoklės Martinaitytės kūrinio „Mozaika“ premjerą. Pasak autorės: „kūrinį įkvėpė Charlie Chaplino filmai bei jo personažas „Mažasis valkata“ („Little Tramp“), o taip pat ir paties Chaplino sukurta muzika jo filmams. „Mozaika“ – tarsi trumputis filmas, tik be vaizdų, kur klausytojas kviečiamas pats susikurti savąją istoriją“.
Gaidos info.