Munis arba stilizuotą B. Vanago figūrėlė – 17-asis komandos narys. „Rankų darbo talismanas. Iš naujo perdažiau, nes apsitrynęs, apsidaužęs buvo pernai ir vienos rankos netekęs. Dabar viskas suremontuota vėl. Vienintelis ko nekeičiau – veido spalvos. Jis tampa su metais labiau kovingas. Na praėjusiais metais visai neblogai pasisekė“, - turėdamas galvoje aukščiausią pasiektą B. Vanago rezultatą kalbėjo G. Liaudanskas Svaras.
Kartu „Nacionalinėje ekspedicijoje“ susipažinę G. Liaudanskas Svaras su B. Vanagu tapo draugais, nors „G&G Sindikatas“ lyderis ir nėra ralio gerbėjas. „Auto moto mano gyvenime beveik neegzistuoja išskyrus tai, kad pats daug laiko važinėjau motociklu. Mėgstu džipus, bekelę, bet mėgstu labiau asmeninį išgyvenimą, o ne varžybas. Tai žmogiškas santykis, o ne techninis“, - tv3.lt pasakojo jis.
„Visi palinkėjimai tik pergalės – šiek tiek naivūs. Jie įmanomi, bet bereikalingai įpareigojantys. Svarbiausia sportininko gyvenime kovoti. Galima nelaimėti, bet niekada – pasiduoti. Benediktas yra iš tų, kurie niekada, jokiose situacijose nepasiduoda. Manau šįkart bus taip pat. Išradingas, guvaus, aštraus proto žmogus, teisingai ir greitai reaguojantis į įvairias situacijas. Turėsime gerą laiką stebėdami jo važiavimą. Gal negražu sakyti, bet man asmeniškai nelabai svarbu, kokią vietą užims, svarbiausia, kad jis, komanda gautų gerą pamoką, turėtų gerą laiką ir nuotykį. Be abejo fantastiška būtų prizinė vieta. Bet jei taip ir neįvyks, jį palaikysime ir mylėsime“, - teigė G. Liaudanskas Svaras.
Nesvarbių detalių nėra
Trečią kartą su B. Vanagu į Dakaro pragarą išvykstantis mechanikas inžinierius Romas Žalnierukynas tvirtino, kad sudėtingiausi gedimai, kai reikia ardyti tam tikrus agregatus: „Tokius kaip pavarų dėžė ar reduktoriai. Tai užima daugiausiai laiko. Turime atsarginių dalių, bet stambiausių mazgų gedimai užima daugiausiai laiko. Taip pat pažeidimai kėbulo ar pakabos, jei yra sulenktų dalių – tiesinimas“. Anot jo, visos „Toyota Hilux“ automobilio dalys svarbios, kiekviena atlieka savo funkciją. „Vienuose greičio ruožuose labiau kenčia automobilio pakaba, kituose dėl karščio – reduktoriai, variklis, pavarų dėžė. Įvardinti silpniausią vietą sunku, nes kiekviena diena skirtinga“, - teigė inžinierius.
Ar po finišo R. Žalnierukynas su kolegomis iškarto puola po darbų? „Po finišo automobilis pirmiausiai apžiūrimas drauge. Niekada Benediktas jo nenumeta, kad patys surastume gedimo priežastis. Sebastianas daug fiksuoja pastebėjimų ralio metu. Padarome susirinkimą ir kai nusprendžiame, ką remontuoti, sėdame prie darbo“, - pasakojo jis.
Pusė barako kambario ant ratų
Komandos komunikacijos vadovas Gedas Saročka Dakaro ralyje taip pat bus ne naujokas. „Įsivaizduokite keturis vyrus, dvi savaites gyvenančius pusėje studentiško barako kambario ant ratų“, - taip jis įvardino būsimą iššūkį Pietų Amerikoje.
Anot jo daugiausiai nerimo kelia trys dalykai: „Miego trūkumas – kad ir kaip stengsimės, jo bus per mažai. Taip pat ryšio trūkumas. Šįmet numatę kitą taktiką, tad mėginsime ryšį turėti visada. Trečias dalykas – tokie patys sunkumai, kokius turi ekipažas – aukštis, karštis, dulkės, ilgos kelionės. Jei jie automobilyje dviese, tai media komanda – keturiese.“
Ar visada lengva B. Vanagą prakalbinti finišavus po etapo? „Po gero pasirodymo nuotaika geresnė, po prastesnio – kritusi. Benediktas savo srities profesionalas. Jis žino, kad bendrauti reikia. Mes pažįstame jį iš emocijų. Išlipa iš automobilio ir matai, dabar, ar vėliau prieiti“, - pasakojo G. Saročka patikinęs, kad šįmet išvyksta ne taip pavargę nuo darbų kaip pernai.
Sėkmės garantas - drausmė
„Šiose lenktynėse svarbiausia bus disciplina. Elgdamiesi drausmingai su tokia komanda galime pasiekti daugiau”, - išvykdamas sakė geriausią Baltijos šalių rezultatą Dakare pasiekęs lenktynininkas B. Vanagas. Antrąsyk iš eilės Dakare jis startuos su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozwadowskiu. 16 žmonių „General Finance team Pitlane” komandą Argentinos sostinę Buenos Aires pasieks per Stambulą, kuriame pernakvos. Argentiną B. Vanagas su bendražygiais pasieks gruodžio 28-osios vakarą. Iš ten laukia daugiau nei 1000 km kelionė į Paragvajaus sostinę Asunsjoną, kuriame sausio 1-ąją startuos sudėtingiausios pasaulio automobilių lenktynės.
Į Dakarą komanda išsivežė didžiulį Vytį, sudarytą iš 6788 asmenybių nuotraukų, atsiųstų internetu. Šis Vytis bus klijuojamas garbingiausioje bolido „Toyota Hilux” vietoje.