Spalio mėn. Londono „Regent‘s Park“ vyksta kasmetinė tarptautinė šiuolaikinio meno mugė, kurią organizuoja meno žurnalo „Frieze“ leidėjai Amanda Sharp ir Matthew Slotover.
Šiemet čia 151 galerija demonstravo daugiau nei 1000 menininkų iš 28 šalių darbus. Renginyje apsilankė 68 000 žiūrovų. Ir netik. Tarp jų buvo ir gausybė meno, mados, kino ir roko žvaigždžių, įskaitant Hughą Grantą, Dennisą Hoperį, Claudia Schiffer, Charles‘ą Saatchi ir daugelį kitų. Minioje neliko nepastebėtas ir garsus britų dizaineris Alexanderis McQueenas.
Buvo sudaryti milijoniniai sandėriai, dalyvaujant tokioms galerijoms, kaip Niujorko „Gagosian“ ar Londono „White Cube“. „Hiscox Artprojects“ meno skyriaus pirmininkas Charles‘as Dupplinas apskaičiavo, kad bendra mugės vertė turėtų būti 125 mln. svarų sterlingų.
Nors pagrindinis mugės tikslas yra komercinis, tačiau ji kartu ir pasiūlo vizualią pramogą gausiai publikai, ateinančiai pasigėrėti šiuolaikiniu menu. Apie 80 proc. lankytojų nieko neperka – kūriniai kainuoja nuo 500 iki 500 000 svarų sterlingų.
Tačiau daugelis stambiausių galerijų pirkinių buvo nupirkta per kelias pirmąsias valandas. O Niujorko „David Zwirner“ pasiūlyti meno kūriniai buvo nupirkti per kelias minutes.
Tiesa, nemažai menininkų į mugę žiūri rezervuotai. Vienas jų sako: „Daugeliui jaunų menininkų „Frieze“ yra blogiausias Londono įvykis, nes verčia pasijausti išstumtu ir galvoti vien apie komerciją, o ne kūrybingumą“.
Tai diskutuojama ir mugės rėmuose. Vienas projektų organizatorių Nevilie Wakefield kataloge klausia: „Ar meno mugės veikia tai, kaip menas yra kuriamas ir kaip jis parduodamas?“
„Frieze Art Fair“ - pagrindinis rudeninio Londono akcentas.
Mugėje ne vien perkama.
Italų menininko Gianni Motti performansas - medituojantis policininkas.
Padėvėtas automobilis ir neidealių proporcijų modelis šalia jo - amerikiečių menininko Richardo Prince'o kūrinys "Be pavadinimo", kuriantis metaforą apie mugėje vykstančią komerciją.